حسگر OEM در دوربین پیکسل ۲ به «کنترل حرکتی» مجهز می‌شود

رسانه کلیک – اگر بتوان به کدهای جدید رابط دستگاه‌های پیکسل اعتماد کرد، گوگل احتمالاً در حال آماده‌سازی کنترل های حرکتی دوربین در اندروید ۸.۱ است.

حسگر OEM در دوربین پیکسل ۲ به «کنترل حرکتی» مجهز می‌شود

این کنترل‌های جدید مختص دوربین است و با چرخاندن پرچمدار اندرویدی گوگل به حالت‌های عمودی (پرتره) و افقی فعال می‌شود؛ حالت‌هایی که بیشتر برای تصویربرداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگرچه پیکسل ۲ همین الان هم با دو بار زدن روی دکمه پاور به سهولت دوربین را اجرا می‌کند، ولی این ویژگی جدید به شکل کارآمدی به دستگاه اجازه می‌دهد تا دوربین را بدون نیاز به فشردن هیچ دکمه‌ای یا لمس قسمت دیگری از نمایشگر باز کند. علاوه بر این اگر نسل اول دستگاه‌های پیکسل از نظر سخت‌افزاری قادر به فراهم‌سازی شرایط لازم برای استفاده از این قابلیت باشند، احتمالاً این ویژگی حرکتی در اختیار آن‌ها نیز قرار گیرد.

اما علی‌رغم آنچه گفتیم، این کد ظاهراً دستگاه-محور است؛ بنابراین الزامی برای اضافه شدن آن به خود سیستم عامل اندروید وجود ندارد تا سایر تولیدکنندگان هم بتوانند از آن استفاده کنند. در حقیقت، کد مذکور نشان می‌دهد که دستگاه‌های پیکسل ۲ و احتمالاً پیکسل ۱ حسگر OEM خاصی دارند که امکان استفاده از کنترل‌های حرکتی را فراهم می‌کنند. به احتمال زیاد این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود این قابلیت به سایر دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اوریو (Oero) راه نیابد؛ هرچند می‌توان امیدوار بود که پس از ارائه ویژگی مذکور در آینده شاهد طراحی ویژگی‌های مشابه در سایر دستگاه‌های اندرویدی باشیم.

در عین حال، با اینکه کد مذکور در نسخه اول پیش‌نمایش اندروید ۸.۱ (اوریو) وجود دارد و رابط کاربری نیز از قبل آماده دریافت این ویژگی بوده است، ولی این کنترل حرکتی دوربین فعلاً غیرفعال است و رابط کاربری آن به صورت یک فایل XML اعمال نشده وجود دارد. هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که چرا این ویژگی غیرفعال باقی مانده است.

با توجه به اینکه دوربین پیکسل ۲ شدیداً مورد تحسین قرار گرفت، انتظار داشتیم که گوگل هر چه زودتر قابلیت کنترل های حرکتی دوربین در اندروید ۸.۱ را آماده و عرضه کند. بنابراین یک احتمال قوی این است که این کد باگ‌های جدی داشته یا برای عملکرد صحیح لازم باشد قبل از عرضه عمومی مورد بازنگری قرار گیرد. برای مثال، ممکن است حرکت اجرایی کنترل مذکور خیلی حساس باشد یا اشتباهاً دوربین را در مواقع غیرضروری اجرا کند.

به علاوه، هر لحظه امکان دارد که گوگل کار بر روی این ویژگی را رها کرده و فعلاً به سراغ مشکلات داغ این روزهای پیکسل برود. با این حال، به نظر می‌رسد که مدت‌ها بر روی این قابلیت کار شده باشد و به همین دلیل، حذف کامل آن چندان محتمل نیست.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر