10 سفر جاده ای در جهان که روحتان را جلا می دهند!

رسانه کلیک - بسیاری از افراد دوست دارند به جای سفر با هواپیما یا قطار با ماشین در دل جاده سفر کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، با کلیک همراه باشید تا با 10 تا از بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای یک سفر جاده ای مهیج آشنا شوید.

10 سفر جاده ای در جهان که روحتان را جلا می دهند!

1- ترانسیلوانیا، رومانی

این مقصد با وجود اینکه دست کم گرفته شده، برای یک سفر جاده ای بی نظیر گزینه مناسبی است. از جاده شماره 1 بخارست به سمت کوهستان کارپات و شهرهای قرون وسطایی براشوو و سیگیشوآرا حرکت کنید. در این مسیر اطرافتان پر از جنگل های تاریک و انبوه و قله های سنگی خواهد بود که در آن حیواناتی چون خرس و گرگ به وفور به چشم می خورد. همچنین قلعه ها و ارابه های زیادی خواهید دید که توسط اسب ها کشیده می شوند. در زرنشت، می توانید در Pensiunea Hora cu Brazi (قیمت اتاق های دو تخته: 28 پوند به بالا) که در جوار پارک ملی Piatra Craiului است، اقامت داشته باشید و در حالی که در حیاط مزرعه آن نشسته اید و غذاهای محلی خانگی میل می کنید، از آرامش این فضا لذت ببرید.

2- بزرگراه آمور از چیتا تا ولادی‌وستوک

سفر در این بزرگراه که 2900 کیلومتر طول دارد، یک سفر جاده ای آرامش‌بخش محسوب می شود که در طول آن شاهد زیبایی های جنوب سیبری خواهید بود. طی این مسیر پیچ در پیچ اما کاملا آرام، از باتلاق ها و ردیف هایی از درختان نقره ای صنوبر عبور خواهید کرد و حین عبور از آن ها مناظر زیبایی در کرانه های دور خواهید دید.

بهتر است بعد از میانه ماه آپریل به این سفر جاده ای بروید تا با جاده های یخ بسته مواجه نشوید.

همچنین می توانید مهمانخانه های ارزان قیمتی در شهرهای کوچک چرنیشفسک، اسکوووردینو و بلوگورسک پیدا کنید که غذاهای اساسی مانند بورچت به همراه نان تازه سرو می کنند. رستوران های کنار جاده ای خوبی هم می توانید در این بزرگراه پیدا کنید.

3- روستای کیجن، ایالات متحده

رانندگی از هوستون تا روستای کیجن در امتداد ساحل خلیجی و مسیر طبیعی کرئول، یک سفر جاده ای بی نظیر را برایتان رقم می زند. از هوستون به شرق برانید و از لوئیزیانا عبور کنید. طی این مسیر از طبیعت بکر، سواحل زیبا و شهرهایی که به منظور جلوگیری از طوفان روی پایه های چوبی ساخته شده اند، عبور خواهید کرد. در نهایت به روستای کیجن خواهید رسید که در آن با منظره شگفت انگیزی از دسته خرچنگ ها و تمساح ها روبه رو می شود.

اقامتگاه های زیادی با قیمت های متنوع در این روستا وجود دارد؛ اگر هم نخواستید در این روستا بمانید، می توانید به نیواورلئان بروید.

4- تماشای ستارگان در شیلی

برای تجربه یک سفر جاده ای بی نظیر در شیلی می توانید از پوئرتو مونتت (یکی از شهرهای شیلی) در امتداد بزرگراه Pan American حدود 2000 کیلومتر به سمت شمال رانندگی کنید. این جاده پر از آتشفشان های خاموش شده و غرفه های فروش امپاندا (نوعی نان مغزدار) است. به طور کلی در مسیر این جاده دلایل زیادی برای ایستادن پیدا خواهید کرد، اما اصلی ترین دلیل ایستادن شما قطعا بازار محلی Rancagua خواهد بود که حال و هوای منحصر به فرد و گاوچرانی دارد.

در نهایت پس از بازدید از اردوگاه رصدخانه ای Mamalluca، به دره خیره کننده Elqui خواهید رسید. در این دره می توانید تمام طول شب را به تماشای ستارگان بپردازید.

در رستوران Tatul Diaguitas می توانید کیک ذرتی بی نظیرشان را امتحان کنید. پمپ بنزین های مسیر هم دارای حمام، پارکینگ و اینترنت مجانی هستند.

5- مونته‌نگرو

با وجود اینکه مونته‌نگرو یکی از کوچکترین کشورهای اروپا است همه معیارهای یک مقصد عالی برای تعطیلات را دارد؛ سواحل خیره کننده، شهرهای تاریخی پر تکاپو، دریاچه های زیبا و محدوده های کوهستانی ناهموار. این کشور مقصدی عالی برای یک سفر جاده ای به یاد ماندنی به شمار می رود. کافی است در هرتسگ نووی سوار ماشین شوید و در امتداد ساحل به سمت جنوب برانید. در مسیر می توانید از سواحل ماسه ای و شهرهای قدیمی کوتور و بودوا نیز دیدن کنید. در محدوده دریاچه اشکودرا می توانید قایق سواری کنید، پرندگان را تماشا کنید و غذاهای محلی لذیذ میل کنید.

پس از آن می توانید در امتداد بزرگراه های کوهستانی دیدنی و جذاب، به سمت شمال شرق رانندگی کنید تا اینکه به پارک ملی Durmitor برسید. در این پارک در اتاقکی دنج اقامت کنید و از دریاچه های کوچک و زیبا، دره ها و قله های فوق العاده دیدن کنید.

6- جاده کمربندی، ایسلند

جاده شماره 1 ایسلند که حدود 1300 کیلومتر طول دارد (کمربندی AKA) بسیار منحصر به فرد و زیباست. می توانید مسیر خود را از ریکیاویک آغاز کرده و از جنوب به سمت شرق و شهر هوپن بروید. به محض اینکه از محدوده توریستی و پرطرفدار "دایره طلایی" فاصله بگیرید، سفر جاده ای واقعی شما آغاز می شود؛ همچنین ممکن است این جاده بسیار خلوت باشد و برای مدت زیادی هیچ ماشینی غیر از ماشین خودتان مشاهده نکنید. مناظری بسیار به یاد ماندنی و بکر در این کمربندی وجود دارد؛ از تالاب چشم نواز Jökusárlón گرفته تا آبشار Skógafoss.

یکی از بهترین جاهایی که در طول این مسیر می توانید در آن اقامت کنید، مهمان خانه Hvoll در جاده 201 است (قیمت اتاق دو تخته: از 110 پوند به بالا).

7- کرالا، جنوب هند

برای آغاز این سفر جاده ای کافی است ابتدا در لژ Periyar در کنار رودخانه استراحت کنید و صبح روز بعد زودتر بیدار شوید تا از تور پناهگاه پرندگان Thattekkad جا نمانید!

جاده ای بسیار زیبا شما را به پناهگاه حیات وحش در Kumily خواهد برد؛ جایی که چشم اندازهای آن شما را به یاد فیلم پارک ژوراسیک خواهد انداخت. به سمت سواحل دریای عرب در وارکالا در ویلاهای Jacaranda اقامت کنید و در حالی که سو سو زدن چراغ های قایق های ماهیگیری را تماشا می کنید، در رستوران های ساحلی آن ماهی تازه بخورید.

همچنین در برکه های الاپوژا می توانید در سکوت و آرامش قایق سواری کنید و از تماشای گونه های فراوان پرندگان لذت ببرید.

8- غرب کورنوال

سفر جاده ای به قسمت های غربی کورنوال بسیار ارزشمند خواهد بود. صخره های سنگی بزرگ به قدری زیبا هستند که به راحتی می تواند حواس شما را پرت کند. همچنین معادن قدیمی قلع، حومه های ییلاقی پر از مزارع و خانه های روستایی و بهتر از همه، پس زمینه اقیانوس اطلس، همگی به زیبایی این سفر جاده ای می افزایند.

شما همچنین می توانید ماشین خود را پارک کنید و در میان صخره ها قدم بزنید و از مناظر بدیع اطرافتان لذت ببرید.

9- ماجراجویی در لا پالما، جزایر قناری

پس از خروج از فرودگاه در Casa Goyo که یک کافه محلی عالی است، غذای دریایی میل کنید (این کافه در اصل برای کارکنان فرودگاه ساخته شده است). پس از آن در مسیر LP - 301 به سمت تپه ها حرکت کنید و از مناظر سرسبز و حماسی پارک ملی Cumbre Vieja لذت ببرید.

جاده را در امتداد جنوب ادامه دهید تا به فئونکالینته و مزارع موز بسیار بزرگ آن برسید و سفر جاده ای خود را با رسیدن به مناظر بی نظیر آتشفشان های خاموش در جنوب جزیره به پایان برسانید.

10- مسیر آبشار، استرالیا

مسیر 185 کیلومتری آبشار یکی از بهترین مسیرهای جدید برای سفر جاده ای در جنوب ویلز است که از ساحل بندر کافس تا شهر دانشگاهی آرمیدال کشیده شده است. این مسیر از 5 پارک ملی عبور می کند.

کل این سفر جاده ای را می توانید در یک روز به پایان برسانید یا در مسیر برای خرید از بازار بلینگتون توقف کنید. از پارک ملی Dorrigo Rainforest هم حتما دیدن کنید و با دیدن آبشارهای آن حیرت زده شوید، اما مراقب جاده پر پیچ و خم آن باشید.

آیا شما به سفرهای جاده ای علاقه دارید؟ به نظر شما کدام جاده های ایران از لحاظ پتانسیل جذب گردشگر قابل مقایسه با مسیرهای معرفی شده در این مطلب است؟

ارسال نظر