تغییرات گسترده در مدل کارمزدی زرین‌پال

رسانه کلیک - زرین‌پال مدل کارمزدی خود را از هفتم بهمن ماه به‌صورت رسمی تغییر داد. در این مدل، زرین‌پال از پذیرندگان خود یک‌درصد کارمزد تا سقف ۳ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

تغییرات گسترده در مدل کارمزدی زرین‌پال

مصفطی امیری، مدیرعامل زرین‌پال در دورهمی صبحانه زرین پال که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه همه کسب‌کارهای آنلاین بارها با پوست و گوشت خود شکست را حس کردند، گفت: «صادقانه در بازی که شروع کردیم، احتمال شکست‌مان بالا بوده، اما تلاش کردیم کسب‌وکارمان را رشد دهیم.»

او با اشاره به اتفاقات تلخ اخیر که در جامعه رخ داد، افزود: «از زمانی که کمپین ما مسئولیم را برگزار کردیم، اصلا فکر نمی‌کردیم اتفاق ناگواری از این جنس رخ دهد. حدس می‌زدم اینترنت به بهانه‌های مختلف قطع شود، اما پیش‌بینی این دست از اتفاقات را نمی‌کردیم.»

به اعتقاد مدیر عامل زرین پال، دو راه بیشتر نمانده است؛ یا اینکه مهاجرت کنیم به کشورهای دیگر یا اینکه باید بمانیم و بسازیم.

به گفته امیری، از نیمه دوم سال، شرکت زرین‌پال تصمیم گرفت تجارت الکترونیکی را گسترش دهد، در شرایطی که وضعیت اینترنت مشخص نیست و با توجه به شرایط موجود نمی‌شود برای آینده برنامه‌ریزی کرد.

او گفت: «یک بار برای همیشه تصمیم گرفتیم خیلی به اتفاقات فکر نکنیم و با کمک همه کسانی که در این حوزه کسب‌وکاری را شروع می‌کنند، بتوانیم به‌صورت پررنگ تجارت الکترونیک را گسترش دهیم و سهم کمتر از یک درصدی را که به‌صورت واقعی سهم تجارت الکترونیک در کشور است را افزایش دهیم. به هر ترفندی باید این فرصت را بزرگتر کنیم و همه کسانی که برندی دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند به‌نحوی منتفع خواهند شد.»

امیری با بیان اینکه در زرین‌پال تصمیم گرفتیم در کنار کسب‌وکاری کوچک باشیم، گفت: «ما مدل کارمزد خود را تغییر داده و کارمزدمان را کاهش دادیم. ما شرکت را به سمتی بردیم تا افرادی که کسب‌وکار جدیدی را شروع کردند، فقط با آن شرایط درگیر باشند.»

او اظهار امیدواری کرد که کسب‌وکارهای جدید را وارد این حوزه کنیم و سهم تجارت الکترونیک را رشد دهیم. البته این مسیر را نمی‌شود به تنهایی طی کرد، اگر تک‌تک بازیگران این حوزه به اهمیت بزرگترشدن کیک تجارت الکترونیک اهمیت دهند، یقینا این مسیر راحت‌تر طی خواهد شد.

امیری با بیان اینکه رزین‌پال برای این مهم قدم برداشته، ادامه داد: «ما سرویس‌هایمان را بازنگری اساسی کردیم. ما کسب‌وکارها را درک می‌کنیم که احتیاج دارند منابع مالی‌شان زودتر ساخته شود. سقف تراکنش‌های کارت‌به‌کارت و سایر محدودیت‌ها را برطرف کردیم، همچنین اپلیکیشن پرداخت زرین‌پلاس را طراحی و توسعه دادیم.»

او با بیان اینکه طرح استفاده از QR کد برای پرداخت را توسعه دادیم، افزود: «برای اینکه در این مسیر، دیده‌شدن را به کسب‌وکارهایی که از سرویس ما استفاده می‌کنند، انتقال دهیم، همه‌چیزمان را از اول کوبیدیم و دوباره ساختیم. این مسیری بود که یا باید در آن گام برمی‌داشتیم یا به اندازه تجارت الکترونیک به همان سایز بسنده می‌کردیم، بنابراین طرح برداشت مستقیم را برای تسهیل فرایند پرداخت توسعه دادیم. جی‌دی‌پی کشور به سمت کوچک‌شدن می‌رود، بنابراین اگر ما کمی همت کنیم می‌توانیم نقش خود را در رشد این حوزه ایفا کنیم.»

او با اشاره به اینکه سقف تراکنش‌های کارت‌به‌کارت و سایر محدودیت‌ها را برطرف کردیم، تاکید کرد: «همچنین اپلیکیشن پرداخت زرین‌پال را توسعه و طراحی کردیم. ما سعی کردیم کارمزدهای خود را کاهش دهیم. با توجه به اتفاقاتی که در حوزه رمز دوم پویا افتاد، تلاش کردیم با بانک‌ها ادبیات جدیدی را شکل دهیم و سرویس‌های تراکنش مستقیم را در زرین‌پال عرضه خواهیم کرد که مشتری‌ها مطمئن‌تر و راحت‌تر پرداخت‌های خود را انجام دهند.»

امیری با اشاره به اینکه برای حمایت از کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی مدل پرداختی جدید راه‌اندازی کردیم، افزود: «برای کسب‌وکارهایی که روی شبکه اجتماعی کار می‌کنند، مدل جدیدی از کارمزد ارائه خواهیم کرد، چراکه شکننده‌تر هستند، بنابراین مدل جدیدی از کارمزد ارائه خواهیم کرد. ما به‌ازای هر تراکنش در کسب‌وکارهای شبکه اجتماعی همان کارمزدی را دریافت می‌کنیم که در سرویس مشابه کارت‌به‌کارت دریافت می‌شود. با این کار به این نوع کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا رشد کنند.»

او با اظهار اینکه شرایط کارمزدی برای پرداخت‌های آنلاین را به نفع مشتری تغییر دادیم، گفت: «در پرداخت آفلاین هم سعی کردیم برای افرادی که با مشتریانی از جنس سی‌او‌دی درگیر هستند و با توجه به اتفاقاتی که در رمز دوم پویا افتاد، راهکاری عرضه کنیم.»

مدیرعامل زرین‌پال در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: «زرین‌پال مسئولیت خود را شناخته و در جهت آن گام برداشته است، رشد و گسترش روش‌های پرداخت مطمئن و امن در حوزه پرداخت‌های آنلاین و آفلاین و حمایت از رشد کسب‌وکارها وظیفه اصلی اوست.»

ارسال نظر