با جوان‌ترین توسعه‌دهنده اپلیکیشن اپل آشنا شوید

در کنفرانس WWDC دختربچه ۹ ساله‌ای شرکت کرده است. او که اهل استرالیا است، از ۷ سالگی و با کمک ویدیوهای سایت یوتیوب، کد نویسی را آغاز کرده. هدف او از ساختن اپلیکیشن، کمک به خواهر کوچک‌ترش در درک و یادگیری بیشتر بوده است.

با جوان‌ترین توسعه‌دهنده اپلیکیشن اپل آشنا شوید

به گزارش کلیک، آنویتا ویجای، ستاره WWDC و جوان‌ترین توسعه‌دهنده اپلیکیشن آی‌پد و آی‌فون است. او اپلیکیشنی در خصوص بازگشت حیوانات به خانه‌شان یعنی ملبورن استرالیا ساخته است. این بازی Smartkins Animals نام دارد و برنده کمک‌هزینه اپل شده است. و به همین دلیل ویجای ۹ ساله در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سراسر جهان شرکت کرده است.

پاسخ اپل به ذوق و استعداد این توسعه‌دهنده جوان باعث شده است که او در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سراسر دنیا شرکت کند و عده زیادی از خبرنگاران و افراد مشهور بخواهند با او عکس سلفی یا امضا بگیرند. همچنین او در این کنفرانس لحظاتی در کنار مدیرعامل اپل، تیم کوک در مقابل خبرنگاران ظاهر شده است. او نظر خود را در مورد این کنفرانس با واژه‌هایی مثل: او خیلی خوب است و اینجا بسیار زیبا است، بیان کرده است.

کوک در سخنرانی دوشنبه‌شب خود، ویجای را به‌عنوان جوان‌ترین توسعه‌دهنده اپلیکیشن که تاکنون در کنفرانس WWDC حاضر شده است معرفی کرده. ویجای یکی از ۳۵۰ دانش‌آموز دبیرستانی است که در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل دعوت شده و به‌صورت رایگان شرکت کرده‌اند. افرادی که در کنفرانس WWDC شرکت می‌کنند برنده کمک‌هزینه تحصیلی برای شرکت در کلاس‌های برنامه‌نویسی می‌شوند. این کلاس‌های برنامه‌نویسی با حضور توسعه‌دهندگان بزرگ و معروف اپلیکیشن‌ها در دنیا تشکیل می‌شود.

ویجای شرکت در این کنفرانس را مانند یک رویا توصیف کرده است. ملاقات بااین‌همه توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس معروف برایش بسیار غیرمنتظره بوده. به نظر او، شرکت در این کنفرانس به او کمک کرده است تا چیزهای بسیار زیاد و جالبی یاد گرفته و دانش او را که به نظرش تنها بخش کوچکی از برنامه‌نویسی بوده است ، بسیار گسترده شود.

ویجای کد نویسی را در ۷ سالگی با دیدن ویدیوهای سایت یوتیوب آغاز کرده است و بعد از آن شروع به ساختن اپلیکیشن برای آموزش نام حیوانات به خواهرش ساخته است. او در حال حاضر مشغول ساختن اپلیکیشنی به نام GoalsHi است که آموزش داشتن اعتمادبه‌نفس در کلاس به دانش‌آموزان است.

او پس از اتمام مصاحبه خود در کنفرانس WWDC درحالی‌که که کارت ویزیت خود را در دست داشت به سمت توسعه‌دهندگان حاضر در این کنفرانس رفت. کارت ویزیت وی شامل نام و نام خانوادگی او و همچنین جمله " می‌خواهم زندگی مردم را با تکنولوژی تغییر دهم" بود.

به دلیل اینکه سن ویجای کمتر از ۱۳ سال است نمی‌تواند حساب کاربری iTunes برای خود بسازد و برای همین از گوشی آیفون مادرش برای ورود به iTunes استفاده می‌کند.

او در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه در آینده چه شغلی را انتخاب خواهد کرد، گفته است که می‌خواهد چیزهایی را بسازد که نه‌تنها برای مردم مفید است، بلکه به یادگیری آن‌ها نیز بیشتر کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن مورد علاقه ویجای Beside mine و Piano Tiles است. Piano tiles در سال ۲۰۱۴ در کشور چین ساخته شده است و به‌نوعی بازی با دکمه‌ها است.

ارسال نظر