۵ مورد از زیباترین گل های بنفش آپارتمانی را بشناسید

۵ مورد از زیباترین گل های بنفش آپارتمانی را بشناسید

به گزارش سایت تلنگر ؛ گل‌های آپارتمانی بنفش رنگ، زیبایی طبیعی را برای خانه، به‌خصوص خانه‌هایی با دیزاین و ترکیب رنگ خاکستری به همراه دارند. در سال‌های بسیار دور در کشورهای اروپایی، تنها شاهان و اشراف‌زاده‌ها اجازه داشتند که رنگ بنفش را در لباس‌هایشان به کار ببرند؛ به‌این‌علت که این رنگ از ابتدا یکرنگ سلطنتی محسوب می‌شد. نماد لاکچری و لوکس بودن از سال‌های بسیار دور، به این گیاهان خاص می‌رسد.

 

معرفی انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی

گیاه و گل‌های آپارتمانی بنفش بسیار متنوع است که محبوب‌ترین آن‌ها، برگ بیدی بنفش، اکسالیس و انواع گل رونده با برگ بنفش هستند. در ادامه از سایت تلنگر ما به معرفی انواع گل بنفش میپردازیم که می توانید در آپارتمان از این گل و گیاه استفاده نمایید.

سپر فارسی (PERSIAN SHIELD)

گیاه سپر فارسی گیاهی کمیاب و بارنگ بنفش تیره است. نگهداری از این گیاه زیبا بسیار آسان است. رنگ‌ برگ‌های گیاه سپر فارسی اغلب بنفش تیره است اما اگر به این گیاه نور کافی نرسد، بنش آن کم‌رنگ می‌شود. ارتفاع این گیاه ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

این گل بارنگ بنفش و نگهداری که آسانی دارد، انتخاب مناسبی برای افراد پرمشغله است. البته این‌گونه بسیار گیاهی کم‌یاب است و زیبایی‌های این گیاه بسیار بی‌مثال است. در زمان نگهداری از این گیاه بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که درصورتی‌که گل‌سپر فارسی رشد کرد، آن را هرس کنید. زیرا ممکن است به رشد گیاه آسیب بزند و مانع از پرورش آن شود.

  • آبیاری: کم + در صورت خشک شدن سطح خاک
  • نور: نور آفتابی تا سایه
  • خاک: ترکیب خاک ماسه‌ای + خاک شنی + خاکی با مواد آلی

گیاه برگ بیدی بنفش (Spiderwort)

Spiderwortگیاه برگ بیدی بنفشاز انواع گل با برگ‌های بنفش آپارتمانی گیاه برگ بیدی بنفش است. گل برگ بیدی که با نام گیاه زبرینا، هم شناخته‌شده است، جزء گیاهان تصفیه‌کننده هوا است و با حضور خود در هر محیطی فضا را عاری از آلودگی می‌کند.

این گیاه نگهداری بسیار ساده‌ای دارد. شما می‌توانید به سادگی این گیاه را به دیزاین منزل خود اضافه کنید. برگ این گیاه بارنگ‌های بنفش، سبز و سفید آمیخته‌شده است و ساقه آن در حدود ۳۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و ارتفاع می‌گیرد. محل قرارگیری آن باید به‌گونه‌ای باشد که روزانه ۸ ساعت نور خورشید را دریافت کند.

بااینکه این گیاه زیبا و آرام به نظر می‌رسد اما از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی  است که درجه سمیت آن متوسط است. برای دیزاین منزل می‌توانید به دو صورت از این گیاه استفاده کنید؛ یکی به صورت آویز شده و دیگری به‌صورت نگهداری روی میز یا زمین است که بسته به گلدانی که تهیه می‌کنید، محل نگهداری آن مشخص می‌شود.

  • آبیاری: هفته‌ای دومرتبه در فصل گرما + هفته‌ای یک‌مرتبه در زمستان
  • نور: ۸ ساعت روزانه + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب ماسه+ باغچه + خاک‌برگ

برگ بیدی یکی از انواع گل و گیاه آپارتمانی است که خودش به‌تنهایی دارای اشکال و مدل‌های مختلفی است که باعث می‌شود؛ برای هر سلیقه یک گیاهی وجود داشته باشد.

حسن یوسف (Solenostemon)

کمی در خاطرات خود سفر کنید، روزهای عید را به خاطر بیاورید که با تمام اقوام به خانه مادربزرگ می‌رفتید به خانه‌ای پر ازگل‌های رنگارنگ، قطعاً در میان آن گل‌‌ها حسن‌یوسف هم وجود داشته. این گیاه بسیار نزد ایرانیان محبوب است، زیرا هم نگهداری مناسبی دارد و هم بسیار یادآور خاطرات است.

با خرید گیاه آپارتمانی محیط خانه را زیبا می‌کند و همچنین تکثیر و پرورش این گیاه کار آسان و راحتی است و تنها با داشتن یک گلدان از این گیاه به‌راحتی می‌توانید حسن یوسف را با روش قلمه زدن تکثیر کنید. این گل های آپارتمانی بنفش رنگ هدیه ای از دوران کودکی هستند.

حسن یوسف از انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی است که نیاز به مراقبت منظم دارد. رنگ‌های به‌کاررفته در گیاه حسن یوسف بنفش، سبز، قهوه‌ای است. البته این گیاه نیاز به نور زیاد دارد تا رنگ‌هایش ثابت بماند. ساقه‌های این گیاه رشدی در حدود ۶۰ تا ۷۵ سانتی‌متر است. مسمومیت گیاه حسن یوسف بسیار ضعیف است.

  • آبیاری: در فصل گرم آبیاری روزانه + فصل سرد هفته‌ای ۲ الی ۳ مرتبه
  • نور: متوسط + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک باغچه + پریلت

مارانتا (Maranta)

نکته جالبی که در مورد گیاه مارانتا وجود دارد نام آن است، این گل آپارتمانی برگ بنفش را با نام گیاه دعا هم می‌شناسند. علت این نام گذاری حالت برگ‌های این گیاه است که روز به صورت عادی و در هنگام شب همانند، یک انسان دست‌ها را رو به دعا باز می‌کند.

این گیاه به مراقبت و نگهداری زیادی احتیاج ندارد. همین‌که نور و آب آن مناسب باشد با شرایط خانه خودش را وقف می‌دهد. بر‌گ‌های آن ترکیبی از رنگ‌های بنفش، سبز تیره و روشن است. رشد مارانتا کم است و از ۱۵ سانتی‌متر تا حداکثر ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد. این گیاه سمی نیست  و با خیال راحت می‌توانید در خانه آن را در مقابل کودکان نگهداری کنید.

  • آبیاری: آبیاری منظم + آبیاری کم‌تر در فصل سال
  • نور: کم +غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک‌برگ + جنگلی + ماسه

گیاه دعا، جز گیاهان همیشه سبز است و برای نگهداری در محیط کار بسیار کاربردی است به همین دلیل اگر فردی را می‌شناسید که اخیراً کسب‌وکار خود را آغاز کرده این گیاه بسیار گزینه مناسبی برای هدیه دادن است.

 

کالاتیا (Calathea)

Calathea کالاتیانگهداری از گیاه کالاتیا ریتم خاص و منظمی دارد که اگر این نظم را رعایت نکنید گیاه شما دچار شک یا آسیب می‌شود. رنگ‌های به کار رفته در برگ گیاه کالاتیا سبز، سفید، بنقش و قرمز است. ارتفاع این گیاه در حدود یک متر می‌باشد. این گیاه نیز در انواع گل با برگ های بنفش آپارتمانی سمی نیست و با خیال راحت می‌توانید آن را تهیه کنید.

کالاتیا این گل آپارتمانی بنفش در کنار تمام زیبایی‌هایی که دارد بسیار نگهداری و مراقبت خاصی نیاز دارد. البته دقت داشته باشید که این گیاه با حضور در هر محیطی فضا را متفاوت و جذاب می‌کند. دست‌های این گل آپارتمانی بنفش رنگ، همانند بسیاری از گیاهان برای دریافت نور و انرژی در روز باز می‌شوند و شب‌هنگام برگ‌های آن‌ها جمع یا بسته می‌شوند. کالاتیا نیاز به نور زیاد ولی غیرمستقیم دارد.

  • آبیاری: منظم + آبیاری پس از خشک شدن سطح خاک
  • نور: زیاد + غیرمستقیم
  • خاک: ترکیب خاک برگ + تورب + خاک باغچه

 

منبع: سایت تلنگر

 

ارسال نظر