مظنه تیبا صندوق‌دار در بازار چند؟

رسانه کلیک - زمانی که تیبا به بازار آمد مشتری‌ها از صدای زیاد آن شکایت زیادی داشتند. صدایی که به خصوص در دنده یک و دو به شکل یک زوزه به داخل اتاق هم می‌رسید. شرکت سایپا بعد از بررسی این مشکل و برای تشویق افراد به خرید تیبا صندوق‌دار گیربکس آن را عوض کرد. به این ترتیب اواسط سال 96 تیباهای تولید شده در سایپا سر و صدای کمتری داشتند.

مظنه تیبا صندوق‌دار در بازار چند؟

شرکت سایپا بعد از بررسی این مشکل و برای تشویق افراد به خرید تیبا صندوق‌دار گیربکس آن را عوض کرد. به این ترتیب اواسط سال 96 تیباهای تولید شده در سایپا سر و صدای کمتری داشتند.

از زمان تولید و بهره‌برداری از تیبا‌ تا امروز میزان انتقادها به تیبا‌ دو کمتر از افرادی بود که به خرید تیبا‌ صندوق‌دار اقدام کرده‌ بودند، اما به علت صندوق کوچک تیبای هاچ بک خانواده‌ها بیشتر به فکر مدل صندوق‌دار تیبا بودند. برای مثال یکی دیگر از معایب تیبا این بود که در سرعت بالا میزان کنترل بر ماشین کمتر می‌شد. این مشکل گاهی با عوض کردن تایر و انداختن تایر خارجی رفع خواهد شد. به عقیده راننده‌ها تیبا گشتاور یا دور فرمان کمی دارد که نیازمند احتیاط بیشتر هنگام رانندگی است.

هرچقدر هم که انتقادها زیاد باشد باز تیبا‌ ارزان‌ترین خودرو خانوادگی بازار و علاوه بر آن محصول قطعات پراید، رنو ال نود و ریو است. موتور تیبا همان موتور پراید است که با همکاری یک شرکت آلمانی ساخته شده. پلت فرم آن مبنای ساخت ساینا و کوییک نیز بوده‌ و امروزه ده سال از حضور او در بازار ایران می‌گذرد. اگر تیبا‌ و پراید سرنوشت مشابهی داشته‌باشندتا سال 1410 در بازار ایران خرید و فروش می‌شود. با این حال اگر دنبال هندلینگ بالا و نرمی و شتاب بهتر می‌گردید قبل از انقراض تیبا باید به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

در حال حاضر قیمت خرید تیبا‌ ‌صندوق‌دار صفر 25 میلیون و 600 هزار تومان در کارخانه و در بازار 26 میلیون و 200 هزار تومان و مدل رنگی تیبا 100 هزار تومان از سفید آن گران‌تر است. نمودار قیمت تیبا‌ نشان می‎دهد که این خودرو در مهرماه سال گذشته نیز در همین دامنه قیمتی قرار داشته‌است. البته این باعث نمی‌شود که فراموش کنیم مسئولان سایپا گفته بودند تیبا‌ با قیمت ده میلیون تومان عرضه خواهد شد.

قیمت تیبا صندوق‌دار دست دوم تمیز سال 94 بین 20 تا 22 میلیون تومان است. گران‌ترین تیبا‌ دست دوم تولید این سال دارای دزدگیر تصویری، چهار حلقه تایر نو و بیمه تا فروردین سال 1398 است. تیبا سال 1395 دست دوم در سایت دیوار نیز با قیمت 22 تا 24 میلیون تومان فروخته می‌شود. این مدل‌ها بر اساس امکانات جانبی که صاحب قبلی به آن اضافه کرده تفاوت قیمت دارند. مدل‌های 21 میلیون تومانی هم به ندرت در آگهی‌ها وجود دارد که به خاطر خط و خش روی خودرو و کارکرد بالای100 هزار کیلومتر با این قیمت فروخته می‌شود.

میانگین قیمت خرید تیبا صندق‌دار سال 96،24 میلیون تومان است. برای خرید تیبا صندوق دار دست دوم باید به میانگین قیمت‌ها توجه شود. چراکه آگهی‌هایی نیز دیده می‌شوند که قیمت خودرو خود را بدون امکانات اضافه‌ای حتی گران‌تر از قیمت مدل صفر کارخانه تعیین کرده‌اند. برای مثال از میان تمام آگهی‌های موجود ار تیبا‌ صندوق دار فردی یک مدل سال 96 را 30 میلیون تومان می‌فروشد.

برای خرید قسطی تیبا صندوق دار نیز شرایطی در دیوار وجود دارد که بررسی یکی از آن‌ها نشان می‌دهد که با 10 میلیون پیش‌پرداخت و اقساط 12 یا 24 ماهه بدون هیچ ضامنی و با یک دسته چک برای قسط‌ها در وجه سایپا می‌توان صاحب تیبا‌ شد.

ارسال نظر