گوشی های هوشمند در بازار چین برای اولین بار از سال 2013 کاهش فروش را تجربه می کنند

رسانه کلیک - بازار چین یکی از مهم ترین بازارها برای صنایع مختلف محسوب می شود. بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، گوشی های هوشمند در بازار چین برای اولین بار از سال 2013 کاهش فروش را تجربه کرده اند.

گوشی های هوشمند در بازار چین برای اولین بار از سال 2013 کاهش فروش را تجربه می کنند

کشور چین بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ در این کشور فعالیت می کنند. بازار چین پتانسیل بالایی برای رشد فروش گوشی های هوشمند دارد با این وجود امکان اشباع این بازار نیز وجود دارد.

در گذشته بسیاری از تحلیلگران در رابطه با کاهش فروش گوشی های هوشمند در بازار چین هشدار داده بودند. بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده رشد فروش اسمارت فون ها در این بازار متوقف شده است. علاوه بر توقف رشد، فروش گوشی های هوشمند در این بازار نیز کاهش پیدا کرده است.

بنابر گزارش Canalys فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2018 نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهشی 21 درصدی را تجربه کرده است. برای اولین بار شاهد کاهش فروش گوشی های هوشمند در این بازار از سال 2013 هستیم.

از میان 10 شرکت مطرح در بازار کشور چین، 8 کمپانی کاهش فروش را تجربه کرده اند. از میان این برندها می توان به سامسونگ و میزو اشاره کرد. در این بازه زمانی تنها دو شرکت شیائومی و ویوو افزایش فروش داشته اند.

در حالی که فروش گوشی های هوشمند در بازار چین کاهش پیدا کرده، گوشی های هوشمند شیائومی با افزایش 37 درصدی فروش مواجه شده اند. شیائومی در سه ماهه اول 2018 موفق به فروش 12 میلیون اسمارت فون در بازار چین شده است. این میزان رشد باعث شده که شیائومی شرکت اپل را در این کشور شکست دهد.

اگرچه محصولات شیائومی افزایش فروش داشته اند ولی این امر باعث افزایش سوددهی این شرکت نشده است. بر اساس گزارش Canalys، هواوی در چین بیشترین فروش را تجربه می کند و بعد از آن شرکت های تحت مالکیت BBK ، اوپو و ویوو به ترتیب در مقام های دوم و سوم قرار دارند.

یکی از نکات جالب در این گزارش سهم شرکت های چینی مطرح از بازار این کشور است. 73 درصد از گوشی های هوشمند فروخته شده در چین را شرکت های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی تولید کرده اند. این موضوع باعث می شود که شرکت های خلاق چینی همانند میزو شرایط مالی نه چندان مناسبی را تجربه کنند.

در حالی که در سه ماهه اول 2018 فروش گوشی های هوشمند در بازار چین کاهش یافته است، انتظار می رود با ورود پرچمداران جدید در این کشور، فروش اسمارت فون ها در سه ماهه بعدی افزایش پیدا کند.

ارسال نظر