پروژه جدید گوگل برای به روز رسانی به موقع اپلیکیشن ها

به روز رسانی به موقع و نسبتاً هم زمان سیستم عامل اندروید در تمام دستگاه های اندرویدی که توسط برندها و سازندگان مختلف ارائه می شود یکی از مشکلات عمده توسعه دهندگان است. اما اخیراً گوگل با ارائه Project Treble توانسته این معضل را بر طرف سازد.

پروژه جدید گوگل برای به روز رسانی به موقع اپلیکیشن ها

به گزارش کلیک ، گوگل بالاخره توانست یکی از بزرگ ترین چالش هایی که سازندگان گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید با آن برای به روز رسانی سیستم عامل مواجه بودند را بر طرف نماید. در واقع یکی از بزرگ ترین مشکلات که هم سازندگان تلفن همراه اندرویدی و هم کاربران با آن مواجه بودند چرخه به روز رسانی سیستم عامل اندروید بوده است. اما گوگل این روز ها درست قبل از شروع I/O 2017 از Project Treble رو نمایی کرده است. در واقع با استفاده از Project Treble سازندگان و برندهای معتبر تلفن های همراه اندرویدی می توانند به راحتی و در زمان مناسب آخرین به روز رسانی های سیستم عامل اندروید را در اختیار کاربران قرار دهند.

در واقع بر اساس خبرهایی که از اندروید O تاکنون منتشر شده است، قرار است سیستم عامل اندروید از پایه و اساس تغییرات زیادی داشته باشد که یکی از این تغییرات در خصوص سریع تر شدن چرخه به روز رسانی هایی که توسط سازندگان تلفن های همراه اندرویدی در اختیار کاربران قرار داده می شود. در واقع در Project Treble از آزمون سازگاری یا همان CST استفاده می شود. با استفاده از این آزمون توسعه دهندگان می توانند به راحتی اپلیکیشن هایی طراحی کنند که سازگار با میلیاردها دستگاه اندرویدی باشد که توسط کاربران در سراسر دنیا استفاده می شود. در واقع این آزمون سازگاری باعث می شود تا نیاز به هر گونه تغییر در ساختار کد های اپلیکیشن به منظور سازگاری با انواع نسخه های سیستم عامل اندروید از بین برود.

اما آنچه که مسلم است این است که سیاست گوگل استفاده از ساختاری بر پایه معماری ماژول شکل است که فریم ورک مربوط به سیستم عامل اندروید را از نوع دستگاه و نرم افزارهای سطح پایین که بر روی دستگاه توسط کارخانه سازنده قرار داده شده است جدا می کند.

در واقع کارخانه سازنده که به silicone manufacturer معرف است به شرکتی اطلاق می شود که مسئول ساخت دستگاه اندرویدی است. در واقع این شرکت ها در حال حاضر آخرین نسخه از نرم افزار ها را بر اساس سخت افزار خاص خود که بر روی دستگاه اندرویدی قرار داده اند، به بازار ارائه می دهند.

در واقع با استفاده از Project Treble به هیچ عنوان نیازی نیست تا کارخانه سازنده دستگاه به عنوان یک واسط تغییرات لازم بر روی اپلیکیشن های طراحی شده توسط توسعه دهندگان را انجام دهد و نسخه مناسب با آن دستگاه را به کاربران آن ارائه دهد. در واقع با استفاده از VTS که به نوعی شبیه به آزمون CST است که در واقع باعث ایجاد سازگاری بهتر با دستگاه اندرویدی ساخته توسط هر شرکت و سازنده ای می شود.

تا پیش از ارائه Project Treble تمام کدهای مربوط به اپلیکیشن های اندرویدی می بایست با آخرین نسخه سیستم عامل اندروید هماهنگ می شد اما اکنون دیگر نیازی نیست تا این سازگاری رخ دهد. در واقع از این پس سازندگان دستگاه های اندرویدی تنها لازم است تا فریم ورک اندروید خود را برای سازگاری با اپلیکیشن های اندرویدی به روز رسانی کنند و به همین دلیل روند به روز رسانی نسخه های جدید سریع تر خواهد شد و تمام کاربران با انواع دستگاه های اندرویدی از هر برندی می توانند هم زمان به آخرین نسخه به روز رسانی شده سیستم عامل دسترسی داشته باشند. به گفته گوگل معماری Project Treble گوگل قرار است بر روی دستگاه هایی که با سیستم عامل اندروید O و یا بالاتر کار می کنند ارائه شود اما در حال حاضر گوشی های پیکسل گوگل از این معماری استفاده می کنند.

فعلاً اطلاعات و جزییات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است و باید منتظر ماند تا گوگل آخرین اطلاعات در خصوص Project Treble را منتشر نماید.

ارسال نظر