همراه اول شاکی شد

چندی پیش طرح ترابردپذیری بین ۳ اپراتور تلفن‌همراه کشور اجرا شد، و مشترکانی از سه اپراتور نیز اقدام به ترابرد شماره‌هایشان کردند.

همراه اول شاکی شد

به گزارش کلیک، نکته جالب پس از اجرای طرح ترابرد پذیری آمار و ارقامی است که اپراتورها جدیدا اعلام کرده‌اند، طبق انتظار اعلام این آمار چالش برانگیز شد.

چند روز پیش علیرضا قلمبر دزفولی درباره آمار درخواست ورود به اپراتور دوم، گفته بود‌ طبق آمار پورتال این اپراتور، در مجموع ۴۷ هزار نفر درخواست مهاجرت به اپراتور دوم از اپراتورهای دیگر را داشته‌اند که ۱۹ درصد با موفقیت جابجا شدند.

قلمبر دزفولی درخواست به ترابرد از اپراتور اول به اپراتور دوم را ۶ برابر ترابرد اپراتور دوم به اول عنوان کرد.

وی گفت: در مجموع حدود ۸ هزار نفر درخواست خروج از اپراتور دوم را داشتند که ۷۲ درصد با موفقیت اپراتور خود را تغییر داده‌اند.

از سوی دیگر، محسن بهداری، مدیر پروژه ترابرد پذیری اپراتور اول نسبت به این آمار واکنش نشان داد: آمار اعلام شده که در حضور وزیر ارتباطات و جمعی از مدیران مرتبط و اصحاب رسانه مطرح شد هم از منظر آمار موجود و هم از منظر روش محاسباتی، کاملاً اشتباه است.

بهداری اظهار داشت: نسبت تقاضای خروجی اپراتور اول به دوم به تقاضای خروجی اپراتور دوم به اول نه تنها ۶ برابر به نفع اپراتور دوم نبوده بلکه ۰٫۹۵ برابر به ضرر این اپراتور است. نرخ خروجی موفق از اپراتور اول به دوم ۱۸ درصد نبوده بلکه ۴۳ درصد است. همچنین نرخ خروجی موفق از اپراتور دوم به اول ۶۸ درصد نبوده بلکه تنها ۲۶ درصد است.

وی با برشمردن اشکالات روش محاسباتی اپراتور دوم، درصد واقعی خروجی موفق از اپراتور اول به دوم را ۴۳ اعلام کرد، و همچنین درصد واقعی خروجی موفق از اپراتور دوم به اول را ۲۶ درصد دانست که اپراتور دوم آن را ۶۸ درصد کرده است.

به نظر می‌رسد برای پایان دادن با این تناقض‌ها رگولاتوری باید وارد ماجرا شود.

ارسال نظر