معرفی پنج گوشی منحصر به فرد ۲۰۱۶

در این مطلب قصد داریم به معرفی پنج گوشی‌  که در سال ۲۰۱۶ عرضه شده‌اند و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند، بپردازیم. برخی‌ از این ویژگی‌ها در برخی از موارد می‌توانند واقعا به کاربران کمک کنند. این ویژگی‌ها باعث متمایز شدن گوشی‌های معرفی شده در این مطلب از دیگر گوشی‌های موجود در بازار شده‌اند.

معرفی پنج گوشی منحصر به فرد ۲۰۱۶

کلیک - زمانی که ویژگی‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند متداول و عادی می‌شود، ممکن است تصور کنیم ایده‌های جدید و خلاقانه به ندرت به کار گرفته می‌شوند. این موضوع دارای نوعی تناقض است و در برخی موارد می‌توان گفت که این حرف درست است و در عین حال در برخی از موارد دیگر اصلا نمی‌توان چنین موضوعی را پذیرفت.

قطعا شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند مدت زمان زیادی است که رویه‌‌ای خاص و مشخص را دنبال می‌کنند؛ اما از سوی دیگر شرکت‌های نوپای تولید کننده تلفن هوشمند که به تازگی در این عرضه قدم گذاشته‌اند، به دنبال نوآوری هستند و قصد دارند تغییرات جدید و مبتکرانه‌ای را در محصولات خود امتحان کنند و با این کار می‌توانند دیدگاه جدیدی در مورد گوشی‌های هوشمند ارائه دهند. اگر چه ممکن است کارشناسان فناوری از چنین محصولاتی که فناوری‌های جدیدی در آن‌ها به کار رفته است استقبال کنند، اما باید گفت که ممکن است واقعیت‌های بازار موبایل به تولید و عرضه چنین محصولاتی پایان دهد.

لازم به ذکر است که حتی تولیدکنندگانی که جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده‌اند، نیز تمایل خود را برای به کار گیری این ایده‌های منحصر به فرد و بی نظیر نشان داده‌اند ال‌جی، سامسونگ و موتورلا از جمله این شرکت‌ها هستند. در اینجا قصد داریم پنج گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ را معرفی کنیم که با نگاه به آینده ویژگی‌های منحصر به فردی در آن‌ها به کار گرفته شده است.

گوشی Cat S60

thermal-3-970-80

صفحه نمایش: صفحه نمایش LCD با اندازه ۴٫۷ اینچ و وضوح HD

سخت افزار: اسنپدراگون ۶۱۷ همراه با رم ۳ گیگابایتی

دوربین: ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت تشخیص حرارت

باتری: ۳۸۰۰ میلی آمپر

مزایا

  • دوربین حرارتی
  • مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
  • مقاوم در برابر ضربات شدید و لرزش‌های شدید
  • مقاوم در برابر حرارت بسیار بالا
  • ظرفیت بالای باتری

معایب

  • اندازه بزرگ گوشی

دوربین تشخیص حرارت FLIR One برای نخستین بار به عنوان یکی از لوازم جانبی گوشی‌های آیفون ۵ و ۵ عرضه شد. اما اکنون دوربین گوشی CATS60 ساخته شرکت Caterpillar که یک شرکت صنایع سنگین در آمریکا است، نیز از قابلیت تشخیص حرارت برخوردار است. این دوربین می‌تواند به افراد حرفه‌ای در زمینه ساخت و ساز و خدمات مربوط به نگه‌داری وسایل کمک کند. برای مثال این افراد می‌توانند از این دوربین برای تشخیص شکاف بین عایق‌ها و همچنین کنترل و بررسی دستگاه‌ها و ماشین آلات استفاده کنند.

flir-one-moscow

FLIR One

CATS60 در برابر آب تا عمق ۵ متر مقاوم است و همچنین در برابر سقوط از ارتفاع تا ۱٫۸ متر نیز مقاوم است. گرد و غبار نمی‌تواند به این گوشی نفوذ کنند و در برابر ضربات و لرزش‌های شدید نیز مقاوم است. این گوشی قادر است که در دمای بسیار بالا نیز به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد. در کل می‌توان گفت CATS60 گوشی حجیم، مفید و نسبتا خوبی است.

Lumigon T3

Lumigon-T3

صفحه نمایش: صفحه نمایش Super AMOLED با اندازه ۴٫۸ اینچ و وضوح HD

سخت افزار: مدیا تِک هِلیو ایکس ۱۰ (MediaTek Helio) همراه با رم ۳ گیگابایتی

دوربین: ۱۳ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDFA)، دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی با فلش دوگانه مادون قرمز

باتری: مشخص نیست

مزایا

  • دوربین دید در شب
  • مقاوم در برابر آب و گرد و غبار
  • طراحی شیک
  • دارای تاچ پد در پشت گوشی
  • حسگر اثر انگشت

معایب

  • قیمت بالا

وقتی که در مورد دوربین‌های منحصر به فرد گوشی‌ها صحبت می‌کنیم، باید از گوشی Lumigon T3 که اخیرا به بازار عرضه شده است، نیز نام برد. این گوشی محصول کشور دانمارک است که بدنه آن از جنس فولاد ضد زنگ مولیبدن است. این گوشی نیز در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و دارای محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۴ است. این گوشی با بدنه ساخته شده از طلای ۲۴ عیار نیز به بازار عرضه شده است.

یکی از ویژگی‌هایی که این دوربین را متمایز و منحصر به فرد کرده است، دوربین دید در شب آن است. دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی این گوشی به کاربر این امکان را می‌دهد تا با استفاده از فلش دوگانه مادون قرمز در تاریکی محض عکس‌های سیاه و سفید بگیرد؛ بنا براین با استفاده از دوربین این گوشی می‌توانید در تاریکی محض شب نیز به راحتی عکاسی کنید.

Fairphone 2

Fairphone2-Assembled-(1)

صفحه نمایش: صفحه نمایش LCD با اندازه ۵ اینچ و وضوح Full HD

سخت افزار: اسنپدارگون ۸۰۱ همراه با رم دو گیگابایتی

دوربین: ۸ مگاپیکسل همراه با فلش

باتری: ۲۴۲۰ میلی آمپر

مزایا

  • ساخته شده بر اساس اصول اخلاقی (در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.)
  • موجود بودن قطعات یدکی آن در بازار و دستور العمل تعویض آن‌ها که توسط Fairphone ارائه شده است.
  • پردازنده قدرتمند

معایب

  • ساخته شدن این گوشی بر اساس اصول اخلاقی موجب افزایش قیمت آن شده است.
  • ظاهری نامناسب و زشت
  • نامناسب بودن کیفیت دوربین

دوربین این گوشی دارای کیفیت نامناسبی است و اصلا کاربر را جذب خود نمی‌کند و در ساخت بدنه آن نیز از مواد گران قیمت و با ارزشی استفاده نشده است. اما نام این گوشی واقعاً برازنده آن است. Fairphone به معنای گوشی منصف است؛ اما ممکن است این سوال در ذهنتان به وجود آید که این گوشی نسبت به چه کسی منصف است؟ جواب این سوال پیچیده است. در اینجا می‌خواهیم پاسخ این سوال را به صورت بسیار مختصر بیان کنیم.

سیاست و خط مشی کلی شرکت سازنده این گوشی ساخت، طراحی، تولید و دستیابی به مواد اولیه با روشی اخلاقی، دوستدار محیط زیست و دور از جدال و نزاع است. این موضوع به معنای آن است که مواد اساسی همانند طلا، قلع و تانتال و مواد دیگر که در ساخت این گوشی هوشمند بکار می‌روند، همگی از شرکت‌هایی تأمین می شوند که به اصول ذکر شده (اصول اخلاقی، دوستی با محیط زیست و دوری از نزاع و درگیری) پایبند هستند. همچنین در شرکت سازنده گوشی‌های Fairphone امینیت کارگران در حین انجام کار به صورت مرتب بررسی می‌شود و به پرداخت حقوق منصفانه به کارگران و ایجاد شرایط کاری مناسب برای آن‌ها توجه می‌شود.

اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه گفت، باید گفت Fairphone نیز گوشی منحصر به فرد و بی نظیری است.

Moto Z Force موتورولا

Motorola-Moto-Z-Force

صفحه نمایش: صفحه نمایش AMOLED با اندازه ۵٫۵ اینچ و وضوح ۱۴۴۰*۲۵۸۰

سخت افزار: اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با رم ۴ گیگابایتی

دوربین: ۲۱ مگاپیسکل با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فلش LED دوگانه

باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر

مزایا

  • صفحه نمایش نشکن
  • سخت افزاری قوی در حد گوشی‌های پرچم دار
  • ظرفیت بالای باتری
  • اضافه شدن قابلیت‌های متنوع به گوشی با استفاده از ماژول‌های ‌MotoMod
  • ضخامت بسیار باریک بدنه

معایب

  • دارای ظاهر کمی معمولی

معمولا یک گوشی هوشمند دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی نیست، اما Moto Z Force موتورولا یک گوشی واقعا منحصر به فرد است. این گوشی دارای صفحه نمایش نشکن است و شرکت سازنده این گوشی این ویژگی را تضمین کرده است و در صورت شکستن صفحه نمایش این گوشی، موتورولا آن را به طور رایگان تعویض می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی، ماژول‌های این گوشی است که با نام MotoMods همراه این گوشی عرضه می‌شوند.

Moto-Z-MotoMods-Style-Shell-840x631

MotoMods

MotoMod‌ها شباهت زیادی به قاب‌ گوشی دارند. اما آن‌ها قابلیت‌های بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید از یکی از آن‌ها به عنوان پروژکتور استفاده کنید و یا با استفاده از ماژول ساخت شرکتJBL می‌توانید کیفیت و حجم صدای بلندگوی گوشی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. موتورولا برای افزایش عمر باتری این گوشی، یک باتری داخلی نیز در آن تعبیه کرده است. علاوه بر تمام این ویژگی‌های منحصر به فرد، ماژول دوربین ساخت کشور هاسلبِلاد، نیز برای این گوشی عرضه شده است که دارای دکمه‌های فیزیکی است و امکانات فوق العاده‌ای همچون زوم اپتیکال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ال‌جی جی ۵

lg-g5-modules

صفحه نمایش: صفحه نمایش LCD با اندازه ۵٫۳ اینچ و وضوح ۱۴۴۰*۲۵۸۰

سخت افزار: اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با رم ۴ گیگابایتی

دوربین: دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض همراه با فوکوس خودکار لیزری

باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر

مزایا

  • عرضه لوازم جانبی متنوع برای این گوشی
  • دوربین با لنز عریض که در برخی از مواقع می‌تواند مفید باشد
  • عملکرد عالی

معایب

  • طراحی بد اما قابل تحمل
  • استفاده از ماژول CAM Plus راحت نیست.

ال‌جی هم همانند Moto Z Force موتورولا دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و با دو ویژگی منحصر به فرد یعنی طراحی مدولار (قطعات تشکیل دهنده گوشی مجزا هستند) و دوربین دوگانه، در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد. دوربین دوگانه امکان ثبت تصویر با زاویه عریض را برای کاربر فراهم می‌کند.

ابتدا به ماژول‌های متنوع این گوشی می‌پردازیم. تعدادی از این ماژول‌ها که ال‌جی آن‌ها را دوستان ال‌جی (LG Freinds) نامیده است، در حال حاضر در بازار موجود هستند. برای مثال Hi-Fi Plus که توسط شرکت سوئدی Bang & Olufsen ساخته شده است، با هدف جلب رضایت دوستداران واقعی موسیقی ساخته شده است. Hi Fi CAM Plus نیز ماژول دیگری است که کاربر می‌تواند به وسیله آن گیره دوربین و دکمه‌های فیزیکی عکاسی را به دوربین اضافه کند که شامل دکمه زوم هم می‌شود. گوشی ال‌جی جی ۵ با وسایل جانبی دیگر تکمیل می‌شود که شامل هدست واقعیت مجازی ال‌جی، توپ رباتیک ال‌‌جی به نام LG Rolling Ball (به زودی عرضه می‌شود) و دوربین ۳۶۰ درجه به نام LG 360 Cam می‌شود.

hero-banner-1600x800_G5-Friends_v2

LG Freinds

در مورد دوربین ال‌جی جی۵ با لنز دوگانه باید بگوییم که هر دو لنز به صورت مجزا از یکدیگر عمل می‌کنند. دوربین اصلی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل است و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل است که دارای لنز عریض است و این امکان را برای کاربران خلاق فراهم می‌کند تا فضای بیشتری را در عکس خود ثبت کنند.

ارسال نظر