آموزش تصویری دانگرید سیستم عامل iOS نسخه ۱۰٫۳ بتا به نسخه ۱۰٫۲٫۱

 توجه به ارائه نسخه ۱۰٫۳ بتا سیستم عامل iOS بسیاری از کاربران  سیستم عامل دستگاه های اپل خود را به این نسخه جدید به روز رسانی کرده اند. اما با توجه به این که این نسخه جدید ارائه شده هنوز نهایی نیست و نسخه بتا است، بسیاری از کاربران تمایل دارند تا سیستم عامل خود را به نسخه قبلی آن برگردانند. در این مطلب روش برگرداندن نسخه ۱۰٫۳ بتا سیستم عامل iOS به نسخه ۱۰٫۲٫۱ این سیستم عامل را توضیح خواهیم داد.

آموزش تصویری دانگرید سیستم عامل iOS نسخه ۱۰٫۳ بتا به نسخه ۱۰٫۲٫۱

در این مطلب روش برگرداندن نسخه ۱۰٫۳ بتا سیستم عامل iOS به نسخه ۱۰٫۲٫۱ این سیستم عامل را توضیح خواهیم داد.

کلیک ، چندی پیش اپل از نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی نسخه ۱۰٫۳ بتا این سیستم عامل رو نمایی کرد. گفته می شود قابلیت ها و امکانات زیادی از طریق این نسخه جدید از iOS برای کاربران ارائه شده است. یکی از مهم ترین قابلیت های افزوده شده به این نسخه از سیستم عامل iOS، Find My Air Pods است که در حال حاضر در اپلیکیشن My iPhone app در دسترس کاربران است.

بسیاری از کاربران به محض ارائه این نسخه جدید از سیستم عامل iOS دستگاه های خود را به این نسخه جدید به روز رسانی کردند اما به دلیل اینکه این نسخه هنوز نهایی نیست ممکن است تمایل به برگرداندن سیستم عامل به نسخه قبل یا به اصطلاح Downgrade کردن آن داشته باشند. در این مطلب روش Downgrade کردن سیستم عامل iOS نسخه ۱۰٫۳ به نسخه ۱۰٫۲٫۱ را توضیح می دهیم.

اما قبل از شروع آموزش لازم است به نکات زیر توجه نمایید:

  • این آموزش تنها برای برگرداندن سیستم عامل iOS از نسخه ۳ به نسخه ۱۰٫۲٫۱ کاربرد دارد.
  • حتماً iTunes را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید.
  • با استفاده از این آموزش تنها می توانید سیستم عامل خود را به نسخه ۲٫۱ برگردانید.
  • قبل از انجام عملیات Downgrade حتماً یک نسخه پشتیبان از اطلاعات روی دستگاه خود با استفاده از iCloud تهیه نمایید.
  • حتماً نسخه iCloud با نسخه ۲٫۱ سیستم عامل iOS همخوانی داشته باشد.
  • در صورت Downgrade کردن کلیه اطلاعات روی دستگاه پاک خواهد شد پس حتماً نسخه پشتیبان از این اطلاعات تهیه نمایید.

اما روش Downgrade کردن سیستم عامل iOS نسخه ۱۰٫۳ بتا به نسخه ۱۰٫۲٫۱

گام اول: ابتدا فایل مربوط به Firmware مربوط به نسخه ۱۰٫۲٫۱ سیستم عامل iOS را از اینجا دانلود نمایید. حتماً فایل مناسب را دانلود نمایید.

نکته: در صورتی که با استفاده از اپلیکیشن Safari دانلود را انجام می دهید، مطمئن شوید که گزینه Auto Unzip File در آن غیر فعال است.

گام دوم: در صورت نیاز دستگاه خود را بر روی حالت DFU قرار دهید. در صورتی که کاربر آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس هستید برای قرار دادن دستگاه روی حالت DFU اینجا را بخوانید و در غیر این صورت مراحل زیر را طی نمایید:

الف- دستگاه خود را به کامپیوتر وصل نمایید.

ب- دستگاه خود را با استفاده از پایین نگه داشتن دکمه پاور خاموش نمایید.

ج- بعد از آن به مدت ۳ ثانیه دکمه پاور را پایین نگه دارید.

د- بعد از سه ثانیه دکمه Home را بدون اینکه دکمه پاور را رها کنید برای مدت ۱۰ ثانیه پایین نگه دارید.

ه- بعد از ۱۰ ثانیه دکمه پاور را رها کرده ولی دکمه Home را همچنان نگه دارید. در این حالت دستگاه شما بر روی حالت Recovery قرار خواهد گرفت.

و- بر روی دکمه OK کلیک کنید.

تصویر متن 1

گام سوم: اگر روی کامپیوتر از سیستم عامل Mac استفاده می کنید کلید alt/option و اگر از ویندوز استفاده می کنید کلید Shift را نگه دارید و سپس بر روی گزینه Restore iPhone… (iPad/iPod touch…) کلیک کنید.

تصویر متن 2

گام چهارم: فایل iOS 10.2.1 IPSW را که دانلود کرده اید را با گذاری کنید. ( بعد از انجام گام سوم از شما خواسته می شود تا فایل را بارگذاری نمایید)

گام پنجم: بر روی گزینه Restore and Updae کلیک کنید.

تصویر متن 3

گام ششم: در این مرحله پیامی برای شما ظاهر می شود که در آن اطلاعاتی از سیستم عامل iOS 10.2.1 ظاهر شده است. بر روی Next کلیک کنید. و سپس بر روی گزینه Agree کلیک کنید.

گام هفتم: در این مرحله iTunes نرم افزار را شناسایی کرده و آن را دانلود می نماید. این کار تقریباً در مدت زمان ۱۰ دقیقه انجام خواهد شد.

گام هشتم: بعد از اینکه عملیات بازیابی نسخه ۱۰٫۲٫۱ سیستم عامل iOS انجام شد پیام خوش آمد گویی بر روی صفحه ظاهر می شود. برای اینکه تنظمیات را انجام دهید دستور العملی که بر روی صفحه ظاهر می شود را گام به گام انجام دهید.

بعد از انجام این مراحل شما توانسته اید سیستم عامل خود را از نسخه ۱۰٫۳ به نسخه ۱۰٫۲٫۱ برگردانید.

نکته مهم: اگر با پیغام This Device isn't eligible for request build مواجه شدید به این دلیل است که شما firmware درست را دانلود نکرده اید. پس ابتدا از دانلود firmware مناسب مطمئن شوید و سپس اقدام به Downgrade کردن دستگاه کنید.

ارسال نظر