ممنوعیت استفاده از دستکش های جراحی حاوی پودر

در روز دوشنبه اداره مواد غذایی و دارویی آمریکا (FDA) ممنوعیت دستکش های پزشکی دارای پودر را پیشنهاد داد و اعلام کرد: پودر می تواند موجب التهاب زخم و باعث ایجاد زخم بین اعضا و بافت های بعد از عمل جراحی شود.

ممنوعیت استفاده از دستکش های جراحی حاوی پودر

به گزارش کلیک، تولید کنندگان این پودر را برای آسان تر کردن پوشیدن و درآوردن آنها به دستکش ها اضافه می کنند. اما کارشناسان مدتی است که متوجه شده اند این پودر باعث بروز آسیب هایی می شود. این سازمان درصد دقیق دستکش هایی را که حاوی این پودر هستند مشخص نکرد اما به نقل از سخنگوی آن اریک پاهون این درصد بسیار کوچک است.

در سال ۱۹۹۷ اف‌دی‌اِی (FDA) آغاز به هشدار در مورد این دستکش ها کرد اما کمی بعد از ممنوعیت آنها خودداری کرد، عمدتا به دلیل آن که خارج کردن این دستکش ها از بازار در آن زمان می توانست باعث کمبود این کالا شود و موجب اختلال در حرفه پزشکی شود. این ممنوعیت برای دستکش های جراحی حاوی پودر، دستکش های معاینه حاوی پودر، و پودرهای قابل جذب برای روان کردن دستکش های جراح اعمال می شود.

در حال حاضر، این سازمان خطر کمبود در بازار را با آماده کردن گزینه های بهتری از بین برده است.

استفاده از دستکش های معاینه لاتکس پودردار در حرفه پزشکی برای سالیان دراز شایع بود، اما شواهدی از خطرناک بودن آنها در سال ۱۹۹۰ شروع شد و از آن زمان به بعد تعدادی از بیمارستان های بزرگ شروع به استفاده از دستکش های بدون پودر کردند.

منبع: nytimes

ارسال نظر