مانیتور استوک دل یا اچ پی؟ کدام بهتر است؟

خرید مانیتورهای استوک امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مانیتورهای استوک دل و اچ پی از پرفروش‌ترین مانیتورها در بازار هستند.

مانیتور استوک دل یا اچ پی؟ کدام بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای کار با سیستم‌های کامپیوتری به آن نیاز داریم، مانیتورها هستند. هر کسی که از سیستم کامپیوتری استفاده می‌کند، می‌داند که چقدر مانیتور و کیفیت آن در استفاده از یک سیستم مهم است. مدل‌های مختلفی از مانیتور در بازار وجود دارد که شرکت‌های دل و اچ پی بهترین آن را تولید می‌کنند. اگر به فکر خرید مانیتور هستید حتما می‌دانید که این وسیله دیجیتال امروزه قیمت بالایی دارد.

پیشنهادی که ما برای شما داریم خرید مانیتور استوک است. مانیتور استوک یک مانیتور است که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل از حالت نو در آمده است. این موضوع موجب شده تا با کمی کاهش کیفیت مواجه شده و در نتیجه این موضوع قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر باشد. اگر می‌خواهید مانیتور استوک دل یا اچ پی خریده و نمی‌دانید که کدام یک را بخرید، می‌توانید از محتوای این مقاله مفید کمک بگیرید.

مانیتور استوک بهتر است یا نو؟

اول از هر چیزی بهتر است تفاوت‌هایی که میان یک مانیتور استوک و نو وجود دارد را بررسی کنیم. یک مانیتور نو مانیتوری است که به صورت آکبند توسط شرکت تولید و بسته‌بندی‌شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. این مانیتور از قبل استفاده نشده و کیفیت تولید بسیار بالایی دارد. اما مانیتور استوک یا همان دست‌دوم مانیتوری است که قبلاً توسط فردی استفاده است.

قیمت مانیتور استوک نسبت به مانیتور نو پایین‌تر است. البته این را هم باید اشاره کرد که مانیتورهای استوک برای استفاده افراد حرفه ای که مدت زمانی زیادی از مانیتور استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

مانیتور استوک چه مزایایی دارد؟

مانیتور استوک مزایای مختلفی دارد که موجب شده افراد زیادی دنبال آن باشند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که به فکر خرید مانیتور استوک دل یا اچ پی باشید این مزایا را دقیق بررسی کنید.

مهم‌ترین مزایای خرید مانیتور استوک:

  • قیمت مناسب نسبت به مانیتورهای نو

  • قابل ‌استفاده برای مراکز اداری

  • کیفیت مناسب برای کاربردهای ساده و محدود

شرکت دل (Dell)

برای این که بتوانیم بین مانیتور استوک برند دل و اچ پی تصمیم بگیریم باید ابتدا این شرکت‌ها را به طور کامل بررسی کنیم. اگر در حوزه تکنولوژی سررشته داشته باشید حتماً بارها نام شرکت دل به گوشتان خورده است. دل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع وسایل و ابزارهای دیجیتال است که سال‌های سال در این زمینه فعالیت موفق داشته است. شرکت دل محصولات مختلفی مانند مانیتور، لپ‌تاپ، موس و کیبورد، کیس‌های کامپیوتری و... تولید می‌کند و هنوز هم سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است.

مزایای مانیتورهای دل

 

مزایای مانیتورهای دل

همان‌طور که می‌دانید شرکت دل (Dell) سابقه‌ای طولانی و درخشان در زمینه تولید انواع محصولات دیجیتال دارد. پس می‌توان این نتیجه را گرفت که خرید محصولات آن خالی از لطف و مزیت نخواهد بود. از مهم‌ترین مزایایی که با استفاده از مانیتور استوک دل نصیب شما می‌شود، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شهرت بالا در تولید انواع مانیتورها

  • کیفیت تولید بسیار بالا برای انواع محصولات دیجیتال

  • خدمات پس از فروش فوق‌العاده

  • تعمیر راحت و سریع محصولات

  • نمایندگی‌های مختلف رسمی و غیررسمی در کشور

  • طراحی شیک و به‌روز

  • و...

معرفی شرکت اچ پی (HP)

شرکت دیگری که قرار است در این مقاله مانیتور استوک آن را بررسی کنیم، شرکت اچ پی می‌باشد. همانند شرکت دل، اچ پی نیز شرکتی مشهور و معروف در زمینه انواع محصولات دیجیتالی است. فلش مموری، مانیتور، کیس، انواع موس و کیبورد و... از محصولات مهم این برند می‌باشد.

این شرکت آمریکایی چندملیتی، در اکثر کشورهای جهان شعبه فعال داشته و محصولات مختلف خود را با درصد فروش فوق‌العاده‌ای در دسترس عموم قرار می‌دهد. مانیتورهایی که توسط برند اچ پی تولید شده‌اند از طول عمر بالا و کیفیت ساخت محشری برخوردار هستند.

مشاهده قیمت مانیتور استوک اچ پی

مزایای مانیتورهای اچ پی

مزایای مانیتورهای اچ پی

در صورتی که فکر می‌کنید مانیتورهای اچ پی (hp) ارزش خرید ندارند باید مزایایی که این مانیتورها آن‌ها را دارا هستند بررسی کنید. مانیتور اچ پی توسط مهندسین مختلفی تولید شده که هر کدام از آن‌ها خبره‌هایی هوشمند در تولید انواع مانیتورها هستند. مزایایی که این مهندسین در مانیتور اچ پی قرار داده‌اند عبارتند از:

  • کیفیت بدنه فوق‌العاده

  • صفحه‌نمایش‌ مات / براق باکیفیت

  • ضد خش بودن بدنه و پنل

  • دارای تنوع مانیتورهای مختلف

  • خدمات پس از فروش عالی در کشورها

  • و...

چه تفاوت‌هایی میان مانیتورهای دل و اچ پی وجود دارد؟

تفاوت‌های مختلفی بین مانیتورهای استوک دل و اچ پی وجود دارد. این دو مانیتور توسط شرکت‌های بزرگی تولید شده‌اند و همین موضوع نیز موجب شده تا مشتریان زیادی برای آن‌ها وجود داشته باشد. تفاوت‌هایی که میان این دو مانیتور وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت

مهم‌ترین معیاری که زمان خرید مانیتور باید آن را در نظر داشته باشید، قیمت است. قیمت مانیتورهای استوک به طور کلی نسبت به مانیتورهای نو ارزان‌تر است. مانیتورهای تولید شده توسط شرکت‌های دل و اچ پی از نظر قیمت تفاوت‌های زیادی با هم ندارند.

هر دوی این شرکت‌ها از نظر سابقه و کیفیت تولید معیارهای یکسانی را دارا هستند. در برخی از مدل‌ها قیمت مانیتورهای اچ پی از دل پایین‌تر است.

تکنولوژی ساخت

تکنولوژی ساخت از مهم‌ترین معیارهایی است که زمان خرید مانیتورهای استوک باید در نظر داشته باشید. مانیتورهای مختلف از روش‌های مختلفی برای تولید مانیتورها بهره برده‌اند. این تکنولوژی در بخش‌های مختلف قابل ‌مشاهده است؛ پنل مانیتور، ساخت مادربوردهای آن، قطعات استفاده شده، تولید پیکسل‌های مانیتور و... در مانیتورهای مختلف با تکنولوژی متنوع تولید می‌شوند.

در مانیتورهای دل از تکنولوژی نسبتاً جدیدتری از مانیتورهای اچ پی برخوردار است. کیفیت تولید مانیتورهای اچ پی هم بالا است؛ اما تکنولوژی استفاده شده برای تولید قطعات مختلف آن پایین‌تر از دل می‌باشد.

رزولوشن

این مانیتورها در کیفیت‌ها و رزولوشن‌های متفاوتی تولید می‌شوند. یعنی شرکت‌های دل و اچ پی هر کدام انواع کیفیت‌های تصویر را در مانیتورهای خود ارائه می‌دهند. پس باید از این موضوع هنگام خرید از برند صرف‌نظر کرده و صرفاً به خود مدل توجه کنید.

کیفیت رنگ

معیار مهم دیگری که مانیتورهای استوک اچ پی و دل در آن با هم تفاوت دارند کیفیت رنگ می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید وظیفه یک مانیتور این است که رنگ‌ها را به بهترین شکل به شما نمایش دهد. اما شرکت اچ پی به دلیل استفاده از روش‌هایی به‌روزتر برای تولید پیکسل‌های مانیتور، رنگ‌های بهتر و زنده‌تری را برای مانیتورهای خود آماده‌سازی کرده است.

زمان خرید مانیتور استوک باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

اگر به فکر این هستید که یک مانیتور استوک برای خود بخرید باید به نکته بسیار مهمی توجه داشته باشید. فرقی نمی‌کند که مانیتور مدنظر شما مانیتور اچ پی است یا دل؛ زمان خرید هر کدام از این مانیتورها باید به نکات مهمی توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

بدنه مانیتور

در صورتی که قصد خرید مانیتور دارید باید بدنه مانیتور را بررسی کنید. این موضوع در مانیتورهای اچ پی و دل تفاوت ندارد. در صورتی که بدنه مانیتور دچار خط ‌و خش باشد بهتر است از خرید آن صرف‌نظر کنید.

به طور مثال اگر مانیتور استوک روی بدنه خود ترک داشته باشد، یعنی مانیتوربه‌شدت ضربه خورده و حتی احتمال آسیب‌دیدن برد و پنل آن نیز وجود دارد.

پنل مانیتور

نکته مهمی که باید زمان خرید مانیتور در نظر داشته باشید پنل رویین مانیتور می‌باشد. منظور از پنل رویین پنلی است که در قسمت روی پیکسل‌ها قرار گرفته و معمولاً از پلاستیک فشرده شده تولید شده است. این پنل‌ها معمولاً در مدل‌های مات و شفاف تولید می‌شوند.

در صورتی که پنل دارای خط‌وخش، ترک و پیکسل سوختگی باشد، احتمال ضربه دیدن مانیتور و اشکال داشتن پیکسل‌های آن بسیار زیاد می‌شود. در صورتی که به فکر خرید مانیتور استوک دل یا اچ پی هستید باید به این نکته بیشترین توجه را داشته باشید.

چک‌کردن پورت‌ها

همیشه قبل از خرید هر مانیتور استوکی باید پورت‌های آن را به طور کامل بررسی کنیم. به طور مثال پورت VGA نوعی پورت نسبتاً قدیمی است که برای اتصال به مادربوردهای قدیمی وجود دارد. در صورتی که پورت دچار مشکل شده باشد با حرکت‌کردن کابل در آن تصویر قطع و وصل خواهد شد. باید قبل از خرید پورت همه پورت‌های آن را به‌دقت تست کنید تا از سلامت آن‌ها مطلع شوید.

چگونه بهترین مانیتور استوک دل یا اچ پی را بخریم؟

اگر می‌خواهید بهترین مانیتور استوک از برندهای اچ پی یا دل را بخرید باید از فروشنده‌های معتبر این مانیتورها را خریداری کنید. فروشنده‌های مختلفی برای مانیتورهای استوک وجود دارد که برخی از این فروشنده‌ها کلاهبردار بوده و مانیتورهای استوک بی‌کیفیت را به‌جای مانیتورهای باکیفیت به فروش می‌رسانند.

هر چه فروشنده معتبر باشد، مانیتورهای بهتر و باکیفیت‌تری را به شما ارائه خواهد داد. از طرف دیگر فروشنده معتبر قیمت مناسب‌تری را قرار می‌دهند تا مشتریان بیشتری توان خرید آن را داشته باشند.

سخن نهایی؛ جهان بازار مرجع کالای استوک

خرید مانیتورهای استوک امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مانیتورهای استوک دل و اچ پی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مانیتورهای استوک در فروشگاه‌ها هستند. شما می‌توانید باکیفیت‌ترین مانیتورهای استوک از برند دل و اچ پی و دیگر برندها را از فروشگاه جهان بازار بخرید. فروشگاه جهان بازار بهترین محصولات استوک و نو را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار داده است.

منبع: جهان بازار

 

ارسال نظر