فیسبوک با اینترنت 5G کاری مشابه دیتاسنتر انجام می دهد

ابتکار جدید فیسبوک برای افزایش سرعت تحویل شبکه های بی سیم سریع‌ تر با محیط توسعه باز (OD) که مشابه پروژه محاسبه باز (OCP) است، در کانون توجهات قرار گرفته است.

فیسبوک با اینترنت 5G کاری مشابه دیتاسنتر انجام می دهد

به گزارش کلیک، فیسبوک برای طرح های باز نسل بعدی شبکه های بی سیم نیاز به اپراتور های مخابراتی و تولیدکنندگان دارد. کاربران فیسبوک عکس گربه هایشان، ویدئوها و سایر آپدیت ها را از طریق اینترنت بی سیم به اشتراک می گذارند و با ایجاد پهنای باندهای عظیم برای مصرف کنندگان، تا چند سال آینده، غول های رسانه ای اجتماعی نیاز به اپراتور های مخابراتی و تولیدکنندگان برای بالا بردن سرعت رشد دارند.
به این منظور، فیسبوک از پروژه بزرگ مخابراتی خود (Telecom Infra Project) رونمایی کرد. این پروژه ابتکار مهندسی چندجانبه برای افزایش سرعت ایجاد منابع باز برای شبکه های مخابراتی کنونی و آینده است.
اعضای اولیه این پروژه، اینتل و نوکیا بوده که در مجموعه طرح های مرجع سهیم‌اند و اپراتورهایی چون Deutsche Telekom و SK Telecom به تعریف و گسترش این پروژه کمک می کنند. گروهی نیز دستاوردهای جدید و فناوری ها را به صورت سه سطح اولیه توضیح می دهند؛ دسترسی، بک هال و مدیریت هسته که بر توسعه فناوری های جدید و گسترش بازارهای جدید و توسعه یافته متمرکزند.
فیسبوک گفت: کار TIP تفکیک لایه های نرم افزار و سخت افزار در شبکه قدیمی و تبدیل آن‌ها به بلوک های سازنده ای برای تشکیل شبکه های با کاربرد راحت تر است که مشابه فناوری های سرعت-بخشی چون 5G بوده. ساده ترین راهی که فیسبوک برای این فناوری ها پیشنهاد می کند، "همکاری باز" است.
جبسون تیلور معاون رییس سازمان در فیسبوک گفت: با همکاری باز می توانیم سرعت این حرکت جدید را افزایش داده، یکپارچه شده و تحولات پرهزینه را پشت سر بگذاریم.
فیسبوک از قبل کارهایی را انجام داده و به OCP دست پیدا کرده که مولفه های منبع باز مورد نیاز برای دیتاسنتر های عظیم در شرکت را توسعه داده است.
تیلور که سمت ریاست این پروژه جدید را نیز بر عهده دارد گفت: سخت افزار OCP در دیتا سنتر آدرس دهی می کند و TIPبر سیستم های نرم افزاری سازگار و اجزای موجود در اکسس، بک هال و شبکه های هسته تمرکز دارد که هدف آن ساخت یک اکوسیستم باز برای شرکت های مختلف است که بتوانند به پیشرفت یکدیگر کمک کنند.

منبع: zdnet.com

ارسال نظر