بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان که روحتان را نوازش می دهند!

رسانه کلیک - طبیعت گردی عملی فراتر از یک ورزش و یا رسیدن از یک نقطه به نقطه دیگر است؛ شما پس از ساعت ها، روزها یا حتی هفته ها قدم برداشتن در دل طبیعت حسی جدید از ارتباط با طبیعت را تجربه می کنید. اگر به طبیعت گردی علاقه زیادی دارید، با کلیک همراه باشید تا شما را با بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان آشنا کنیم.

بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان که روحتان را نوازش می دهند!

1- حماسه آمریکای جنوبی: Laguna de los Tres، پارک ملی لس گراسیرز، آرژانتین

معمولا به طبیعت گردانی که از پارک ملی "تورس دل پاین" دیدن می کنند بازدید از پارک ملی لس گراسیرز هم پیشنهاد می شود؛ زیرا علاوه بر این که مناظر این پارک ملی به اندازه تورس دل پاین زیبا هستند، لس گراسیرز دارای یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان است که ارزش گشت و گذارهای چند روزه را دارد.

این مسیر 22 کیلومتری شما را به قلب دامنه کوه های فیتز روی می برد. نام این مسیر که به معنای "سه کوه" است، به سه کوهی اشاره دارد که در انتهای مسیر انتظار شما را می کشند و مانند سه نگهبان سنگی از ساحل دریاچه حفاظت می کنند.

این مسیر با وجود طولانی بودن کاملا ارزش یک طبیعت گردی یک روزه را دارد. همچنین در انتهای روز و پس از رسیدن به روستای El Chalten رستوران های بسیاری برای غذا خوردن و اقامتگاه های بسیاری برای استراحت خواهید یافت.

2- تماشای طلوع آفتاب در قله حضرت آدم، سریلانکا

کوه مخروطی حضرت آدم نسبت به قله های بلند دنیا چندان مرتفع نیست و 7360 فوت (2243 متر) ارتفاع دارد، اما اجازه ندهید ارتفاع آن شما را گول بزند! گفته می شود بالا رفتن از این کوه توسط زائرینی انجام می شده که برای دیدن ردپای مقدس (Sri Pada) به آنجا آمده بودند. درباره این ردپا افسانه های مختلفی وجود دارد؛ مردم بسته به دینی که دارند این ردپا را متعلق به بودا، شیوا یا حضرت آدم می دانند.

برای رسیدن به قله این کوه 6 مسیر وجود دارد، اما مسیر Hatton که بیش از سایر مسیرها مورد استفاده مردم قرار می گیرد و یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان محسوب می شود، مسیری با شیب تند است که مانند پله هایی برای کوه عمل می کند. اگر می خواهید از این قله طلوع خورشید را تماشا کنید، علاوه بر اینکه باید صبح خیلی زود حرکت کنید، آب و هوا هم باید مساعد باشد؛ زیرا آب و هوای غالب سریلانکا باعث می شود این قله معمولا بین توده ای از ابرها پنهان باشد. اما اگر خوش شانس باشید خاطره ای به یاد ماندنی از تماشای بی نظیر مناظر و همچنین طلوع آفتاب ثبت خواهید کرد.

3- قدم زدن در مسیر ساحلی جنوب غربی انگلستان

طولانی ترین مسیر پیاده روی و طبیعت گردی ساحلی جهان که طولانی ترین مسیر ملی کشور انگلستان هم محسوب می شود، در واقع مسیری ساحلی و بسیار زیباست که به شبه جزیره ای در جنوب غربی ترین محدوده کشور ختم می شود. اگر بخواهید تمام طول این مسیر را پشت سر بگذارید، پیشنهاد می شود حداقل یک ماه و اگر بخواهید با سرعت کمی حرکت کنید و از مناظر بی نظیر این مسیر لذت بیش تری ببرید باید حداقل دو ماه زمان بگذارید! این مسیر مجموعا 4345 کیلومتر است و پیمودن پستی و بلندی های آن که 35 کیلومتر طول دارد، معادل 4 بار فتح کوه اورست است. در مجموع این مسیر ساحلی یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان به حساب می آید و پیشنهاد می شود حتما آن را تجربه کنید.

4- ماجراجویی در Tateyama-Kamikōchi، ژاپن

کوه پیمایی در طول کوهستان آلپ شمالی ژاپن که دارای مناظر بسیار جذابی است، حدود 7 روز طول می کشد. این مسیر از کوه مورودو که بخش های غربی و شرقی آلپ شمالی را به وسیله تله کابین و واگن های برقی به هم وصل می کند و ارتفاعی به طول 2450 متر دارد، آغاز می شود. می توانید پس از پیموندن سه کوه به ارتفاع های 3015، 3180 و 3190 در اقامتگاه روستای Kamikōchi که در ارتفاع 1500 متری قرار دارد، استراحت کنید.

در طول مسیر کلبه های کوهستانی و اردوگاه های زیادی وجود دارند که تخت خواب و غذا دارند و این به معنای آن است که نیازی نیست برای رسیدن به روستای Kamikōchi و استراحت کردن عجله کنید. این طبیعت گردی 4 روزه برای افرادی که علاقه ای به شلوغی ندارند، بسیار مناسب است زیرا معمولا افراد زیادی را در طول این مسیر نخواهید دید.

5- توبکال، بلندترین قله مراکش

کوه توبکال که 4167 متر ارتفاع دارد، بلندترین قله رشته کوه اطلس و همچنین بلندترین قله آفریقای شمالی محسوب می شود. شما در 2 روز می توانید به این قله صعود کرده و از آن پایین بیایید؛ اما طولانی تر بودن این بازه نه تنها باعث می شود سختی کمتری متحمل شوید، بلکه می توانید با فرهنگ محلی بربرهای سخت کوش عمیق تر آشنا شوید. طی این مسیر تعداد زیادی باغ گردو و گیلاس، تخته سنگ های بزرگ، خانه های آجری با تراس های شیک و گلکاری شده، چوپانان و درختان سرو کوهی بسیاری را خواهید دید.

صعود نهایی از Neltner کمی دشوار خواهد بود، اما مناظر بسیار زیبای آن ارزش این صعود را دارد.

6- مسیر طناب ها و کابل ها: Caminito Del Rey، اسپانیا

آیا جرات پیمودن مسیری را که زمانی مسیر مرگ خوانده می شده دارید؟ پیمودن این مسیر که اکنون Caminito del Rey (به معنای مسیر پادشاه) نامیده می شود و در نزدیکی مالاگا در جنوب اسپانیاست، با وجود کابل های زیاد، صفحات چوبی دربرگیرنده صخره ها و پلی معلق که با گذاشتن هر قدم روی آن به شدت تکان می خورد، هنوز هم بسیار ترسناک به نظر می رسد.

این طبیعت گردی در طول گلوگاه تنگ El Chorro به عمق 100 متر انجام می شود. طی حرکت از روی صخره ها می توانید از مناظر خیره کننده سنگ های عمود رودخانه Gualdalhorce لذت ببرید. با وجود همه سختی هایی که در پیمایش آن وجود دارد، این مسیر دلهره آور یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان محسوب می شود.

7- طبیعت گردی در طول دریاچه: دریاچه های جادویی (Enchantment Lakes)، واشنگتن، ایالات متحده

با اینکه پیمودن این مسیر کوهستانی در فضای بکر دریاچه های آلپاین کمی فرسایشی به نظر می رسد، اما تماشای تخته سنگ های گرانیتی، دریاچه های کوچک جواهر مانند و طبیعت بکر آن ارزشش را دارد. پیمودن این مسیر غالبا برفی استقامت زیادی می طلبد، زیرا پر از دریاچه های کوچک است که توسط سنگ های گرانیتی دیوار مانند احاطه شده اند. به علت دشوار بودن پیمایش این مسیر، همراه داشتن چوب کوهنوردی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

طبیعت گردان پس از لذت بردن از تماشای آب زلال اسنو لیک باید خود را برای عبور از گذرگاه تنگی بر روی آبشار جاری شده از دریاچه ویویان آماده کنند. این گذرگاه یکی از جذابیت های بی شمار این محدوده است. در طول این طبیعت گردی شما از قله های مشهور و بلندی مانند McClellan (با ارتفاع 2549 متر) و Prusik (با ارتفاع 2400 متر) و دریاچه های خیره کننده ای مانند Sprite گذر خواهید کرد. شرکت در این طبیعت گردی و پیمودن مسیرهای آن فقط به کوله پشتی گردهای با تجربه پیشنهاد می شود.

8- طبیعت گردی در حیات وحش: مسیر Rakiura، جزیره استیوارت، نیوزیلند

جزیره زیبای استیوارت در نیوزلند محل زندگی کیوی های قهوه ای و بزرگ است (کیوی نوعی پرنده به شکل همین میوه است). برای تجربه یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان در این جزیره باید تا غروب آفتاب صبر کنید و پس از آن به سمت ساحل اقیانوس در محدوده ساحلی حفاظت شده Glory بروید؛ جایی که می توانید از شیرهای دریایی حفاظت شده دیدن کنید. از آنجا که برای حضور در این محدوده پس از ساعت 6 بعد از ظهر نیاز به مجوز دارید، بهتر است برای رفتن به آن در یک تور نام‌نویسی کنید.

با این حال، در مسیر بی نظیر Rakiura پرندگان بسیاری از جمله طوطی ها و پنگوئن های آبی و همچنین تعدادی پرنده نادر خواهید دید. این مسیر منحنی 32 کیلومتری از نزدیکی پارک ملی Rakiura در ساحل شرقی این جزیره آغاز می شود و قریب به 3 روز طول می کشد؛ به همین دلیل شما باید برای گذراندن شب ها کلبه رزرو کنید.

حال، شما درباره این مسیرها چه فکری می کنید؟ به نظر شما کدام شهرهای ایران دارای مسیرهای طبیعت گردی مناسبی هستند؟ کدام یک از این مسیرها قابلیت آن را دارند که یکی از بهترین مسیرهای طبیعت گردی جهان باشند؟

ارسال نظر