«شستا» گوشی های همراه را با ارز 4200 تومانی وارد نکرد

رسانه کلیک - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی (شستا) در موضوع واردات گوشی تلفن همراه هوشمند تخلف نداشته و از ارز 4200 تومانی استفاده نکرده است.

«شستا» گوشی های همراه را با ارز 4200 تومانی وارد نکرد

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش «نقش پست بانک در حمایت از اشتغال پایدار» در واکنش به پرسش خبرنگاران درباره تخلف شستا در واردات گوشی همراه عنوان کرد: اصحاب رسانه نباید بدون مطالعه مطلبی را عنوان کنند.

وی اظهار داشت: شستا، یک شرکت فناوری است و بهترین زمینه را برای واردات گوشی تلفن همراه هوشمند دارد.

ربیعی افزود: سود حاصل از فعالیت های شستا بین 50 میلیون نفر تقسیم می شود.

ربیعی اعلام کرد بانک مرکزی به مراجع قضایی درباره استفاده نکردم شستا از ارز 4200 تومانی نامه ای فرستاده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتشار اخبار ناصحیح درباره واردات موبایل از سوی شستا را تلاشی برای به حاشیه بردن خلافکاران اصلی دانست ( شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی 366 هزار یورو آیفون را با ارز دولتی وارد کشور کرد ).

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ماه پیش با انتشار فهرستی اعلام کرد: از آغاز امسال تا بیست و نهم خردادماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شد که 30 شرکت با بخشی از ارز تخصیص داده شده به واردات گوشی تلفن همراه اقدام کردند ( فهرست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی منتشر شد ).

رقم کل ارز اختصاص یافته به 40 شرکت 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو بود، اما ارزش محموله هایی که با عاملیت 30 شرکت از گمرک ترخیص شد در مجموع به 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو رسید.

تلاش دولت برای افزایش شفافیت اقتصادی به عنوان یکی از بندهای منشور حقوق شهروندی، با انتشار کارنامه شرکت های واردکننده که از ارز دولتی بهره مند شده بودند، شکل ملموس تری به خود گرفته است.

ارسال نظر