آیا کسب‌وکارهای دیجیتال به تبلیغات میدانی نیاز دارند؟

ابزارهای مناسب برای تبیلغ در نمایشگاه ها کدام هستند؟ چرا چاپ ساک دستی و استند پاپ آپ برای تبلیغات اهمیت دارد؟

آیا کسب‌وکارهای دیجیتال به تبلیغات میدانی نیاز دارند؟

وقتی صحبت از بازاریابی و تبلیغات برای کسب‌وکارهای دیجیتال می‌شود، اکثر افراد به تبلیغات در فضای مجازی و کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ فکر می‌کنند. ایده تبلیغات میدانی برای کسب‌وکارهای دیجیتال به ذهن کم‌تر کسی می‌رسد، اما این روش مانند هر کسب‌وکار دیگری برای حوزه‌های دیجیتال هم کاربردی است. کسب‌وکارهای دیجیتال برای موفقیت باید در فضاهای فیزیکی نیز در مقابل چشمان مخاطبان قرار داشته باشند. ایده‌های مختلفی برای تبلیغات و برندسازی در فضای واقعی وجود دارد؛ شرکت در نمایشگاه‌ها، استفاده از بیلبوردهای خیابان، نصب استند پاپ‌آپ و حتی بسته‌بندی خلاقانه در صورت داشتن یک محصول فیزیکی ایده‌هایی است که به شما در رشد بیشتر کسب‌وکار و شناخته شدن کمک می‌کند. مثلا چاپ ساک دستی برای بسته‌بندی محصول یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌آید. در این گزارش کاربردهای تبلیغات میدانی را به‌صورت اختصاصی برای کسب‌وکارهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

ابزارهای مناسب برای تبلیغات میدانی

پیش از هرچیز برای تبلیغات میدانی باید ابزارهای آن را بشناسید تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها برای هدف مورد نظر شما و مخاطبان برندتان مناسب‌تر هستند.

  • استند پاپ آپ و رول‌آپ

  • بنر تبلیغاتی

  • بروشور و کاتالوگ

  • ساک دستی تبلیغاتی

  • پوسترهای تبلیغاتی

  • هدایای تبلیغاتی مانند دفترچه یادداشت یا جای کاغذ یادداشت

۳ موقعیتی که تبلیغات میدانی تأثیر بیشتری نسبت به تبلیغات دیجیتال دارد

به‌طور کلی در هر فضایی که قرار است به‌صورت مستقیم با مشتری‌ها و مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشید، به ابزارهای تبلیغاتی نیاز خواهید داشت. این ابزارها به شما کمک می‌کنند توجه مخاطبان را جلب کنید، محصولات و خدماتتان را به آن‌ها معرفی کنید. در ادامه به چند فضایی که استفاده از تبلیغات میدانی برای آن‌ها موثر است، اشاره می‌کنیم.

۱. دفتر کار خودتان

اگر مشتریان شما به دفتر کارتان مراجعه می‌کنند، اولین فضایی که باید در آن تبلیغات انجام دهید، همان دفتر است. دفتر کار شما باید به گونه‌ای باشد که برندتان را به مراجعان معرفی کند؛ همچنین باید ابزارهای کافی برای معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان داشته باشید.

در دفتر کار، ابزارهای دیجیتال چندان کاربردی نیستند. به‌عنوان مثال تصور کنید می‌خواهید ویژگی‌های یک محصول را به مشتری نشان دهید. اگر به ابزارهای دیجیتال محدود باشید، باید لینک کاتالوگ دیجیتال را برای مشتری ارسال کنید یا در بهترین حالت، مانیتور خود را به او نشان دهید تا کاتالوگ را از سیستمتان ببیند؛ اما اگر کاتالوگ چاپی داشته باشید، به‌راحتی آن را به مشتری ارائه می‌دهید و توضیحات لازم را در اختیارش قرار خواهید داد.

۲. نمایشگاه‌ها

نمایشگاه برای کسب‌وکارهای دیجیتال هم یکی از بهترین فرصت‌ها برای افزایش فروش و پیدا کردن مشتری‌های جدید است. در نمایشگاه، تعداد زیادی مراجع به‌صورت همزمان به غرفه شما مراجعه می‌کنند و احتمالا دوست ندارند مدت زیادی منتظر بمانند تا به پاسخ سوالشان برسند. پس شما باید برنامه‌ای برای پاسخگویی به آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید پکیجی از اطلاعات محصولات شامل کاتالوگ، بروشور و پوسترهای کوچک را در یک ساک دستی تبلیغاتی به مشتریان ارائه کنید. با این کار هم مشتری می‌تواند سر فرصت مطالب را مطالعه کند و اطلاعاتی که درباره برند و محصولات شما نیاز دارد را به‌دست آورد و هم شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن با افراد مختلفی صحبت کنید.

تبلیغات میدانی حتی برای طراحی دکوراسیون غرفه هم مناسب هستند. بسیاری از کسب‌وکارها برای کاهش هزینه‌هایشان، به‌جای طراحی سازه‌های بزرگ برای غرفه، از استند پاپ آپ ، بنر و پوستر استفاده می‌کنند. چتپ انعطاف بالایی دارد و قابلیت اجرای تمام طرح‌ها روی متریال‌های مختلف از جمله کاغذ و پارچه را دارد. بنابراین با ابزارهای تبلیغات چاپی شما می‌توانید بیشترین خلاقیت را در دکوراسیون غرفه داشته باشید.

تبلیغات میدانی در نمایشگاه‌ها، حتی برای خارج از فضای غرفه هم کاربردی هستند. در قسمت‌های بیرونی نمایشگاه، فضاهایی به تبلیغات غرفه‌داران اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از همان ابتدای ورود مراجعان به نمایشگاه آن‌ها را هدف قرار دهید و ذهنشان را برای رسیدن به غرفه‌تان آماده کنید. بهتر است در تبلیغات بیرونی یک پیشنهاد جذاب ارائه دهید تا مشتریان را ترغیب کند سری به غرفه شما بزنند.

۳. رویدادها

میزبانی و اسپانسرشیپ رویداد از دیگر استراتژی‌هایی است که برای بازاریابی و برندینگ کسب‌وکارهای دیجیتال کاربرد دارد. در رویدادهای آنلاین تبلیغات به صورت دیجیتال انجام می‌شود؛ اما در رویدادهای حضوری، تبلیغات میدانی بیشترین کاربرد را دارند. اگر میزبان یا اسپانسر یک رویداد هستید، حتما در اولین بخشی که مخاطبان بعد از ورود می‌بینند، یک استند تبلیغاتی قرار دهید. در این استند برند و موضوع رویداد را معرفی کنید. اگر در زمانی نزدیک به رویداد، محصول جدیدی به بازار عرضه کرده‌اید، می‌توانید استند تبلیغاتی برای معرفی محصول را در مسیر عبور شرکت‌کنندگان قرار دهید.

در رویدادهای حضوری، معمولا یک پک هدیه هم به شرکت‌کننده‌ها ارائه می‌شود. این پک هدیه شامل ابزارهای تبلیغات چاپی برای ارائه اطلاعات مورد نظر شما به مشتری است. بهترین هدیه تبلیغاتی برای این پک‌ها، دفترچه یادداشت تبلیغاتی و خودکار است. زیرا در جریان رویداد، افراد معمولا نیاز به نوشتن پیدا می‌کنند. بنابراین هدایای شما برایشان کاربردی خواهد بود و بعدا هم برای مرور مطالب رویداد به آن باز‌می‌گردند.

بهترین بسته‌بندی برای پک هدیه‌ای که به شرکت‌کننده‌ها ارائه می‌دهید، ساک دستی تبلیغاتی است. زیرا هم ظاهر لوکس و زیبایی دارد و هم خودش یک ابزار تبلیغاتی به شمار می‌آید.

۳ موقعیتی که تبلیغات میدانی تأثیر بیشتری نسبت به تبلیغات دیجیتال دارد

نکات مهم در موفقیت تبلیغات میدانی برای کسب‌وکارهای دیجیتال

تا این بخش از مقاله توضیح دادیم که چرا کسب‌وکارهای دیجیتال هم به تبلیغات نیاز دارند؛ در ادامه به نکاتی برای تأثیر بیشتر این ابزارهای تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

۱. جایی تبلیغ کنید که مخاطبتان حضور دارد

انتخاب ابزار مناسب و قرار دادن آن در مکان درست رمز موفقیت تبلیغات میدانی است. اگر مخاطبان شما عمده افراد جامعه باشند، احتمالا بیلبور تبلیغاتی در هرکدام از خیابان‌های شهر تبلیغات میدانی موثری برایتان انجام می‌دهد

۲. از ایده‌های خلاقانه برای تبلیغات استفاده کنید

وقتی ایده خلاقانه‌ای روی یک بنر، پوستر یا هر تبلیغات میدانی دیگری وجود داشته باشد، مشتریان ناخودآگاه به آن توجه می‌کنند. تبلیغات شما باید مثل یک گاو بنفش در صحرا باشد! تصور کنید یک گاو بنفش در میان گاوهایی با رنگ‌های قهوه‌ای، سفید و مشکی تا اندازه جلب توجه خواهد کرد! خلاقیت در عکس‌، متن و طرح‌های گرافیکی تبلیغات شما می‌تواند رمز موفقیتتان باشد.

۳. همه‌جانبه کار کنید

بدیهی است که یک شیوه تبلیغاتی به تنهایی پاسخگوی نیاز کاربران نیست و باید از ابزارها و استراتژی‌های تبلیغاتی مختلفی استفاده شود. فراموش نکنید که هرکدام از مشتریان شما سبک زندگی، سلیقه، عادت‌ها و برنامه‌های روزمره مختلفی دارند. به‌عنوان مثال مخاطبان جوان‌تر بخش زیادی از زمانشان را در فضای آنلاین سپری می‌کنند و تبلیغات دیجیتال را بهتر می‌بینند؛ اما مخاطبان میانسال بیشتر در فضای جامعه حضور دارند و با تبلیغات میدانی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. استفاده از طیف گسترده‌ای از ابزارهای تبلیغاتی به شما کمک می‌کند مشتریان مختلف را هدف قرار دهید.

۴. به جزئیات توجه داشته باشید

برندهای حرفه‌ای با جزئیات توجه مشتری‌هایشان را جلب می‌کنند. به‌عنوان مثال مک‌دونالد در یک روز بارانی، جعبه‌ای به شکل جعبه سیب‌زمینی را درب رستوران قرار می‌دهد تا مشتری‌ها چترهایشان را داخل آن بگذارند! وقتی پرسونای مخاطب خود را مشخص می‌کنید و با سبک زندگی روزمره آن‌ها آشنا می‌شوید، با کمی ایده‌پردازی می‌توانید برندتان را در بخش‌های مختلف این سبک زندگی در مقابل چشمان مخاطب قرار دهید. خلاقیت وجه تمایز بین تبلیغات میدانی موفق و تبلیغات شکست‌خورده است.

استفاده از تبلیغاتی چاپی در نمایشگاه دیجیتال

۵. معجزه تکرار را جدی بگیرید

بسیاری از برندها در تبلیغات میدانی خود خلاقیت چندانی نداشته‌اند. آن‌ها پوسترها، بیلبوردها و استندهایی با طرح‌های معمولی، تصاویری از محصول و یک شعار تبلیغاتی نه‌چندان منحصربفرد را برای تبلیغاتشان در نظر می‌گیرند. استراتژی موفقیت این کسب‌وکارها در تعداد بالاست؛ آن‌ها تعداد زیادی بنر، پوستر و استند در بخش‌های مختلف شهر نصب می‌کنند و هر فردی روزانه چند بار تبلیغاتشان را می‌بیند. همین مسئله باعث ثبت برند و محصول در ذهن مشتری خواهد شد.

 

ارسال نظر