عرضه عینک واقعیت افزوده اپل به زمان دیگری موکول شد

رسانه کلیک - به نظر می رسد عینک واقعیت افزوده اپل دیرتر از پیش بینی های اولیه عرضه شود. پیش‌تر اعلام شده بود که علاقه مندان به این محصول باید تا سال 2020 صبر کنند، اما گزارش های اخیر به تاریخ دیگری اشاره کرده است.

عرضه عینک واقعیت افزوده اپل به زمان دیگری موکول شد

تابستان سال گذشته، یکی از تحلیلگران شرکت لوپ ونچرز (Loup Ventures) به نام Gene Munster اعلام کرد که عینک واقعیت افزوده اپل در سال 2020 معرفی می شود. بر اساس اعلام این تحلیلگر عینک واقعیت افزوده اپل موفقیت بزرگی در مقایسه با آیفون برای این شرکت به ارمغان می آورد.

این تحلیلگر به تازگی نظر خود در رابطه با زمان معرفی این محصول را تغییر داده است. بر اساس گزارش جدید عینک واقعیت افزوده اپل در سال 2021 معرفی خواهد شد. Munster این گزارش را بعد از ملاقات با متخصصان در حوزه واقعیت افزوده منتشر کرده است.

بر اساس گفته این تحلیلگر عینک اپل به جای سپتامبر 2020 در دسامبر 2021 معرفی خواهد شد. به اعتقاد Munster اپل در سال اول نزدیک به 10 میلیون واحد از این عینک به فروش می رساند.

در صورتی که میانگین قیمت این عینک 1300 دلار باشد، اپل در سال اول عرضه این محصول درآمدی نزدیک به 13 میلیارد دلار به حساب بانکی خود واریز می کند. انتظار می رود درآمد اپل در سال مالی 2022 نزدیک به 3 درصد افزایش داشته باشد.

به اعتقاد این تحلیلگر در سال 2023 درآمد اپل از محصولاتی همانند اپل واچ، ایرپاد و عینک واقعیت افزوده برابر با 71 میلیارد دلار باشد. هم اکنون درآمد اپل از اپل واچ و ایرپاد برابر با 12 میلیارد دلار است.

بر اساس گزارش Munster در سال های اولیه عرضه عینک های واقعیت افزوده این محصولات به علت ترس از مشکلات حریم شخصی فروش بالایی را تجربه نخواهند کرد. علت این امر عرضه گوگل گلس در سال 2014 و 2015 و شکست آن عنوان شده است.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان واقعیت افزوده آینده صنعت گوشی های هوشمند و دنیای تکنولوژی را تشکیل می دهد به همین علت اپل سرمایه گذاری عظیمی در این بخش کرده است.

ارسال نظر