چگونه تبلیغات (ads) را بر روی اندروید بلاک کنیم

pop-upها ازمزاحم‌ترین انواع تبلیغات هستند.بارگذاری صفحات سنگین اینترنت به‌اندازه کافی دیتا مصرف می‌کند و شما دیگر نیازی ندارید تا هزینه‌ای اضافی برای بارگذاری پیام‌های تبلیغاتی تجاری بپردازید. کافی است popها را متوقف کنید تا سرعت مرور اینترنت افزایش یابد.

چگونه تبلیغات (ads) را بر روی اندروید بلاک کنیم

ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه تبلیغات، ازجمله تبلیغات Pop-up را بر روی اندروید خود متوقف کنید.

کلیک- خوشبختانه، دیگر نیازی نیست تا کاربر‌های اندروید از مشاهده pop-upها بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود رنج ببرند. در اینجا ما سه روش مستقیم و آسان برای متوقف کردن pop-up هایی که بر روی گوشی‌های اندرویدی شما ظاهر می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم. تمامی این روش‌‌ها بر روی تبلت‌های اندرویدی نیز قابل‌اجرا هستند.

پیشنهاد می‌کنیم که این سه روش‌ را به ترتیب به‌ کار بگیرید و انتظار داریم که تنها با فعال کردن pop-up blocker بر روی مرورگر مورداستفاده خود، باعث کارکرد بهتر مرورگر خود شوید. اما در صورت نیاز، می‌توانید یک روش با چفت-و-بست واقعی را به کار گرفته و به کمک آن تبلیغات را در مرحله سرور پراکسی متوقف کنید.

جهت امتناع از دریافت pop-up ها از مرورگر Opera استفاده کنید

این شیوه، با اختلاف بسیار زیادی، آسان‌ترین روش برای جلوگیری از دریافت تبلیغات حین مرور اینترنت با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت‌ها است. چراکه مرورگر رایگان اپرا اکنون مجهز به یک سیستم ذاتی برای متوقف سازی تبلیغات است.

اگر چندان اعتراضی ندارید که از کروم استفاده نکنید، می‌توانید اپرا را از سرویس Google Play دانلود کنید. و اما روش‌های بلاک کردن تبلیغات:

روش اول: pop-up ها را بر روی مرورگر اندروید خود ببندید

این روش بسیار ساده است. مرورگر را بازکنید. بر روی آیکون منوی سه‌نقطه که در بالا و گوشه سمت راست صفحه مشاهده می‌شود، کلیک کنید.

حالا در منوی ظاهرشده گزینه Advanced را انتخاب نمایید.

مطمئن شوید که Block pop-ups را فعال (یا همان enable) کرده‌اید. با این کار، دیگر نباید در گوشی تلفن همراه هوشمند خود حین استفاده از مرورگر اندروید هیچ تبلیغات pop-upای ببینید.

بستن pop-up ها بر روی کروم

می‌توانید با مرورگر کروم هم به نتیجه مشابهی برسید. کروم را بازکنید، سپس آیکون منوی سه‌نقطه را از بالای صفحه گوشه سمت راست بازنمایید. به قسمت Settings رفته و آن را انتخاب کنید.

در این قسمت، گزینه Site Settings را پیدا و انتخاب کرده و سپس گزینه pop-up را کلیک نمایید. طبق پیش‌فرض pop-upها بلاک شده و این گزینه به‌صورت pop-ups Blocked (recommended) ظاهر می‌شود. اما اگر با این کار pop-upها مجاز شدند، دوباره گزینه را انتخاب کنید تا به‌صورت گفته‌شده تغییر کند.

روش دوم: از کروم استفاده کرده و Data Saver را فعال کنید

درواقع استفاده از کروم و بلاک کردن pop-up ها به‌جای استفاده از مرورگر اندروید، خودبه‌خود موجب متوقف شدن تبلیغات دیتاخور مزاحم می‌شود. ما به همه پیشنهاد می‌کنیم که گزینه Data Saver را فعال کنند. دیتا سیور جنبه‌های غیرضروری صفحات اینترنتی بر روی دیوایس‌های همراه را فشرده‌سازی می‌کند. این امکان، تجربه یک نت گردی هموار‌تر را فراهم کرده و موجب می‌شود که در مصرف دیتای تلفن همراهتان هم صرفه‌جویی شود، چراکه دیگر با تبلیغات و انیمیشن‌های غیرضروری دست‌وپنجه نرم نمی‌کند.

بااین‌حال این کار می‌تواند باعث شود که تجربه نت گردی برای شما بدون تنوع و خسته‌کننده شود، چراکه ممکن است برخی صفحات اینترنتی برای شما جدی‌تر و حوصله سربر به نظر برسند. به هر صورت می‌توانید در هر زمان که خواستید دیتا سیور را در کمتر از دو ثانیه غیرفعال کنید.

کروم را بازکنید. در قسمت بالا گوشه سمت راستی صفحه، آیکون منوی سه‌نقطه را بازکرده و در پایین منوی ظاهرشده، گزینه Settings را انتخاب کنید. زیر این قسمت Data Saver را پیداکرده و انتخاب کنید. لغزنده را از off به on ببرید. برای غیرفعال کردن دیتا سیور، فقط کافی است تا لغزنده را در جهت عکس (یعنی از on به off) حرکت دهید.

مرورگر Adblock را بر روی اندروید نصب کنید

Adblock مرورگر خود را برای کاربران اندروید ارائه داده است. می‌توانید این مرورگر را از گوگل پلی دانلود کرده و با استفاده از آن دیگر نباید هرگز تبلیغات pop-up را مشاهده کنید.

بااین‌حال، اگر ترجیح می‌دهید به استفاده از کروم ادامه دهید، به شما نشان می‌دهیم چگونه یک اد بلاکر را بر روی کروم نصب کنید.

روش سوم: یک اد بلاکر بر روی کروم خود نصب کنید

اگر بعد از به‌کارگیری هر دو روش بلاک کردن pop-upها روی مرورگر اندروید و فعال کردن دیتا سیور بر روی کروم، هنوز با تبلیغات pop-up بر روی اندروید خود مشکل‌دارید، روش دیگری وجود دارد که می‌توانید به‌کارگیرید.

اگر اندروید شما روت شده است، می‌توانید به‌سادگی یکی از انواع اد بلاکرها را نصب و استفاده کنید. پیشنهاد ما نصب Ad-block Plus است.

اکثر اندرویدهای مورداستفاده روت نشده‌اند، بااین‌حال، ترفندهای دیگری هم وجود دارند که قطعاً غیرممکن نیستند، هرچند دردسر بیش‌تری دارند چون مجبور خواهید بود که تمام مراحل زیر را برای تمام شبکه‌های Wi-Fi ای که به‌طور مرتب استفاده می‌کنید انجام دهید.

همچنان نیاز دارید که ad-block Plus را نصب کنید. برای این منظور ابتدا به تنظیمات رفته، و در قسمت امنیت (Security) گزینه Unknown sources را فعال کنید.

متأسفانه بر روی یک دستگاه روت نشده، Ad-block Plus نمی‌تواند به‌طور خودکار تنظیمات شبکه شما را تشخیص دهد بنابراین مجبورید این کار را به‌طور دستی انجام دهید. ابتدا Ad-block Plus را بازکرده و گزینه Configure را در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. مشخصات پراکسی را که نمایش داده می‌شود یادداشت کنید. سپس از home screen به سراغ تنظیمات و تنظیمات مربوط به Wi-Fi بروید. انگشت خود را بر روی شبکه‌ ای که به آن متصل هستید نگه‌داشته و سپس Modify network را انتخاب کنید. قسمت Show advanced options را فعال کنید و در قسمت Proxy Settings، منوی کرکره‌ای را از None به Manual تغیر دهید.

اکنون تنظیماتی را که Ad-block Plus به شما داده بود وارد کنید. در مورد انتخابی ما، پراکسی به‌صورت "localhost" داده‌شده بود و پورت آن ۲۰۲۰ بود. اکنون شما دیگر هیچ تبلیغاتی را موقع استفاده از این شبکه Wi-Fi مشاهده نمی‌کنید.

ارسال نظر