اگر از سفرمان با اتوبوس ناراضی بودیم چه کنیم؟
رسانه کلیک - شرکتهای زیادی وجود دارند که امروزه به فروش بلیط اتوبوس مشغول هستند. بدیهی است که هرکدام از آنها قوانین و خدمات خاص خودشان را داشته باشند.
بعضی مقررات به طور عموم و برای تمامی شرکتها لازم هستند. اما برخی موارد دیگر از جمله کمبود خدمات و یا یکی نبودن مواردی که در هنگام خرید بلیط به مسافر گفتهاند با چیزی که داخل اتوبوس میگذرد. بنابراین حق شماست که بدانید اگر از سفرتان با اتوبوس راضی نبودید باید چه کاری انجام دهید؟ در این مطلب میخواهیم به این موضوع بپردازیم و راهکارهایی را توضیح دهیم.
در هنگام خرید بلیط اتوبوس
همانطور که پیشتر ذکر کردیم برخی از این موارد به بلیط اتوبوس مربوط میشوند. حال این موضوع میتواند خدماتی باشد که باید از طرف شرکت ارائه میشدند یا اشتباهاتی در صدور بلیط. اگر در ثبت اطلاعات بلیط اتوبوس دچار اشتباه شده باشید باید در سریعترین زمان ممکن به شرکت اطلاع دهید تا این موضوع را پیگیری کنند.
گاهی پیش میآید که شما بلیط اتوبوس خاصی را خریداری میکنید که میدانید دارای خدمات ویژهای است. اما وقتی که سوار اتوبوس میشوید میبینید که هیچ خبری از خدماتی که در بلیط ذکر کرده بودند نیست. در این مواقع میتوانید مشکل را به شرکتی که ازش بلیط اتوبوس خود را تهیه کردهاید اطلاع دهید و در صورت عدم اقدام برای رفع کمبودها میتوانید شکایت خود را به مراجع قضایی اطلاع دهید. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا علاوه بر دسترسیهای متنوعی که در انتخاب اتوبوس خواهید داشت میتوانید خیال خود را از بابت هرگونه مشکلی آسوده بدارید و در آرامش به مقصد برسید.
از آنجایی که تمامی مسافران باید پیش از حرکت اتوبوس بلیط خود را خریده باشند تا صندلی و جای نشستن هر نفر به طور دقیق مشخص باشد سوار کردن مسافر در بین مسیر ممنوع است. این کار باعث گرفتن آسایش و راحتی از مسافران و در نتیجه ناراضی بودن آنها از سفر میشود.
چه مواردی باعث ناراضی بودن ما از سفر با اتوبوس میشوند؟
جدای از مواردی که درباره خرید بلیط اتوبوس مطرح کردیم نکات ریز و درشت دیگری نیز وجود دارند. درست انجام نشدن هرکدام از آنها در اتوبوس باعث نارضایتی مسافران از سفر میشوند.
مسئولیت تمام بار و چمدانهای مسافر بر عهدهی شرکتی است که خدمات اتوبوس را ارائه میدهد. در هنگام تحویل بار باید شمارهی مخصوصی را روی وسایل هر مسافر وصل کنند و بعد رسیدش را به مسافر تحویل دهند. همچنین بردن چمدان و بارهای بزرگ به داخل اتوبوس ممنوع است. بنابراین در صورتی که این اتفاق بیوفتد و بعد به وقوع خسارت به مسافر منجر شوند باز هم شرکت مسافربری باید پاسخگوی مسافر باشد. زیرا پیش از آنکه این حادثه رخ دهد باید با توجه به قوانین مسافر را مطلع میکرده.
اتوبوسها با توجه به ساعتی از شبانه روز که در جاده هستند در جایی برای استراحتی کوتاه و صرف غذا توقف میکنند. اما ممکن است سفر به اندازهای کوتاه باشد که به وعدههای اصلی نرسد. با این حال باز هم اتوبوس موظف است تا در هنگام نماز توقف داشته باشد تا مسافران بتوانند به انجام آن بپردازند. در داخل اتوبوس نیز بستهای شامل آبمیوه و تنقلات به مسافران داده میشود. محتویات این بسته باید سالم و دارای تاریخ مصرف باشند.
یک برنامهریزی عالی برای سفری شاد با اتوبوس
ایمنی سفر
وظیفه تأمین و حفظ امنیت جان و مال مسافران بر عهده خدمه اتوبوس و شرکت ارائه دهنده خدمات است. بنابراین اگر رانندهای دچار تخلف شود و یا با رانندگی خطرناک باعث آسیب رسیدن به مسافران شود نه تنها خودش بلکه شرکت نیز مسئول پیش آمدن هر حادثهای است. در صورت ایجاد این نوع مشکلات باید نسبت به پرداخت خسارت به مسافران اقدام کنند.
با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا فقط کافی است مبدأ و مقصد خود را انتخاب کنید تا به لیستی از انواع اتوبوسها در ساعت و روزهای مختلف دسترسی بیابید. علاوه بر اینها شما میتوانید بدون نگرانی درباره ایجاد هرگونه مشکلی در طول سفر به خرید بلیط اتوبوس برای خود و خانوادهتان بپردازید.
سخن پایانی
امروزه سفر با اتوبوس به دلیل خدمات متنوع و قیمت مناسبی که دارد بسیار پرطرفدار است. شما میتوانید به راحتی و از هرجایی که باشید نسبت به خرید بلیط این وسیله نقلیه ایمن اقدام کنید. اما گاهی پیش میآید که مسافران بعد از رسیدن به مقصد از سفرشان با اتوبوس راضی نیستند. در واقع دلایل زیادی برای ایجاد چنین حسی در مسافر وجود دارد. مواردی که پیشتر ذکر کردیم بخشی از مهمترین نکاتی هستند که عدم انجام صحیح آنها از طرف شرکت باعث نارضایتی مسافران از سفرشان با اتوبوس میشوند. بنابراین در صورت نارضایتی از هرکدام میتوانید آن مورد را به شرکت اتوبوسرانی اطلاع دهید.