بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان کدامند؟

هزینه‌های مربوط به سفر خارجی در شرایط امروز سر به فلک کشیده‌اند. اما خوشبختانه هنوز هم می‌توان برخی از زیباترین و بهترین کشورهای جهان را با اندکی پس‌انداز مشاهده کرد و در آن‌ها به گشت و گذار پرداخت.

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان کدامند؟

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان کدامند؟

هرکسی فهرستی از جاهایی دارد که دوست دارد به آن‌ها سفر کند. اگر لیست جاهای مورد علاقه شما پر از گزینه‌های مختلف باشد، وقتی عزم سفر می‌کنید انتخاب کردن یکی از آن‌ها ‌شاید غیرممکن به نظر برسد! خب چرا به جای اینکه یک مکان را برای سفر و گردشگری انتخاب کنید، تصمیم نمی‌گیرید با همان مقدار پولی که دارید جاهای بیشتری از دنیا را ببینید؟

در این مقاله تلاش کرده ایم تا تعدادی از مقصدهای شگفت انگیز، زیبا، و البته ارزان را به شما معرفی کنیم. جاهایی که به خاطر قیمت فوق‌العاده به صرفه‌‌شان می‌توانید مثل فقرا خرج کنید اما مثل پادشاهان زندگی کنید. در راهنمای سفر خارجی ارزان با ما همراه باشید.

گرجستان

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

گرجستان، سرزمین صخره و سنگ، قلعه‌های قرون وسطایی، صومعه‌های باستانی، تپه‌های سرسبز، کوهستان‌های جادویی، قارهای شگفت‌انگیز و ساحل‌های سنگی است. قلب روحانی گرجستان، شهر «متسختا» را به نظاره بنشینید و سری هم به شهر باستانی «واردزیا» بزنید. از منظره‌ نفس‌گیر روستاهای مرتفع «سوانتی» و «کایاک» در دره‌ چشم‌نواز «مارت‌ویلی» لذت ببرید.

ارمنستان

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

ارمنستان سرزمین جادویی صومعه‌های بالای تپه، جنگل‌های سرسبز و دریاچه های شفاف و کریستالی است. این سرزمین که نسبتا از دسترس توریست‌ها دور بوده، در حال‌حاضر یکی از بکر‌ترین و زیباترین کشور‌ها برای مسافرت‌های توریستی بوده که هنوز هم بی‌بدیلی طبیعت و جاذبه‌هایش را حفظ کرده است.

در ارمنستان می‌توانید مناظر متحیرکننده‌ای را از صومعه ی کوهستانی "تاتو" ببینید، در دریاچه بسیار تمیز و بکر «سِوان» قایق‌رانی کنید و در قلعه های باستانی اطراف گشتی بزنید و معماری‌های باشکوه پایتخت، یعنی «یروان» را ببینید.

لائوس

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

لائوس را معمولا با عنوان قلب بکر و دست نخورده‌ آسیا می‌شناسند، و فهمیدن دلیل این تعبیر هم چندان سخت نیست. لائوس کشوری کم جمعیت و کوهستانی است که تعداد درختانش از انسان‌هایش بیشتر است. همین ویژگی‌ها باعث شده تا لائوس به بهشت ماجراجویانی تبدیل شود که عاشق فعالیت‌های بیرون از خانه مثل پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، قایقرانی و بالن‌سواری هستند.

صد البته که در این بهشت سبز برای هزینه همه‌ این کارها می توانید چانه هم بزنید. جدا از این که لائوس مقصد زیبایی است، می‌تواند در بین کشورهایی برای سفر خارجی ارزان قرار بگیرد.

هند

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

هند هنوز هم یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای کسانی است که دوست دارند یک سفر ارزان را تجربه کنند. در هند می‌توانید به جاهای زیادی بروید و غذای خوب بخورید، و بازهم ته جیب‌تان مبلغی بماند. مثل خیلی از کشورهای دیگر، اگر می‌خواهید واقعا تجربه‌ شگفت‌انگیز و ارزانی از سفر به هند داشته باشید بهتر است به‌جای مکان‌های معروف، بیشتر به جاهای کمتر شناخته شده سر بزنید. ما به شما سواحل شگفت‌انگیز شهر معبدی «گوکارنا»، و شهر طلایی فوق‌العاده ی «جایسالمر» را پیشنهاد می‌کنیم؛ جایی که می توانید ماسه‌های بی‌پایان و جادویی صحرای تار را ببینید.

برای لذت بردن از فضای معنوی بهتر است به «پوندیچری» مسحور‌کننده بروید و به صورت رایگان در یک آشرام بمانید. جایی که می توانید احتیاجات ذهن و بدنتان را فراهم کنید تا بتوانید کمی هم که شده از زندگی مدرن امروزی فرار کنید. خلاصه که هند هم یکی از بهترین کشورهای ارزان برای سفر خارجی به حساب می‌آید.

کامبوج

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

سرزمین اسرارآمیز کامبوج میزبان بخش‌هایی از معابد باستانی، سواحل ماسه‌ای سفید، جشنواره‌های آشپزی و تاریخ غنی است. در کامبوج می‌توانید فرهنگ باستانی «سییِم ریگ» و «آنگکور وات» را ازنزدیک لمس کنید، به اکتشاف و پرسه زدن در شهر «پنوم په» ( شهر صورت‌های برهمایی) و دیدن کاخ پادشاهی خیره‌کننده‌ آن بپردازید. همچنین اگر می‌خواهید اندکی بیشتر پول خرج کنید، می‌توانید شهرهای امن و زیبای دیگر مانند «کاپُت کامپونگ چام» و «کاراتیه» را هم ببینید تا سفر خارجی ارزان شما حسابی تکمیل شود.

لهستان

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

لهستان کشوری است که از نظر هزینه‌ گردشگری ازهمتایان اروپاییش به صرفه‌تر است؛ در حالی هیچ چیز از زیبایی آنها کم ندارد. از شهر قرون وسطایی زیبای «کراکوف» بگیر تا قصر باستانی پادشاهی و جنگل «بیالوویزا» که مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی‌های کوهستانی است. همچنین می‌توانید به پارک ملی «اسلووینسکی» بروید و قلعه‌هایی شنی در ساحل‌هایی زیبا درست کنید. لهستان واقعا کشور زیبایی است که می‌تواند سفر خارجی ارزان برای شما باشد.

اوکراین

بودجه پیشنهادی روزانه: 40 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

از معماری‌های باشکوه گرفته تا سواحل لاجوردی ادسا، تا کانون‌های فرهنگی مانند «لِویو»، اوکراین پر از جاذبه‌های گردشگری است. از آنجایی که این کشور هنوز مورد تهاجم توریست‌ها قرار نگرفته، بکر و دست و نخورده بوده و سفر کردن به آن از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه است.

آلبانی

بودجه پیشنهادی روزانه: 45 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

این کشور سرسبز با زمین‌های پر از قلعه‌اش که در خط ساحلی عیونی و آدریانی قرار گرفته، اغلب زیرسایه‌ همسایه‌ مشهورش یونان قرار می‌گیرد. این در‌حالی است که آلبانی به سرعت در حال تغییر است و کم‌کم دارد مشهور ‌شود. می‌توانید به آلبانی بروید تا نقش های زیبایی از سواحل طلایی و دریای فیروزه‌ای ببینید. حتی اگر خوش‌شانس باشید یا با یک برنامه‌ریزی دقیق سفر کنید می‌توانید به یک یا دوتا از جشنواره‌های موسیقی برسید.

اگر به آلبانی رفتید توصیه می‌کنیم دیدن موزه‌ تاریخ ملی در پایتخت، یعنی «تیرانا» را از دست ندهید. تلاش کنید عقاب‌های طلایی را بیابید، گربه‌های وحشی اروپایی را پیدا کنید و چشمانتان به زیبایی گوزن‌های وحشی در پارک ملی «لوگارا» بیفتد. به شهر «بِرات» بروید و از معماری قرن چهاردهمی آن لذت ببرید. برات به شهر هزار پنجره معروف است.

مجارستان

بودجه پیشنهادی روزانه: 45 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

سرزمین محصور در خشکی که در وسط اروپا قرار گرفته، ممکن است بیشتر به خاطر پایتخت مشهورش، یعنی شهر بوداپست معروف باشد. با داشتن حمام‌های آب گرم طبیعی، رودخانه‌ باشکوه دانوب و ساختمان گوتیگ مجلس و کاخ‌های افسانه‌ای که به شهر خیره شده‌اند، سخت نیست که بفهمیم چرا این کشور در قلب اروپا مستقر شده. اما با این وجود مجارستان هنوز هم جاهای دیدنی زیادی دارد.

اگر می‌خواهید به این کشور سفر کنید حتما شهر عثمانی «اِگِر» را ببینید، «دریاچه بالتون» با آن آب آبی رنگش را نظاره کنید و از جنگل‌های باستانی شمالی بالا بروید تا به تاکستان‌های باشکوه «توکاج»، «ویلانی» و «زکسیارد» برسید. مجارستان قرار است سفر ارزان خارجی شما را پر از هنر و موسیقی کند.

بولیوی

بودجه پیشنهادی روزانه: 45 دلار

بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان

بولیوی یکی از ارزان‌ترین کشور‌های آمریکای جنوبی است که همچنین خانه‌ یکی از نفسگیرترین مناظر قاره هم محسوب می شود؛ از قله‌های باشکوه «آندس» گرفته تا دریاچه‌های درخشان «تی‌تی‌کاکا» و منظره قمری «سالا دِ اویانی». به دیدن جزیره «آیلا دل سوی» که یک جزیره سنگی واقع در میان خرابه‌های تمدن اینکا‌ها در تی‌تی‌کاکا است بروید، در میان بیشه‌های موز «کوروئیکو» استراحت کنید، با قایق تفریحی آمازون را به پایین غوطه بخورید، به دیدار دریاچه «کاپاکابانا» بروید و پایتخت پرتردد بولیوی یعنی «لا پاز» را ببینید.

همچنین به شما توصیه می‌کنیم اگر به پایتخت رفتید، حتما سری هم به بازار جادوگرها بزنید؛ چون می‌توانید از آن‌جا بعضی از جالب‌ترین اشیاء طلسم شده و مهره‌های خوش شانسی بخرید. بولیوی هم می‌تواند مقصد مناسبی برای یک سفر خارجی ارزان برای شما باشد.

اسامی چند مورد از زیباترین و بهترین کشورها برای سفر خارجی ارزان را در بالا مشاهده کردید. اما این را به خاطر داشته باشید که پول همه چیز نیست! گاهی ندانستن فرهنگ، زبان و قوانین یک کشور می‌تواند شما را به دردسر انداخته و مزه سفر کامتان را تلخ کند. بنابراین پیش از آنکه کوله‌بار سفر را ببندید، خوب همه جوانب را در نظر بگیرید.

منبع: علی بابا

ارسال نظر