شانس زندگی در دنیای واقعی یک در میلیارد است

الن ماسک، مدیرعامل شرکت Tesla و  SpaceX در کنفرانس تکنولوژی در کالیفرنیا اعلام کرد که فقط  "یک در میلیارد" شانس وجود دارد که ما در شبیه‌سازی کامپیوتر زندگی نمی‌کنیم.

شانس زندگی در دنیای واقعی یک در میلیارد است

به گزارش کلیک، زندگی ما تقریبا به طور قطع در درون یک دنیای مصنوعی ایجاد شده که این طراحی با استفاده از هوش مصنوعی و کامپیوترهای پر قدرت در حال انجام است. ماسک، که مبلغ عظیمی را برای تحقیقات در خصوص خطر هوش مصنوعی اهدا کرده است، می‌گوید که امیدوار است پیش‌بینی او درست باشد و گرنه دنیا به پایان خواهد رسید.

به نظر ماسک قوی‌ترین استدلال برای زندگی در شبیه‌سازی به صورت زیر خواهد بود: چهل سال پیش در بازی Pong ما دو مستطیل داشتیم و یک نقطه، اما اکنون چهل سال بعد تصاویر واقعی(photorealistic) و شبیه‌سازی سه بعدی داریم که میلیون‌ها انسان به طور همزمان بازی می‌کنند و این وضعیت هر روز نیز بهتر می‌شود. به زودی واقعیت مجازی نیز به این پیشرفت‌ها افزوده می‌شود. اگر حتی فرض کنیم که هیچ پیشرفتی نیز نداشته باشیم، بازی‌ها از واقعیت غیر قابل تشخیص خواهند بود.

مدیر عامل Tesla گفت که اگر حتی سرعت پیشرفت نیز کاهش پیدا کند، ما همچنان رو به جلو حرکت خواهیم کرد. از آنجا که تشخیص بازی از واقعیت ساده نخواهد بود و این بازی می‌تواند هر جایی اتفاق بیفتد، بنابراین به نظر می‌رسد که شانس زندگی‌ در واقعیت یک در میلیارد است. ماسک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ما در شبیه‌سازی زندگی می‌کنیم یا نه، جواب داد: احتمالا.

ماسک گفت که مسلما ما باید امیدوار باشیم که زندگی در شبیه‌سازی درست است. در غیر این صورت اگر تمدن دیگر پیشرفت نکند، این عدم پیشرفت به دلیل برخی رویدادهای فاجعه بار است.

ماسک گفت اگر ما به ساخت و ایجاد شبیه‌سازی موفق شویم یا نشویم، نشان‌دهنده این نیست که قسمتی از دنیای واقعی است یا توقف تمدن وجود خواهد داشت. بیشتر بحث‌های شبیه‌سازی گیج‌کننده هستند و هر بحث و گفتگویی که ماسک داشته ‌است بحث شبیه‌سازی با هوش مصنوعی است.

مدیر عامل SpaceX اشاره می‌کند که بحث دیوانه‌کننده اینکه آنچه که می‌بینیم دنیای واقعی است یا شبیه‌سازی شده از زمان فلاسفه باستان شروع شده است، ولی اخیرا به دلیل پیشرفت‌هایی که در زمینه کامپیوتر و هوش مصنوعی به وجود آمد زوایای متفاوتی از موضوع مورد بحث قرار گرفت که یکی از آنها این است که چقدر راحت یک شبیه‌سازی قابل انجام است.

منبع: nr.news-republic

ارسال نظر