لورآل رکورد سودآوری و درآمد در ایام کرونا را شکست
لورآل، بزرگترین شرکت جهان در زمینه ساخت لوازم آرایشی، با انتشار بیانیهای از رشد بیسابقه سود مالی و درآمد مالیاتی شرکت در یک سال گذشته خبر داد.

رکورد سودآوری و درآمد لورآل در ایام کرونا
همزمان با شیوع همهگیری کرونا در جهان، رونق دورکاری و استفاده مکرر از ماسک، تمایل افراد به مصرف لوازم آرایشی و زیبایی به طور قابلتوجهی کاهش پیدا کرده است. با این حال برند لورآل روز چهارشنبه اعلام کرد نرخ سودآوری و فروش شرکت در سال 2021 افزایش یافته و به رکورد تازهای رسیده است.
طبق این بیانیه، سود خالص شرکت در سال مالی گذشته، حدود 29 درصد (نسبت به سال قبل) بیشتر شده و به 4.6 میلیارد یورو رسیده است. درآمد عملیاتی لورآل نیز از 5.21 میلیارد یورو به 6.16 میلیارد یورو افزایش یافته و گردش مالی برندهای زیرمجموعه یعنی گارنیه، لورآل پاریس، لانکوم و میبلین رشد 19.1 درصدی داشته است.
همچنین بخوانید: حذف خز از لباسهای دولچه اند گابانا
اما دست یافتن به چنین سود بالایی، آن هم با وجود بیماری کووید-19 و کاهش مصرف لوازم آرایشی چگونه ممکن است؟
بررسیها نشان میدهد گرچه استفاده مردم از لوازم آرایشی و زیبایی در زمان کرونا کمتر شده، اما نیاز به محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. مصرف مواد ضدعفونیکننده و شستن بیش از حد دستها، فرد را دچار خشکی پوست و اگزما میکند. پوشیدن ماسک در طولانیمدت نیز بر تعداد جوش، لک و آکنههای صورت میافزاید. در چنین شرایطی بدیهی است که نیاز به انواع سرم و کرمهای مراقبت از دست و صورت بالا میرود.
بنابراین اینطور که پیداست، مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی کم نشده، بلکه الگوی آن تغییر یافت است؛ بدین ترتیب که مردم اکنون به جای رژ لب، مداد چشم، ریمل و سایر محصولات زیبایی، از ماسکهای آبرسان، سرم و لوازم مراقبت از پوست استفاده میکند. رکوردشکنی لورآل در سودآوری و درآمد نیز احتمالا به همین مسئله مربوط میشود.