چگونه روی فایل های Word رمز بگذاریم؟

رسانه کلیک - اگر به دنبال راهی برای قفل کردن فایل های Word هستید، این مطلب را بخوانید. در ادامه نحوه گذاشن رمز روی فایل ورد را به شما آموزش می دهیم.

چگونه روی فایل های Word رمز بگذاریم؟

ورد یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مجموعه آفیس است که تقریبا همه با آن آشنایی دارند. در این نرم افزار ابزارهای گوناگونی به منظور ساخت و ویرایش فایل های متنی در اختیار کاربران قرار می گیرد ( آموزش رمز گذاری روی فایل های PDF ).

با توجه به اینکه ممکن است فایل های متنی و اسناد ساخته شده با ورد حاوی داده های محرمانه ای باشد، امکانات خاصی به منظور حفاظت از داده ها برای کاربران تدارک دیده شده است. برای مثال توسط این نرم افزار می توانید روی فایل های ورد خود رمز قرار دهید و از این طریق مانع دسترسی دیگران به آن شوید ( معرفی بهترین روش‌های تبدیل PDF به Word ).

گذاشتن رمز روی فایل ورد با طی مراحل توضیح داده شده در ادامه امکان پذیر است ( ترفندی ساده برای گذاشتن رمز روی فولدرها در ویندوز 10 ).

  1. فایل ورد مورد نظر خود را اجرا کنید.
  2. روی File کلیک کنید.
  3. گزینه Protect Document را انتخاب کنید.

  1. از میان گزینه های نمایش داده شده، روی Encrypt with password کلیک کنید.
  2. برای فایل خود رمز عبور انتخاب کنید.

  1. با کلیک روی OK ، تغییرات را اعمال کنید.

با طی این مراحل فایل ورد شما با موفقیت قفل شده و تنها با وارد کردن رمز عبور قابل دسترسی خواهد بود. هر بار با اجرای فایل مورد نظر، باکس کوچکی نمایان شده که از شما درخواست رمز عبور می کند.

متاسفانه مایکروسافت قابلیت خاصی را برای فراموشی و ریست کردن پسورد ورد در نظر نگرفته؛ بنابراین حتما بعد از تعیین رمز عبور، آن را با دقت حفظ کنید. برای حذف رمز عبور فایل ورد کافی است دوباره وارد بخش Encrypt with Password شوید و از آن جا تیک مربوط به رمزگذاری را بردارید.

ارسال نظر