حمله باج افزاری مشکوک به شبکه بیمارستانی UHS در ایالات متحده

رسانه کلیک - یکی از بزرگ ترین شبکه های بیمارستانی در ایالات متحده به نام UHS، مورد حمله باج افزاری مشکوک قرار گرفته و سیستم های IT خود را تبه طور موقت از کار انداخته است.

حمله باج افزاری مشکوک به شبکه بیمارستانی UHS در ایالات متحده

طبق گفته NBC News، یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات مراقبتی ایالات متحده اخیرا با چیزی شبیه به یک حمله باج افزاری مشکوک و هماهنگ شده، روبرو شده است. بیمارستان های تحت کنترل سرویس های بهداشتی یونیورسال (UHS) چندی پیش متوجه مسائلی در سیستم های IT خود شده اند؛ بطوریکه کارمندان آن ها از عدم دسترسی به کامپیوترهای خود گلایه کرده اند. در اعلامیه منتشر شده توسط کمپانی در صبح دوشنبه، UHS مجبور شده تا شبکه کامپیوتری را به خاطر یک مشکل امنیت IT از کار بیاندازد. ظاهرا در این حادثه، هیچ گونه دسترسی به داده های کارمندان یا بیماران صورت نگرفته است. شاید جالب باشد بدانید که UHS مسئول مراقبت از حدود 3.5 میلیون بیمار در هر سال بوده و تقریبا با 400 مرکز بهداشتی در سراسر ایالات متحده و انگلستان همکاری دارد.

بر اساس اعلامیه منتشر شده، کمپانی UHS پروتکل های امنیت IT گسترده ای را به حالت اجرا درآورده و در حال همکاری جدی با شرکای امنیت IT خود است تا هر چه زودتر، عملیات IT را بازیابی کند. مراقبت از بیماران کماکان به شیوه ای امن و موثر ادامه دارد.

اخبار NBC در این باره گفته است که برخی بیمارستان های UHS به سبب این حمله، مجبور شده اند تا به روش سنتی و با استفاده از کاغذ و قلم، اطلاعات بیماران را وارد کنند. در شبکه های ردیت و توییتر نیز گزارش شده که برخی از مراکز UHS آمبولانس های خود را به بیمارستان های اطراف هدایت کرده اند.

طبق یکی از این گزارش ها، حمله باج افزاری مشکوک موجب از کار افتادن برنامه های مختلف آنتی ویروس شده و درایوهای سخت را روشن کرده است. یکی از کارمندان UHS به رسانه Bleeping Computer خبر داده که در طول این حمله، بسیاری از فایل ها تغییر نام پیدا کرده و پسوند .ryk به آن ها اضافه شده است. این پسوند، به باج افزار Ryuk تعلق دارد. همانند بسیاری از باج افزارهای دیگر، Ryuk فایل ها را به نحوی رمزگذاری می کند تا تنها در قبال پرداخت هزینه، امکان دسترسی به آن ها میسر شود.

شاید UHS قربانی یک حمله باج افزاری شده باشد، اما قطعا این کمپانی تنها ارائه دهنده خدمات مراقبتی نیست که مورد حملات سایبری قرار گرفته است. در نهم ماه سپتامبر، بیمارستان Dusseldorf در آلمان به سبب حمله باج افزاری به سیستم های IT خود، مجبور شد تا یکی از بیماران خود را به یک بیمارستان دیگر منتقل کند که حدود 9 مایل فاصله داشت. متاسفانه این بیمار در حین انتقال به بیمارستان دیگر جان خود را از دست داد.

ارسال نظر