ماموریت فضاپیمای سیگنوس آتش زدن فضا است

یک راکت مداری ATK روز دوشنبه از ویرجینیا با موفقیت پرتاب شد و فضاپیمای باری سیگنوس(ماکیان) را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد.

ماموریت فضاپیمای سیگنوس آتش زدن فضا است

به گزارش کلیک، این فضاپیما به جز محموله موردنیاز ایستگاه، چند وسیله آزمایشی ناسا را نیز با خود حمل می کند تا شعله‌ور شدن آن را مشاهده کند.

پس از اینکه سیگنوس خالی شد، با زباله پر خواهد شد، از ایستگاه فضایی جدا شده و برای سوختن به اتمسفر ارسال خواهد شد. محققین در روی زمین دستوراتی برای آتش زدن این محموله ارسال خواهند کرد.

البته سیگنوس کاملا تبدیل به زباله‌سوز نخواهد شد. این آتش‌سوزی علمی، دومین آزمایش آتش در فضاپیمای ناسا یا Saffire-II نام دارد. این آتش به نحوی کنترل شده در محفظه چهار فوتی(۱٫۲ متری) شعله‌ور خواهد شد. نمونه‌هایی از نه مواد مختلف در داخل این محفظه خواهند سوخت که یک سری سنسور و سایر دستگاه های الکترونیکی، تمام داده ها را گردآوری خواهند کرد.

ناسا یک فیلم از Saffire-I به اشتراک گذاشته است که اوایل امسال برای آزمایش آتش استفاده شد.

Saffire-II نیز اطلاعاتی را به دانش محدود ما در مورد چگونگی گسترش آتش در فضا اضافه خواهد کرد. این اطلاعات کمک خواهند کرد جزییات مورد نیاز برای مواجه با انفجارات احتمالی و یا سایر حوادث در طی سفر طولانی مدت انسان به مریخ و سایر مکان‌ها را به دست آوریم و آمادگی لازم را برای این ماموریت کسب کنیم.

یک کشف عجیب و دور از انتظار در مورد آتش در فضا این بود که آتش بسیار سرد و در سطح پایین می سوزد، به نحوی که با چشم غیرمسلح دیده نمی شود.

ارسال نظر