نحوه پخش ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه

رسانه کلیک - در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چطور ویدیوهای یوتیوب دلخواه خود را در پس زمینه و با نمایشگر خاموش پخش کنید کرده و از صدای آن ها لذت ببرید.

نحوه پخش ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه

یکی از معایب اپلیکیشن های اندروید یا iOS پیشفرض یوتیوب، عدم پخش صدا و آهنگ در هنگام خاموش شدن صفحه نمایش است. خوشبختانه روش های متعددی وجود دارند که به شما اجازه می دهند تا بدون نیاز به پرداخت هزینه یا روت کردن دستگاه، پخش یوتیوب را حتی در صورت خاموش شدن صفحه نمایش، ادامه دهید.

عمده محتوای یوتیوب (مثلا آهنگ ها، سخنرانی ها و موارد دیگری از این قبیل) گزینه های خوبی برای پخش در پس زمینه هستند، چرا که با نگاه نکردن به ویدیوی آن ها، چیز خاصی را از دست نمی دهید. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چطور می توان پخش یوتیوب را در پس زمینه و در هنگامی که صفحه خاموش است، ادامه داد.

نحوه پخش ویدیوهای یوتیوب در حین خاموش بودن صفحه نمایش: گزینه های رایگان

اگر تمایل به صرف هزینه ندارید، می توانید از روش های زیر برای پخش محتوای یوتیوب در حین خاموش بودن صفحه نمایش استفاده کنید.

برای اندروید: فایرفاکس و گوگل کروم

مرورگرهای اندرویدی نظیر فایرفاکس و گوگل کروم، راه های ساده ای برای پخش ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه هستند. با استفاده از این مرورگرها یا اپلیکیشن یوتیوب می توانید ویدیوی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای استفاده از روش اول، ابتدا در مرورگر خود به وب سایت youtube.com مراجعه کرده و سپس ویدیوی دلخواه خود برای شنیدن را پیدا کنید. پس از یافتن ویدیو، روی آیکون منو (گوشه راست بالای کروم یا گوشه چپ پایین فایرفاکس) ضربه زده و گزینه Desktop Site را انتخاب کنید تا ویدیوی شما در حالت دسکتاب لود شود.

پس از شروع پخش ویدیو در این حالت، می توانید صفحه را خاموش کنید تا همانند یک پادکست یا کتاب صوتی، از شنیدن صدای آن بهره مند شوید.

اگر از قبل ویدیوی مورد علاقه خود را در اپلیکیشن یوتیوب پیدا کرده اید، کافیست تا روی گزینه Share در قسمت پایین ویدیو ضربه زده و از طریق گزینه Copy Link، لینک مربوط به آن را کپی کنید. سپس مرورگر را باز کرده و لین کپی شده را در نوار جستجو قرار دهید تا به سمت ویدیو هدایت شوید. پس از لود شدن صفحه ویدیو، فرایند بالا را انجام دهید تا ویدیو در حالت دسکتاپ، در پس زمینه پخش شود.

به منظور جلوگیری از تغییر ویدیو پس از به پایان رسیدن آن، بهتر است یک لیست پخش را در حساب کاربری یوتیوب خود به وجود آورید. در این صورت می توانید با ورود به حساب کاربری خود در مرورگر موبایل، ویدیوهای دلخواه خود را به ترتیب پخش کنید.

برای آیفون یا آیپد: سافاری

متاسفانه کاربرد فایرفاکس یا گوگل کروم روی دستگاه iOS همانند اندروید نیست. اگر فرایند بالا را روی آیفون یا آیپد اجرا کنید، ویدیوی دلخواه شما برای مدتی پخش می شود، اما در نقطه ای متوقف خواهد شد.

البته جای هیچ نگرانی نیست، چون مرورگر انحصاری اپل، یعنی سافاری می تواند همانند مرورگرهای فایرفاکس و کروم روی iOS عمل کرده و فرایند پخش ویدیوهای یوتیوب در حین خاموش بودن صفحه را به طور کامل انجام دهد. البته روش کار سافاری کمی با فایرفاکس و کروم روی اندروید تفاوت دارد.

سافاری را باز کرده و با تایپ عبارت youtube.com در نوار آدرس، به وب سایت مربوطه مراجعه کنید. البته مراقب باشید که سافاری شما را به اپلیکیشن YouTube هدایت نکند. پس از رفتن به وب سایت Youtube، ویدیوی مورد علاقه خود را باز کرده و سپس روی گزینه AA در کنسول جستجوی سافاری ضربه بزنید. در منوی کشویی، گزینه Request Desktop Site را انتخاب کرده و ویدیو را پخش کنید. حال می توانید با خاموش کردن صفحه نمایش، به صدای ویدیو گوش دهید.

به عنوان یک راه حل دیگر، می توانید لینک ویدیوی دلخواه خود را از اپلیکیشن YouTube کپی کرده و آن را در سافاری قرار دهید (پیست کنید). سپس پروسه گفته شده برای اندروید را تکرار کنید.

در هر صورت پس از لود شدن ویدیو، صفحه نمایش را خاموش کنید. در این صورت پخش ویدیو متوقف می شود اما نگران نباشید. تنها کافیست تا مرکز کنترل (Control Center) را باز کنید تا گزینه های پخش ویدیو و همینطور کنترل های لازم برای صدا و بازپخش برای شما ظاهر شوند. در گوشی های آیفون با قابلیت FaceID باید انگشت خود را از گوشه راست بالا به سمت پایین بکشید تا مرکز کنترل برای شما باز شود. برای گوشی های آیفون دارای دکمه خانه، باید انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا به مرکز کنترل دسترسی پیدا کنید.

با ضربه روی گزینه Play، پخش صدا ادامه پیدا می کند. حال می توانید صفحه نمایش را خاموش کرده و به ادامه صدا گوش دهید.

گزینه پولی برای پخش ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه

اگر مشکلی برای پرداخت هزینه ندارید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن پیشفرض یوتیوب نیز به صدای ویدیوهای مورد علاقه خود در پس زمینه گوش دهید. این روش در واقع ساده ترین و معتبرترین راه برای شنیدن صدای ویدیوهای یوتیوب در حین خاموش بودن صفحه نمایش است، چون هر چه باشد، راه حل رسمی به شمار می آید.

یوتیوب پریمیوم

یوتیوب پریمیوم یا همان سرویس یوتیوب قرمز، به اشتراک پولی YouTube گفته می شود. هزینه این سرویس، 11.99 دلار در هر ماه است. این سرویس علاوه بر عدم نمایش تبیلغ های آزاردهنده، به شما اجازه می دهد تا ویدیوهای مورد علاقه خود را در حین خاموش بودن صفحه نمایش یا استفاده از اپلیکیشن های دیگر گوش کرده و حتی ویدیوهای دلخواه خود را دانلود کنید تا در زمان مناسب به تماشای آن ها بپردازید.

ثبت نام در یوتیوب پریمیوم امکان دسترسی به YouTube Music premium را نیز برای شما فراهم می آورد، که یک سرویس پخش موسیقی و در واقع رقیبی برای Spotify و سرویس های مشابه به حساب می آید. اگر جزو طرفداران سرسخت یوتیوب بوده و نمی خواهید از سرویس پخش موسیقی دیگری استفاده کنید، 11.99 دلار بهای مناسبی برای پرداخت است، چون هزینه سایر سرویس های مشابه حدود 10 دلار در هر ماه است، که البته شامل هیچ یک از قابلیت های یوتیوب نمی شود.

با این حال پیش از ثبت نام و ورود به یوتیوب قرمز، بهتر است با یکدیگر نگاهی به قابلیت های و امکانات آن بیاندازیم. نظرات مختلفی در خصوص این سرویس مطرح شده اند، اما یوتیوب قرمز قطعا یک روش ساده و بدون دردسر برای شنیدن ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه است.

پس از پرداخت حق اشتراک برای یوتیوب پریمیوم، می توانید در حین تعویض به اپلیکیشن های دیگر یا کوچک کردن پنجره یوتیوب، به پخش ویدیوهای دلخواه خود ادامه دهید.

گزینه های دیگر برای پخش ویدیوهای یوتیوب در پس زمینه

اگر قادر به استفاده از روش های بالا نبودید، نگران نباشید. هنوز هم چند روش دیگر برای گوش دادن به محتوای یوتیوب در پس زمینه وجود دارد. هرچند این روش ها چندان ساده و بی دردسر نیستند، اما شاید پاسخگوی نیاز شما باشند.

یک روش، تبدیل ویدیوهای یوتیوب به فایل MP3 و سپس گوش دادن به فایل های صوتی به طور آفلاین است. شما همچنین می توانید با استفاده از یک ابزار دانلود آنلاین، ویدیوی مورد نظر خود را از یوتیوب دانلود کرده و سپس در زمان مناسب آن ها را گوش دهید. توجه داشته باشید که هر دو روش، مخصوص کامپیوترهای شخصی است. پس از دانلود فایل صوتی یا ویدیوی مورد نظر می توانید آن ها را به هر دستگاه دیگری منتقل کنید.

مراقب داده های موبایل باشید

صرف نظر از اپلیکیشن کاربردی، پخش ویدیوهای یوتیوب موجب مصرف داده های موبایل می شود (چه در پس زمینه و چه در پیش زمینه). پس اگر بسته داده کافی ندارید یا به شبکه Wi-Fi وصل نیستید، بهتر است فکر تماشا و یا شنیدن ویدیوهای یوتیوب را از سر خخود بیرون کنید.

ایده هوشمندانه این است که ویدیو را ابتدا با شبکه Wi-Fi پخش کرده و سپس منتظر بافر شدن آن بمانید. بدین ترتیب در مصرف داده صرفه جویی می کنید. همچنین با کاهش کیفیت ویدیو نیز می توانید حجم کمتری از داده های خود را مصرف کنید. به هر حال شنیدن صدای ویدیو، نیازی به کیفیت تصویری بالا ندارد.

بهترین روش ها برای پخش محتوای یوتیوب در پس زمینه

گوگل در حال مبارزه و از کار انداختن اپلیکیشن های جانبی یوتیوب است. بنابراین اگر با چنین اپلیکیشن هایی رو به رو شد، به یاد داشته باشید که برنامه های چندان مطمئن و معتبری نیستند. برای مثال، یک اپلیکیشن فوق العاده به نام FlyTube به شما اجازه می داد تا ویدیوهای یوتیوب را در پنجره های شناور نگاه کرده و در عین حال، از اپلیکیشن های دیگر استفاده کنید. اما گوگل این اپلیکیشن را از کار انداخت.

به طور مشابه، اپلیکیشن iOS دیگری به نام Songstream به کاربر اجازه می داد تا به ویدیوهای مورد علاقه خود در پس زمینه گوش دهد، اما این ویژگی نیز دیگر کار نمی کند.

در حال حاضر روش های فوق، بهترین راه برای شنیدن محتوای یوتیوب در پس زمینه با نمایشگر خاموش هستند.

ارسال نظر