آموزش به اشتراک گذاری پسوورد وای فای اندروید از طریق کد QR

رسانه کلیک - در این مطلب قصد داریم تا نحوه به اشتراک گذاری پسوورد وای فای اندروید از طریق کد QR را به صورت گام به گام برای شما توضیح دهیم.

آموزش به اشتراک گذاری پسوورد وای فای اندروید از طریق کد QR

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که دوست وآشنا، پسوورد وای فای شما را گرفته و به اینترنت وصل شوند. اما به اشتراک گذاری پسوورد همیشه کار ساده ای نیست؛ چراکه گاهی اوقات تعداد کاراکترهای پسوورد بیش از اندازه زیاد بوده و به خاطر سپردن آن دشوار است. همچنین برخی افراد سودجو می توانند از این پسوورد برای نفوذ به شبکه استفاده کنند. خوشبختانه اندروید راه حل دیگری را برای به اشتراک گذاری پسوورد وای فای ارائه کرده و آن استفاده از کد QR است.

نحوه ساخت کد QR

برای ساخت کد QR ابتدا باید گوشی اندرویدی خود را به شبکه وای فای متصل کرده و سپس به منوی تنظیمات بروید. توجه داشته باشید مراحل بعد برای همه گوشی ها یکسان نیست؛ با این حال به اشتراک گذاری کد QR حتی برای دستگاه های اندرویدی نسبتا قدیمی نیز امکان پذیر است.

سپس گزینه Network & Internet را انتخاب کنید تا یک صفحه جدید باز شود.

حال روی آیکون وای فای ضربه بزنید تا نام شبکه در حال استفاده برای شما به نمایش در بیاید.

در مرحله بعد با انتخاب آیکون چرخ دنده به صفحه تنظیمات بروید.

روی گزینه آبی رنگ Share ضربه بزنید و پسوورد خود را وارد کنید.

بدین ترتیب کد QR روی صفحه ظاهر می شود.

اکنون دوستان شما باید با گوشی اندرویدی خود به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Network and Settings را انتخاب کنند تا فهرستی از شبکه های وای فای قابل دسترس برای آن ها به نمایش در بیاید. سپس آن ها باید گزینه Add Network را پیدا کرده و روی آیکون آبی رنگ QR ضربه بزنند.

اکنون فرد باید گوشی خود را مقابل کد QR موجود روی گوشی شما قرار دهد و خیلی ساده به شبکه وای فای متصل شود.

بهتر است هر از گاهی گوشی های متصل به شبکه را بررسی کنید تا مطمئن شوید شخص دیگری از وای فای شما استفاده نمی کند.

ارسال نظر