۳۵ درصد درگاه‌های دولتی از نوع تعاملی است

رسانه کلیک - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فقط ۳۵ درصد از درگاه های دستگاه های دولتی کشور درحد تعاملی است.

۳۵ درصد درگاه‌های دولتی از نوع تعاملی است

به گزارش کلیک ؛ به نقل از آریا، نصرالله جهانگرد در چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی افزود: ۶۵ درصد از درگاه های دستگاه های دولتی در سطح پایین‌تر از تعاملی قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزار درگاه های دستگاه های دولتی در فضای مجازی وجود دارد، گفت: برخی از درگاه‌ها فقط یک حضور است بدون هیچ تغییری.

جهانگرد افزود: سطح دوم درگاه‌ها مبادله دیتا و سطح سوم مبادله خدمت است، اما سطح چهارم تعاملی است که براساس تقاضای مخاطب و درک آن تغییر می‌یابد.

وی گفت: بهتر است درگاه‌ها برای استفاده مخاطبان بسیار ساده باشند و همه پیچیدگی‌های کار در پشت صحنه و برای روابط عمومی‌ها باشد تا ارتباط مناسبی را بین نهاد‌های کشور با مخاطبان برقرار کند و تأثیرگذار باشد.

جهانگرد با ابراز تأسف از اینکه آگاهی و تلاش برای ایجاد روابط عمومی‌های خلاق و تعاملی وجود دارد، افزود: اما در بسیاری از موارد به اجرا درنمی آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کشور دچار برخی محدودیت‌ها در زمینه منابع مالی است و توقع عمومی نیز از دستگاه‌ها به ویژه دولتی بالاست، گفت: تنها راه برون رفت از این مسئله اعتبار اجتماعی و اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی است که از جمله وظایف روابط عمومی هاست.

جهانگرد افزود:​ روابط عمومی‌ها باید درک صحیحی از دیدگاه‌های مختلف مخاطبان داشته باشند تا بتوانند در فرایند کارشان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که اعتماد عمومی را افزایش و اعتبار اجتماعی دستگاه مربوط شان را ارتقاء دهند.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه تا پیش از ظهور فناوری ارتباطات اقتصاد با درآمد سرانه حداکثر ۱۰ هزار دلار در جهان وجود داشت گفت: اما با ظهور این فناوری، اکنون اقتصاد‌هایی با درآمد سرانه چند ده هزار دلار در جهان داریم.

جهانگرد افزود: انباشت داده ها، قدرت تحلیل، خلاقیت و نحوه بسته بندی این رشد اقتصادی را در پی داشته است.

وی گفت: اقتصاد قدیم در پی مدیریت عرضه بوده، اما اکنون اقتصاد جدید بدنبال مدیریت تقاضا با راهبرد ایجاد تقاضاست.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: موبایل عمومی‌ترین ابزار ارتباطات است که در دست همه قشر‌های جامعه است و روابط عمومی‌ها می‌توانند به صورت مطلوب از آن استفاده کنند.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی و ابزار‌های ارتباطات فشرده نیز با خلاقیت می‌توانند با یک پیام کوتاه گاه تا میلیون‌ها نفر مخاطب داشته باشند که استفاده از اینگونه از ابزار‌های جدید ارتباطی نیاز به خلاقیت به ویژه در روابط عمومی‌ها دارد.

ارسال نظر