آیا مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی به پردازنده ARM مجهز شده اند؟

رسانه کلیک - تحلیل‌گر معروف اپل یعنی مینگ چی کو به تازگی پیش بینی کرده که شرکت کوپرتینویی مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی را با پردازنده های مبتنی بر فناوری ARM به بازار می فرستد.

آیا مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی به پردازنده ARM مجهز شده اند؟

انتظار می رود که اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2020 از پردازنده های مبتنی بر ARM در محصولات جدید خود رونمایی کند. حال تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو، نام دستگاه هایی که قرار است به این پردازنده ها مجهز شوند را نیز پیش بینی کرده است: نسخه 13 اینچی مک بوک پرو و نسخه 24 اینچی مدل بازطراحی شده iMac. به گزارش بلومبرگ این مدل ها در پاییز سال جاری یا نهایتا در سه ماهه اول 2021 به دنیا معرفی می شوند.

طبق ادعای کو، محصولات مذکور حدود 50 الی 100 درصد سریع تر از دستگاه های مبتنی بر پردازنده های اینتل عمل می کنند. بلومبرگ نیز از وجود پردازنده های 12 هسته ای در فناوری ARM خبر می دهد. کو گفته که در اواسط سال 2021 یک مک بوک جدید با طراحی کاملا متفاوت راهی بازار می شود، البته وی از تجهیز این محصول به پردازنده 12 هسته ای ARM حرفی نزد.

هنوز معلوم نیست که آیا پیش بینی های اخیر کو به واقعیت خواهند پیوست یا خیر. احتمال آن نیز وجود دارد که به دلیل پیشروی ویروس COVID-19، معرفی محصولات اپل به تاخیر بیافتد. فناوری ARM عمدتا به منظور افزایش سطح بهره وری گوشی های همراه و سایر دستگاه های کم مصرف طراحی شده و هنوز عملکرد آن در محصولات رده بالاتر به طور دقیق مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین اگر وقفه ای در فرایند معرفی اپل به وجود بیاید، شرکت می تواند از فرصت اضافه برای بهبود فناوری ARM در دستگاه های بزرگتر استفاده کند. از طرفی اصلا بعید نیست که آی مک ها و مک بوک پروهای جدید با ابعاد کوچک تری روانه بازار شوند. با این حال باید منتظر ماند و دید که آینده محصولات آینده اپل و ARM در نهایت چه می شود.

ارسال نظر