طراحی حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌ نمایش گوشی‌های هوشمند

به احتمال بسیار زیاد و براساس خبرهای لو رفته حسگر اثرانگشت گلکسی S8 و آیفون ۸ در زیر شیشه صفحه نمایش آن ها خواهد بود و دیگر دکمه هوم در این دستگاه ها وجود نخواهد داشت.

طراحی حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌ نمایش گوشی‌های هوشمند

به گزارش کلیک ، حسگر های اثر انگشت در زیر شیشه صفحه نمایش، موضوعی است که این روزها در خبرهای لو رفته از آیفون ۸ و S8 زیاد دیده می شود و این حسگر ها به‌احتمال بسیار زیاد در صفحه نمایش های لبه به لبه عرضه خواهند شد. هم چنین خبرها نشان می دهد که صفحه نمایش آیفون ۸ از نوع OLED می باشد.

اگر صفحه‌نمایش لبه به لبه در آیفون ۸ و S8 دیده شود به احتمال بسیار زیاد دکمه هوم نیز از این دستگاه ها حذف می شود و دیگر ما شاهد دکمه ای بر روی صفحه نمایش دستگاه نخواهیم بود.

ورود حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند

دکمه هوم دایره ای آیفون، به یک نماد در این زمینه تبدیل شده است و حتی از زیبایی نیز برخوردار است، اما تکنولوژی در مسیری قدم می گذارد تا همه چیز ساده تر و خلاصه تر دیده شود و به همین در صفحه نمایش لبه به لبه نیز دکمه هوم ممکن است ظاهر زیبایی نداشته باشد. بسیاری از کاربران آیفون نیز طرفدار دکمه هوم دایره ای آیفون هستند وشاید حتی نتوانند دستگاه ایدئال خود را بدون دکمه هوم تصور کنند.

ورود حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند

آیفون ۸ امکان دارد که با صفحه نمایش OLED منحنی ارائه شود و در سامسونگ نیز به احتمال زیاد ما شاهد حذف شدن دکمه هوم باشیم. اگر دکمه هوم در این دستگاه ها حذف شود باید حسگر اثر انگشت در زیر این صفحه نمایش قرار بگیرد، البته شایعه هایی نیز وجود دارد که اظهار دارد شاید این حسگر اثر انگشت در S8 در پشت دستگاه دیده شود ولی در هر صورت خبر حذف شدن دکمه هوم و قرار گرفتن حسگر اثر انگشت زیر شیشه صفحه نمایش بیشتر است.

ورود حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند

خبرهای بسیار زیادی در این رابطه ارائه شده است و بسیاری از منتقدان بر این باورند که اگر این حسگر ها در زیر شیشه یک میلی متری قرار گیرد، آیا باز هم می توانند عملکرد خوبی داشته باشند و می توان به این حسگر های اثر انگشت اطمینان کرد. البته باید گفت که در S8 علاوه بر حسگر اثر انگشت، سنسور عنبیه چشم نیز قرار خواهد داشت و این حسگر از امنیت بیشتری نسبت به حسگر اثر انگشت برخوردار خواهد بود.

ورود حسگرهای اثرانگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش در دنیای گوشی‌های هوشمند

مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر حسگر ها در زیر صفحه نمایش قرار بگیرند، کمپانی نمی تواند از شیشه های بسیار ضخیم و محکم استفاده کند و باید از ضخامت میانه استفاده کند تا هم ضربه به دستگاه آسیب نرساند و هم حسگر اثر انگشت بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد.

با این تفاسیر ممکن است رؤیای صفحه نمایش لبه به لبه نتواند به خوبی در بازار ظاهر شود و نتواند عملکرد خوبی داشته باشد، در هر صورت باید دید که حسگر های اثر انگشت می توانند در زیر شیشه به خوبی عمل کنند و آیا استحکام شیشه و صفحه نمایش به خطر نمی افتد؟ درست است که این موضوع باعث زیباتر شدن گوشی هوشمند می شود ولی در هر صورت باید دید که هیچ یک از جنبه های یک دستگاه خوب به خطر نیفتد.

ارسال نظر