چگونه IP خود را مخفی کنیم

کلیک - از آن جا که این آدرس ها مانند دیگر موارد در حفظ و نگه داری خود هوشمند نیستند، فکر خوبی است که IP آدرس خود را محرمانه نگه دارید.

چگونه IP خود را مخفی کنیم

کلیک - از آن جا که این آدرس ها مانند دیگر موارد در حفظ و نگه داری خود هوشمند نیستند، فکر خوبی است که IP آدرس خود را محرمانه نگه دارید.

IP آدرس چیست؟

به عبارت ساده، IP آدرس شناسه ای است که اجازه می دهد تا اطلاعات بین دستگاه های موجود در شبکه ارسال شود. مانند اطلاعات منزل شما که حاوی اطلاعات محل آن است و باعث می شود دستگاه ها برای برقراری ارتباط در دسترس قرار گیرند.

این آدرس ها تصادفی نیستند. آن ها به صورت ریاضی تولید می شوند و توسط آپادانا (IANA) به هر مشترک اختصاص داده می گردد. آپادانا بخشی از شرکت اینترنت برای واگذاری نام ها و شماره ها است. این افراد همان مسئولین مرتب سازی و دسته بندی اسامی دامنه ها و سایر عوامل مهم.

واگذاری این آدرس ها هم تصادفی نیست، چرا که آپادانا به طور مستقیم به شما یک IP آدرس ارائه نمی دهد. در عوض، آن ها بلوکی از اعداد مختلف را به مناطق مختلف اختصاص می دهند. عنوان مثال، ایالات متحده دارای ۱۵۴۱۶۰۵۷۶۰ آدرس اختصاص داده شده به کاربران است که حدود ۳۶ درصد از تمام آدرس های IP موجود در جهان است (حداقل، تحت پروتکل IPv4).

در همین حال، واتیکان تنها دارای ۱۷۹۲۰ آدرس است. آن چه تاکنون گفته شد مقدماتی برای آشناییی بیشتر با IP آدرس ها بود که احتمالا بیشتر از نیاز شما مطرح شد. ولی حالا شما می توانید دوستان خود را با ارائه چنین اطلاعات مفیدی در مورد شبکه ها تحت تاثیر قرار دهید.

چرا IP آدرس را مخفی کنیم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که شما را قانع کند تا فعالیت انلاین خود را مخفی کنید. مثلا IP آدرس ها می توانند مکان فیزیکی شما را مشخص کنند، گاهی هم بسیار دقیق اتفاق می افتد. این آدرس ها نیز مانند شناسه شخصی عمل می کنند، و کمی شبیه به شماره تلفن، به تبلیغ کنندگان و مزاحمان این اجازه را می دهد که شما را ردیابی آنلاین کنند. ای نآدرس ها همچنین می توانند برای حملات هدفمند علیه شما مورد استفاده قرار گیرند.

اما در ورای حریم خصوصی ، پنهان کردن IP می توانید راهی ساده تر برای استفاده از وب باشد. جعل کردن IP به شما این امکان را می دهد که حتی محتوای فیلتر شده در ناحیه خود را نیز مشاهده کنید. اما برخی از شرکت ها، مانند Netflix کار خود را برای جلوگیری از دسترسی به محتوا از طریق VPNها شروع کرده اند.

بیشترین کاربرد مخفی کردن آدرس IP برای خبرنگاران و منتقدان دولت است. چرا که گزارش آن ها می تواند در مورد حوزه ای خطرناک یا موارد حساس باشد، که یا نباید افشا گردد یا برای امنیت ملی تهدید به شمار می رود.

چگونه IP آدرس خود را عوض کنیم؟

از آنجا که تعداد متناهی از آدرس های IP (4294967296، تحت پروتکل IPv4) وجود دارد، و دسترسی به بسیاری از آن ها فقط از طریق موقعیت مکانی امکان پذیر است، افرادی مانند من و شما لازم نیست که در مورد IP آدرس خود نگران باشیم.

ISP های ( ارائه دهنده خدمات اینترنت =Internet Service Provider) ما این آدرس های IP را به ما اختصاص داده اند (که گاهی اوقات آن را باطل می کنند و دوباره به ما اختصاص می دهند)، مودم های ما از آن ها استفاده می کند، و ما با خوشحالی به کار خود ادامه می دهیم، تا زمانی که بخواهیم چیزی را تغییر دهیم.

اگر چه تعداد بسیار کمی از ما مسئول آدرس IP خودمان هستیم، اما راه هایی برای تغییر آن وجود دارد. با کمی جست و جو در اینترنت می توانید از تمام روش های زیرکانه و محرمانه ای که می توانید آدرس جدید دریافت کنید، به دست خواهید آورد. حتی سایت هایی وجود دارد که می توانند این کار را انجام دهند.

شما همچنین می توانید مودم خود را برای یک دوره زمانی کوتاه خاموش کنید و ببینید که آیا ISP به شما یک آدرس جدید اختصاص می دهد یا خیر. اکثر افرادی که زیاد به این حوزه وارد نیستند از این روش برای تغییر آدرس IP خود استفاده می کنند. یا حتی شما می توانید به طور مستقیم با ISP خود تماس بگیرید و درخواست آدرس جدید کنید، اما ممکن است با برخی از سوالات خسته کننده مواجه شوید.

به نظر مخفی کردن IP ساده تر از تغییر آن است.

منبع: pcmag

ارسال نظر