مقایسه سرویس Google Meet با سرویس های Skype و Zoom

رسانه کلیک - با همه گیری ویروس کرونا، استقبال از تماس های ویدیویی افزایش یافته است. در این مطلب ویژگی های سرویس های Google Meet ، Skype و Zoom با یکدیگر مقایسه می شوند.

مقایسه سرویس Google Meet با سرویس های Skype و Zoom

سرویس Hangouts Meet گوگل بهترین ویژگی های Hangouts را به یک مجموعه تجاری تر انتقال داده است. اما نکته مهم این است که حالا به زودی همه می توانند از سرویس Google Meet و قابلیت تماس ویدیویی آن استفاده کنند، چون محدودیت عضویت در Google Suits برداشته خواهد شد. دستیابی به تماس های صورتی رایگان به تدریج برای کاربران گوگل فراهم می شود. حساب های رایگان در سپتامبر سال 2020 قادر به برقراری تماس های ویدیویی با حداکثر 100 نفر و محدودیت 60 دقیقه ای خواهند بود. با این حال تا زمانی که اپیدمی کووید 19 ادامه داشته باشد، همه افراد می توانند از تماس های بدون محدودیت بهره مند شوند.

اپلیکیشن های Google Meets برای اندروید، وب، کروم بوک و iOS قابل دسترس هستند. آغاز یک ملاقات، از طریق ورود به meet.google.com و طی مراحل لازم صورت می گیرد.

هزینه Google Meet

در این لحظه، نسخه رایگان سرویس Google Meet دارای محدودیت است. برای دسترسی به تمام قابلیت های این برنامه، باید عضو یکی از سه ردیف Google Suite بود. عضویت پایه با هزینه 6 دلار در ماه است. اما هزینه عضویت در ردیف های تجاری و سازمانی به ترتیب برابر با 12 و 25 دلار در ماه بوده و البته شامل دستیابی به گوگل میت نیز می شود.

مقایسه قیمت Google Meet با سرویس های مشابه

سرویس اسکایپ تنها در صورت برقراری تماس با یک دستگاه موبایل یا تلفن ثابت هزینه ای را به کاربر تحمیل می کند. در ازای پرداخت 2.99 دلار در ماه می توان به طور محدود با تلفن ثابت یا موبایل تماس گرفت. اما تمام قابلیت های دیگر مانند تماس های ویدیویی، پیام رسانی چت های نوشتاری کاملا رایگان هستند.

سرویس زوم نیز دارای چهار ردیف عضویت، از جمله عضویت رایگان است. عضویت رایگان به صد شرکت کننده محدود می شود، و طول تماس های ویدیویی مجاز تنها 40 دقیقه است. دو ردیف عضویت دیگر عضویت به ترتیب با 14.99 دلار و 19.99 دلار در ماه، انتخاب خوبی برای کاربران به شمار می آیند.

نسخه رایگان جدید گوگل میت به 100 کاربر اجازه می دهد تا برای حداکثر 60 دقیقه به طور تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند. بنابراین از این لحاظ نسبت به Zoom برتری دارد. هزینه عضویت ممتاز این سرویس نیز با توجه به استفاده از حافظه گوگل درایو و سایر ویژگی های گوگل سوییت چندان به ضرر کاربر نیست.

گوگل میت در مقایسه با زوم

زوم سرویس محبوبی برای برقراری ویدیو کنفرانس است. میهمانان این سرویس نیازی به داشتن حساب کاربری Zoom ندارند، حال آنکه در سرویس Google Meet، هر دو طرف باید دارای حساب کاربری گوگل باشند. همانند میت، سرویس زوم نیز به کاربران اجازه می دهد تا سایرین را به ملاقات ها دعوت کنند. هیچ یک از این دو سرویس به حساب پولی برای آغاز ملاقات احتیاج ندارند. هر دو سرویس در پلتفرم های رایجی مثل گوشی های هوشمند، کامپیوترهای مجهز به ویندوز یا مک قابل دسترس هستند.

به طور کلی پیوستن به زوم دردسر کمتری برای کاربر دارد. در هر کنفرانس ویدیویی، 500 نفر می توانند شرکت کنند، ولی تنها تصویر 49 نفر قابل دیدن است. در سرویس گوگل میت نیز 250 نفر می توانند شرکت کنند، اما تنها تصویر 16 کاربر قابل مشاهده است. در ضمن زوم ظاهر زیباتر و رابط بهتری دارد. هر دو سرویس امکان به اشتراک گذاری تصویر، فایل و اسناد را فراهم می آورند. از لحاظ ویژگی ها و قابلیت استفاده، زوم بهتر از اسکایپ و گوگل میت عمل می کند.

مقایسه سرویس Google Meet با اسکایپ

اسکایپ نیز به لطف امکان پذیری حساب کاربری رایگان، نسبت به گوگل میت برتری دارد. با اینکه بهترین قابلیت های زوم و گوگل میت به پرداخت هزینه وابسته هستند، اکثر سرویس های Skype به طور مجانی در اختیار کاربر قرار می گیرد. هر دو سرویس امکان به اشتراک گذاری تصویر، اسناد، ویدیو و شرکت در چت های گروهی را فراهم می آورند. اسکایپ نیز همانند میت در پلتفرم های ویندوز، iOS، اندروید و مک قابل دسترس است. سرویس اسکایپ تنها از حضور 50 نفر در تماس های تصویری پشتیبانی می کند. هر دو سرویس با یکپارچه شدن با Outlook، قابلیت جدیدی پیدا می کنند.

امکان ضبط تماس های ویدویی و دسترسی به آن ها تا 30 روز، یکی دیگر از وجوه اشتراک اسکایپ و میت است. با اینکه استفاده از اکثر قابلیت های اسکایپ رایگان است، اما هزینه ناچیز عضویت پایه در سرویس Google Meet و ارایه قابلیت های بسیار، رقابت بین این دو را به هم نزدیک می کند. در نهایت باید گفت گوگل میت بهتر از اسکایپ است.

ارسال نظر