همکاری مسترکارت و IBM برای دستیابی به داده های گسترده تجاری
مسترکارت قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و قابلیتهای یادگیری ماشینی پردازش زبان طبیعی IBM به اطلاعات تجاری به منظور تحلیل دادهای گسترده دست پیدا کند.

به گزارش کلیک، این شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات پرداختی، تحلیلهای پردازش زبان طبیعی IBM را به همراه دادههای معاملاتی ناشناس جمع آوری شده توسط مشاوران مستر کارت از وضعیت بازارهای محلی را در پلتفرمهای خود ایجاد میکند که این کار برای بهره گیری از هوش مصنوعی در پلتفرمهای IBM است.
امروزه میزان گستردهای از دادهها وجود دارد که بازرگانان میتوانند با بهره گیری از آنها به فهم بسیار خوبی از شرایط بازار و مشتریان دست پیدا کنند. اِریک اِشنایدر، قائم مقام ارشد مشاوران مستر کارت اذعان کرد "اگر چه بازرگانان خرده پا برای اینکه به حداکثر دانش لازم در مورد بازار و مشتریان دست پیدا کننده، باید به منابع مرتبط دسترسی داشته باشند، اما این طور نیست. پلتفرم ذکر شده قادر است برای سهولت آسان به اطلاعات و برخوردار بودن آنها از ارزش عملی، سطح وسیعی از دادهها را به دادههای هوشمندتر تبدیل کند.
این پلتفرم برای بازرگانانی که مستر کارت را پذیریفتهاند از طریق اشتراک از اواسط سال ۲۰۱۶ در دسترس خواهد بود. طبق مطالب منتشر شده از سوی مستر کارت، ردیابی لحظه به لحظه اطلاعات، تحلیل بر اساس نگرش بازار در مورد درآمد، دسترسی به اطلاعات سهام بازار، دسترسی به اطلاعات جمعیتی مشتریان و دسترسی به اطلاعات شرکتهای رقیب در یک مکان خاص یا چندین مکان، از جمله ویژگیهای این پلتفرم است.
مستر کارت اذعان کرد که تحلیل مشاوران از شرایط بازار عملکرد تجاری و رفتار مشتریان را مورد توجه قرار میدهد و بلوکهای پیام سرو (مجموعه قوانین استاندارد برای دستیابی به فایل از راه دور برای استفاده از میلیونها کامپیوتر در یک زمان) را با نگرشهای خاصی ایجاد میکند که در اتخاذ تصمیمات یک صنعت و تجارت در مورد عاملان، بازاریابان و پرسنل میتواند کمک کننده باشد.
علاوه بر آن ابزار کشف کننده دادههای تحلیلی به صورت خودکار نگرشهایی را فراهم خواهد کرد که به گفته مسترکارت کاربر به وسیله آن میتواند در اطلاعات خود به الگوهایی همچون خرید مشتری و گرایشهای رفتاری دست پیدا کند.
یاشِش کامپانی، سرپرست خدمات مالی IBM در منطقه کشورهای آسیای جنوب شرقی اذعان کرد که IBM در مورد همکاری با مستر کارت در جهت کمک به تاجران خرده پا برای فهم بهتر از شرایط تجاری و موقعیت رقبا و افزایش قدرت و ارزش روابط در بین مشتریان، خشنود است.
وی در ادامه گفتههای خود افزود که بازرگانان با بهره گیری از این سرویس جدید به این موضوع پی خواهند برد که دستیابی به دادههای وسیع و بهره گیری از آنها با استفاده از دادههای تحلیلی که مسترکارت و IBM با مشارکت یکدیگر فراهم نمودهاند، چقدر آسان است.
مستر کارت در آخرین تحقیق خود اذعان کرد که انتظار میرود از هر ده تجارت خرد در منطقه آسیا اقیانوسیه، هفت مورد از آنها در سال ۲۰۱۶ دارای هزینه بیشتری باشند.
مستر کارت افزود که این تحقیق بر اساس بررسی انجام شده که در سال گذشته در مورد ۲،۸۰۶ مالک سازمانهای کوچک و متوسط، مالکان شرکت و یا افراد اتخاذ کننده تصمیمات کلیدی در استرالیا، چین، هنگکنگ، هند، اندونزی، مالزی و سنگاپور انجام شد، صورت پذیرفت. لازم به ذکر است که از هر بازار ۴۰۰ نفر شرکت کننده در این بررسی حضور داشتند.
شرکت مسترکارت طی بیانیهای گفت، بازرگانان با بهره گیری از این پلتفرم تحلیلی تقویت شده که توسط این شرکت ایجاد شده است، قادر خواهند بود بر اساس دانش عمیقتر خود از نقاط ضعف و قوت مالی تجارت خود، تصمیماتی اتخاذ کنند که منجر به کاهش هزینهها خواهد شد.
مستر کارت در ماه فوریه اذعان کرد که مشتریان در حال پذیرفتن این نسل بعدی شیوه پرداخت وجه هستند و پیش بینی میشود که پرداخت دیجیتالی فراتر از پرداخت با تلفن که به عنوان وسیله مرتبط با شبکه مورد استفاده قرار میگیرد، خواهد بود.
ادعاهای این شرکت بر اساس مطالعه در مورد چهارمین سالگرد پرداخت موبایلی مستر کارت است که دو میلیون مطلب ارسال شده در مورد پرداخت موبایلی را در شبکههای اجتماعی همچون توییتر، فیس بوک، ایستاگرام، انجمنها، گوگل پلاس و یوتیوب دنبال میکند.
مارسی کوهِن، قائم مقام بخش ارتباطات دیجیتال مستر کارت اذعان کرد همانگونه که بازرگانان تنوع انتخاب بیشتری دارند، مکالمات نیز بهبود یافتهاند و به نظر میرسد که مشتریان نسل بعدی شیوه پرداخت را پذیرفتهاند.
این شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات پرداختی استفاده از روش زیست سنجشی را با روش خود پرداخت (پرداخت وجه با تشخیص چهره) را سال گذشته مورد آزمایش قرار داد.
مسترکارت در راستای تجارت الکترونیک قصد دارد پرداخت پول از طریق ساعتهای هوشمند، بندهای تناسب اندام و دیگر ابزار هوشمند پوشیدنی دیگر را فراهم کند و پول نقد را غیر ضروری تلقی کرد.
مسترکارت در نمایشگاه فناوری امسال (CES) نیز با دست پر حاضر شد و اپلیکیشن Groceries by MasterCard را ارائه کرد که بر روی یخچال ساید با ساید هاب سامسونگ از قبل نصب شده است که مشتریان آمریکایی را قادر میسازد تا مواد غذایی خود را از طریق یخچال به فروشگاه FreshDirect (فروشگاه آنلاین مواد غذایی) و ShopRite (فروشگاههای زنجیرهای مواد عذایی) سفارش بدهند.
مسترکارت اذعان کرده است که این قابلیت در نوع خود برای نخستین بار ارائه شده است و افزود در صورتی که استفاده از این اپلیکیشن گسترش یابد در آینده موارد غذایی جدیدی به لیست آن اضافه میشوند.
منبع: zdnet