پس از هاوینگ 2024: پیشرفت‌های بعدی بیت‌کوین و 5 تغییر اساسی

تغییراتی که پس از هاوینگ 2024 در بیت‌کوین اتفاق می‌افتد، نشانگر تحولات اساسی در معماری بلاک‌چین است که به طور هوشمندانه‌ای باعث کاهش سرعت تولید بیت‌کوین‌های جدید می‌شود.

پس از هاوینگ 2024: پیشرفت‌های بعدی بیت‌کوین و 5 تغییر اساسی

هاوینگ‌ها به طور متوسط هر چهار سال یا بعد از هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک رخ می‌دهند و می‌توان آن‌ها را به عنوان نقاط عطفی در چرخه زمانی بیت‌کوین در نظر گرفت. هدف نهایی این فرآیند زمانی است که کلیه ۲۱ میلیون بیت‌کوین استخراج شده باشد که این اتفاق در سال ۲۱۴۰ میلادی مورد انتظار قرار دارد. تاکنون، حدود ۱۹ میلیون توکن بیت‌کوین تولید شده است.

نصف شدن سرعت تولید بیت‌کوین در آینده به عنوان یکی از نشانه‌های مثبت در چرخه معاملاتی بازار محسوب می‌شود. این تغییرات احتمالاً باعث ایجاد فشار خریدی قوی‌تر در مقایسه با هاوینگ‌های گذشته می‌شوند.

بر اساس تحلیل‌ها، پنجره بهینه برای خرید بیت‌کوین حدود شش ماه قبل از هاوینگ قرار می‌گیرد و معمولاً برای ۱۲-۱۸ ماه پس از رویداد ادامه دارد. در این مدت، بیت‌کوین به طور مشخص به بیشترین ارزش خود در چرخه‌های گذشته دست می‌یابد.

به هر حال، باید به‌طور محتاطانه‌تری به این مسائل نگاه کرد. الگوهای تاریخی نشان می‌دهند که هر هاوینگ با افزایش قیمت همراه است، اما این روند ممکن است با اصلاحات قیمتی همراه باشد. تأثیر مستقیم نصف شدن بر تقاضای بیت‌کوین ممکن است نه‌ چندان مهم باشد، زیرا تلاش‌های بازاریابی و آگاهی‌ زایی شرکت‌ها نقش بسزایی در افزایش آگاهی در بین سرمایه‌گذاران دارد.

بنابراین، با وجود اهمیت تحولات پس از هاوینگ 2024، لازم است با دیدی کلی و محتاطانه به این مسائل نگاه کنیم تا از تصمیمات بهتری در زمینه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین برخوردار باشیم.

 

تمرکز ماینرها

هر چهار سال، تعداد بیت‌کوین‌هایی که به ماینرها تعلق می‌گیرد به نصف کاهش می‌یابد. این امر به طور موثری عرضه آینده را تا 50 درصد در دوره چهار ساله بعدی کاهش می‌دهد زیرا ماینرها منبع اصلی ورود بیت‌کوین‌های جدید به چرخه بازار هستند.

هاوینگ باعث ایجاد نوسان در نرخ هش شبکه می‌شود، زیرا استخراج‌کنندگانی که از تجهیزات قدیمی‌تر استفاده می‌کنند ممکن است به دلیل کاهش سودآوری، مجبور به کنار گذاشتن ماینینگ شوند. این موضوع می‌تواند منجر به تشدید تمرکز ماینرهای اصلی شود، زیرا استخرهای استخراج در مقیاس بزرگ از صرفه‌جویی در مقیاس سود می‌برند و قدرت هش را بیشتر متمرکز می‌کنند.

این تمرکز ممکن است دو نگرانی کلیدی را ایجاد کند. اولاً، نهادهایی که کنترل قابل‌توجهی بر فرآیند استخراج دارند، ممکن است با امتناع انتخابی از تأیید تراکنش‌ها، توانایی سانسور معاملات را داشته باشند. ثانیاً، استخرهای ماینینگ متمرکز ممکن است بر تصمیمات مربوط به به‌روزرسانی یا اصلاحات پروتکل تأثیر نامناسبی داشته باشند.

پیدایش بیشتر به عنوان یک دارایی

نصف شدن یا هاوینگ بیت کوین (BTC) در سال 2024 باعث کاهش 50 درصدی پاداش های استخراج قبلی می‌شود. اما این رویداد در یک زمینه کاملاً متفاوت در مقایسه با رویدادهای قبلی ظاهر می‌شود.

به‌طور کلی، با ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار کریپتو، به نظر می‌رسد که تقاضا برای افزایش قیمت آماده است. این باعث افزایش اعتماد به ماندگاری بلندمدت بیت‌کوین به عنوان معادل دیجیتالی طلا می‌شود.

به همین دلیل، هاوینگ، اعتماد به ماندگاری بلندمدت بیت‌کوین را تقویت می‌کند و با ورود سرمایه‌گذاران نهادی به بازار کریپتو، تمایل به افزایش قیمت آینده را نیز افزایش می‌دهد.

در این رابطه بدانید:چگونگی تعیین قیمت برای ارزهای دیجیتال و نقش بازیگران در این فرآیند

بیت‌کوین: جلب توجه توسعه‌دهندگان از سراسر اکوسیستم‌ها

بیل لابون، مدیر آموزش و ابتکارات حاکمیتی در بنیاد Web3، پیش‌بینی می‌کند که هاوینگ، باعث تثبیت در چشم‌انداز استخراج بیت‌کوین خواهد شد. او اظهار می‌کند که این کاهش ناگهانی در تولید، برای کسب‌وکارها در بسیاری از صنایع ممکن است مضر باشد، اما نصف شدن یک رویداد برنامه‌ریزی‌شده است و ماینرها احتمالاً زمان کافی برای آماده شدن در برابر تأثیرات آن را داشته‌اند.

او هاوینگ را به عنوان یک رویداد اجتماعی نیز توصیف می‌کند و اظهار می‌کند که این رویداد، با متحد کردن توسعه‌دهندگان بیت‌کوین و سایر اکوسیستم‌های بلاک‌چین، قدرت جامعه بلاک‌چین را تقویت می‌کند. این کار، نه تنها هیجان و روحیه توسعه‌دهندگان فعلی را تقویت می‌کند، بلکه توجه بیشتر توسعه‌دهندگان جدید را نیز به اکوسیستم بیت‌کوین جلب می‌کند.

منبع خبر: نیپوتو

 

ارسال نظر