فروش 3.9 میلیون گوشی گوگل پیکسل در سال 2017

رسانه کلیک - گوگل با خرید بخشی از شرکت اچ تی سی قصد دارد از سال آینده گوشی های هوشمند پیکسل را خود تولید کند. به تازگی گزارشی منتشر شده که بر اساس آن در سال 2017، 3.9 میلیون گوشی گوگل پیکسل به فروش رفته است. 

فروش 3.9 میلیون گوشی گوگل پیکسل در سال 2017

گوگل در اوایل این ماه گزارش مالی خود را منتشر و اعلام کرد که فروش گوشی های هوشمند آن در سال 2017 نسبت به سال 2016 دو برابر شده است، البته این شرکت آماری را منتشر نکرد. به تازگی یکی از بزرگترین شرکت های تحلیل کننده بازار یعنی IDC آمار مربوط به میزان فروش گوشی پیکسل گوگل را منتشر کرده است.

بر اساس گفته مدیر بخش تحقیقات IDC، آقای Francisco Jeronimo، در سال گذشته 3.9 میلیون گوشی گوگل پیکسل به فروش رفته است. این تحلیلگر گفته گوگل مبنی بر فروش دو برابری پیکسل نسبت به سال 2016 را تایید کرده است.

گوشی گوگل پیکسل

گوگل برای رهبری بازار گوشی های هوشمند باید تلاش بیشتری کند. در حال حاضر گوشی گوگل پیکسل در بسیاری از کشورها به فروش نمی رود که دلیل آن استراتژی گوگل است. به نظر می رسد غول جستجوی اینترنتی خواهان رشد آهسته در بخش تولید سخت افزار است.

در گزارش IDC علاوه بر اعلام میزان فروش گوشی گوگل پیکسل، آمار مربوط به میزان فروش اسنشال فون نیز منتشر شده است. بر اساس اعلام این شرکت، فروش اسنشال فون در سال 2017 برابر با 88 هزار واحد بوده است. با توجه به این موضوع که اسنشال فون اولین گوشی هوشمند تولیدی شرکت تحت مدیریت اندی رابین بوده، نمی توان در رابطه با این آمار انتقاد زیادی را متوجه آن ساخت.

اسنشال فون از زمان عرضه به بازار با مشکلات زیادی مواجه شده و حتی این شرکت برای افزایش فروش اسنشال فون در چند مرحله قیمت آن را کاهش داد ( اسنشال قیمت گوشی خود را 200 دلار پایین آورد ). اگر محصول بعدی این شرکت فروش مناسب تری را در بازار تجربه نکند، احتمال خروج این برند از بازار گوشی های هوشمند در چند سال آینده وجود دارد.

ارسال نظر