سخت افزار کنسول های نسل بعدی جهش بزرگی در صنعت بازی ها محسوب می‌شود

رسانه کلیک - مدیر عامل استودیوی تریپ وایر اینتراکتیو در تازه ترین مصاحبه خود اعلام کرده است که سخت افزار کنسول های نسل بعدی یک جهش بسیار بزرگ در صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شود.

سخت افزار کنسول های نسل بعدی جهش بزرگی در صنعت بازی ها محسوب می‌شود

با گذشت هر هفته، هرچه که به تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی نزدیک تر می شویم، عطش میلیون ها بازیکن برای شروع نسل جدید و عرضه کنسول های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 بیشتر و بیشتر می شود. در این میان، بسیاری از سازندگان کیت های توسعه دهنده سیستم های نسل بعدی را در اختیار دارند و از چند وقت پیش پروسه ساخت بازی های آینده را شروع کرده اند. با این وجود، این افراد اجازه افشای اطلاعات و ارائه جزئیات درباره ویژگی ها و مشخصات فنی کنسول های آینده را ندارند و دو شرکت مایکروسافت و سونی به خاطر مسائل بازاریابی و رقابت در زمان مناسب به معرفی دستگاه های جدید خود خواهند پرداخت؛ زمانی که همچنان برای بازیکنان مهبم است.

تریپ وایر اینتراکتیو (Tripwire Interactive)، سازنده بازی های Killing Floor و Red Orchestra، یکی از این توسعه دهندگان است که در حال حاضر روی ساخت بازی های جدید برای نسل نهم فعالیت می کند. به همین خاطر، برخی از رسانه های خارجی به تازگی گفت و گویی با آقای جان گیبسون (John Gibson)، مدیر عامل این استودیو، ترتیب داده اند که در این مصاحبه به جهش بزرگ صنعت بازی های ویدیویی به خاطر سخت افزار کنسول های نسل بعدی اشاره شد. وی در این خصوص اعلام کرد:

من به عهدنامه عدم افشای اطلاعات پایبند هستم و به همین خاطر نمی توانم اطلاعات خاصی از کنسول های نسل بعدی را با شما به اشتراک بگذارم. با این حال، فکر می کنم که در این نسل شاهد جهش بزرگی خواهیم بود. یکی از موضوعاتی که این روزها بیشتر از هر چیز دیگری توجه بازیکنان را به خود جلب کرده، استفاده از حافظه های SSD در ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 است.

جان گیبسون ادامه صحبت های خود به عملکرد عالی حافظه های SSD در مقابل هاردهای کند کنونی کنسول ها اشاره و حافظه های اس‌اس‌دی را به خاطر پردازش سریع تمام جزئیات در یک لحظه ستایش کرد. وی در این زمینه توضیح داد:

مردم بیشتر تمایل دارند که درباره پردازنده مرکزی و گرافیکی کنسول ها صحبت کنند، اما واقعیت این است که هارد دیسک ها با سرعت 5200 دور در دقیقه (RPM) در زمینه سرعت و زمان بارگذاری عملکرد بسیار بدی دارند. آن ها واقعا کند هستند. برای مثال، ما یک بازی جهان باز همچون Maneater داریم و چون قادر نیستیم همه جزئیات را در یک لحظه پردازش کنیم، پس فقط کوسه ها هستند که می توانند به طور مداوم حرکت کنند.

این در حالی است که حافظه های SSD هیچ محدودیتی برای بازی سازان ایجاد نکرده و شما در حین ساخت یک بازی می توانید کارهای زیادی انجام دهید. همچنین، مواردی از قبیل پردازنده مرکزی و گرافیکی و حافظه رم هم به خودی خود عالی عمل می کنند. همه این ها یک جهش بزرگ در نسل بعدی محسوب می شوند. از اینکه به لطف کنسول های نسل نهم می توانیم به تجربه بازی های کنونی و آینده بپردازیم، واقعا هیجان زده هستم.

بر اساس گفته های سونی و مایکروسافت، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. جدا از این اظهارات رسمی، برخی گزارش ها نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا در کشور چین دردسرهای زیادی برای توسعه دهندگان به وجود آورده و ممکن است که مشکل کمبود قطعات و عدم تولید آن ها منجر به تاخیر در عرضه کنسول های جدید شود.

ارسال نظر