اطلاعات ۳۰۰ میلیون کاربر اپل در خطر نابودی قرار دارد

به تازگی عده ای از هکرها تهدید کرده اند که اگر میزان پولی را که از شرکت اپل به عنوان باج در خواست کرده اند، دریافت نکنند، اطلاعات ۳۰۰ میلیون کاربر اپل را پاک خواهند کرد.

اطلاعات ۳۰۰ میلیون کاربر اپل در خطر نابودی قرار دارد

به گزارش کلیک ، اگر شما از iCloud برای همگام سازی (sync) اطلاعات دستگاه های اپل خود استفاده می کنید، بهتر است بدانید که اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار دارند و ممکن است در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) پاک شوند.

به تازگی گروهی از هکرها مدعی شده اند که به بیش از ۳۰۰ میلیون حساب کاربری iClould دسترسی دارند و اپل را تهدید می کنند که اگر این شرکت ۷۵۰۰۰ دلار بیت کوین یا اتریوم (اتریوم، ارز مجازی مشابه بیت کوین است) یا ۱۰۰۰۰۰ دلار گیفت کارت iTunes به آن ها پرداخت نکند، آن ها نیز اطلاعات میلیون ها دستگاه اپل را از راه دور پاک خواهند کرد.

این گروه از هکرها خود را Turkish Crime Family می نامند که ظاهرا اهل کشور ترکیه هستند.

وب سایت Motherboard در روز سه شنبه اعلام نمود که یک هکر ادعا کرده است اسکرین شات هایی از ایمیل هایی را که بین این گروه و تیم امنیتی اپل رد و بدل شده است، در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

من فقط پولم را می خواهم و فکر می کنم این گزارش جالبی خواهد بود و مطمئنا کاربران اپل بسیار علاقمند به شنیدن و خواندن این گزارش هستند.

این اسکرین شات ها که شامل ایمیل های رد و بدل شده بین اپل و این گروه هکر است، نشان می دهد که تیم امنیتی اپل از هکرها می خواهد تا لیستی از حساب های کاربری هک شده را به عنوان نمونه برای اثبات ادعای خود برای اپل ارسال کنند. اما این گروه در جواب این درخواست تنها یک ویدیو یوتیوب ارائه داد که در آن دسترسی به یکی از حساب های (به ادعای آن ها) هک شده نشان داده می شود که تمام اطلاعات آن دستگاه از راه دور در حال پاک شدن است.

البته در این میان تناقضاتی نیز به چشم می خورد. به طوری که این گروه در حساب توییتری خود ادعا می کنند که به ۲۰۰ میلیون حساب کاربری iCloud دسترسی دارند اما از طرف دیگر در یکی از ایمیل های خود می گویند که به ۳۰۰ میلیون حساب ایمیلی اپل دسترسی دارند و در یک ایمیلی دیگر این عدد را ۵۹۹ میلیون اعلام می کنند که تقریبا دو برابر مقدار ادعا شده در ایمیل اولیه است.

در حال حاضر بررسی صحت این ادعاها حتی برای اپل نیز بسیار سخت است. با این وجود این شرکت به این گروه هشدار داد که به مجرمان سایبری که قانون شکنی می کنند باج نخواهد داد و از آن ها خواسته است تا این ویدیو را از یوتیوب حذف نمایند.

هکرها نیز تا تاریخ ۷ آوریل به اپل مهلت دادند که پول درخواستی را برای آن ها فراهم کنند و چنانچه خواسته آن ها برآورده نشود هکرها نیز اطلاعات کلیه دستگاه های اپل را از راه دور پاک خواهند کرد و حساب های iCloud را نیز ریست می کنند.

چطور از حساب iCloud خود در مقابل هکرها محافظت کنیم؟

اگرچه هنوز نمی توان با اطمینان گفت که ادعای هکرها صحت دارد یا خیر. اما اگر فرض کنیم که آن ها به حساب های iCloud دسترسی داشته باشند بنابراین به راحتی می توانند تمام عکس ها و اطلاعات شخصی را دانلود نمایند.

برای این که بتوانید از حساب iCloud در مقابل هکرها محافظت کنید، توصیه می شود تا سریعا رمزعبور حساب iCloud خود را تغییر دهید و از روش احراز هویت دو مرحله ای (two-step authentication) استفاده نمایید تا با این کار یه لایه امنیتی بیشتر به حساب شما افزوده شود.

ارسال نظر