سامسونگ محکوم به پرداخت جریمه‌ی 548 میلیون دلاری به اپل شد

دو کمپانی سامسونگ و اپل از دیرباز رقیب دیرینه‌ی یکدیگر بوده‌اند. این دو شرکت بارها و بارها بر سر مسائل مختلف یکدیگر را به دادکاه کشانده‌ و به عناوین مختلف نسبت به رعایت نشدن حقوق خود، از کمپانی رقیب شکایت کرده‌اند.

سامسونگ محکوم به پرداخت جریمه‌ی 548 میلیون دلاری به اپل شد

به گزارش کلیک،اپل چندی پیش شکایتی را مبنی بر نقض چند نمونه از پتنت‌های این کمپانی توسط سامسونگ ترتیب داده بود و نهایتا آن را در دادگاه فدرال مطرح ساخت. دادگاه فندرال و قاضی لوسی پس از بررسی موضوع دریافتند که ظاهرا حق با کمپانی اپل است و سامسونگ در چند زمینه‌ی متنوع از پتنت‌های اپل سوء استفاده کرده است. بنابراین حکم دادگاه با توجه به همین موضوع صادر شد و سامسونگ محکوم به پرداخت غرامت 1.05 میلیارد دلاری به اپل شد.

اما این پایان ماجرا نبود. سامسونگ با تلاش‌های بسیار خود توانست یکی از پتنت‌های اپل را از لیست بررسی حذف کرده و ثابت کنده که این پتنت پیش از این توسط خود سامسونگ طراحی و به ثبت رسیده بود. نهایتا این امر سبب شد تا مبلغ جریمه‌ی سامسونگ به 500 میلیون دلار کاهش پیدا کند. سامسونگ که این با این مووضع مواجه شده بود، مجددا تسلیم نشده و درخواست تجدید نظر را به دادگاه ارسال کرد، اما دادگاه فدرال با درخواست تجدید نظر سامسونگ موافقت نکرد و نهایتا سامسونگ هم تصمیم گرفت که درخواست تجدید نظر پرونده‌ی خود را در دادگاه عالی آمریکا ارائه کند.

1

دادگاه عالی آمریکا پس از دریافت درخواست رسمی سامسونگ، با تجدید نظر آن موافقت کرد و پس از بررسی‌های انجام شده مجددا این کمپانی کره‌ای را خاطی شناخته و آن را محکوم به پرداخت غرامت 548 میلیون دلاری کرد. بنابراین سامسونگ به دلیلی نقض پتنت‌های اپل محکوم به پرداخت جزیمه‌ی 548 میلیون دلاری شده است. این کمپانی کره‌ای پس از 5 سال تلاش به منظور رفع این اتهام، نتوانست کاری را از پیش ببرد.

ظاهرا سرانجام خود کمپانی سامسونگ هم با این موضوع موافقت کرده و رسما اعلام کرده که تا روز چهاردهم ماه دسامبر جریمه‌ی 548 میلیون دلاری خود را به شرکت اپل پرداخت می‌کند. البته برخی از گزارشات به دست آمده حاکی از آن است که سامسونگ همچنان در پشت پرده سعی در تبرئه کردن خود دارد. اگر بنا به هر دلیلی این کمپانی بتواند خود را از اتهامات وارد شده تبرئه کند، علاوه بر از بین رفتن جزیمه‌ی 548 میلیون دلاری، مبلغی را به عنوان هزینه‌ی دادرسی پس خواهد گرفت. ضمنا این شرکت می‌تواند در یک عمل متقابل نسبت به توهین و تهمت، از کمپانی اپل نیز شکایت نماید. اما اینطور که به نظر می‌رسد، ظاهرا سامسونگ در این راستا جای امیدواری نداشته و این شرکت کره‌ای می‌بایست جریمه‌ی 548 میلیون دلاری خود را به اپل پراخت نماید. به طور کلی جنگ و جدال مابین اپل و سامسونگ از دیرباز وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد یافت. پرونده‌ی مربوط به شکایت اپل در راستای نقض پتنت‌های این شرکت از سوی سامسونگ، پروزنده‌ای بوده که تقریبا 5 سال از زمان ارائه‌ی آن می‌گذرد. نظر شما در این رابطه چگونه است؟ آیا سامسونگ به واقع از پتنت‌های اپل سوء استفاده بعمل آورده است؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر