آیا توییتر از کاربران خود حق عضویت دریافت خواهد کرد؟
رسانه کلیک - شبکه احتماعی توییتر در دوران همه گیری ویروس کرونا با کاهش تبلیغات و کاهش درآمد مواجه شده است و به همین دلیل قصد دارد روشهای جدید درآمدزایی مانند دریافت حق عضویت از کاربران را امتحان کند.

شبکه اجتماعی توییتر در دوران همهگیری ویروس کرونا کاربران بیشتری را جذب کرده است و تعداد کاربرانش نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است. اما درآمد این شرکت به دلیل کاهش تبلیغات کسبوکارهای مختلف، کاهش پیدا کرده است. تعداد کاربران توییتر در ماههای آوریل تا ژوئن به ۱۶۸ میلیون رسیده است؛ اما کاهش تبلیغات، ۱۲۴ میلیون دلار خسارت به این شبکه اجتماعی وارد کرده است.
به همین دلیل شرکت توییتر اعلام کرده است که قصد دارد روشهای درآمدزایی دیگری به جز تبلیغات را امتحان کند. دریافت حق اشتراک از کاربران نیز یکی از راههای درآمدزایی است.
جک دورسی گفته است که قصد داریم روش های درآمدزایی جدید را امتحان کنیم که به احتمال زیاد یکی از آنها دریافت حق عضویت از کاربران برای امکانات مختلف توییتر است؛ البته به دنبال روشی هستیم که مکمل روش تبلیغات باشد.
هنوز مشخص نیست که این شبکه اجتماعی چه روش درآمدزایی را انتخاب کند. یکی از حالتهایی که ممکن است اتفاق بیفتد، دریافت حق عضویت از کاربران به ازای حذف تبلیغات از پروفایل آنها است.