بازی The Last of Us Part 2 از تمام قدرت پلی استیشن 4 استفاده می‌کند

رسانه کلیک - استودیوی خوش نام «ناتی داگ» مدعی است که بازی The Last of Us Part 2 از تمام قدرت محاسباتی و پردازشی کنسول پلی استیشن 4 بهره می گیرد.

بازی The Last of Us Part 2 از تمام قدرت پلی استیشن 4 استفاده می‌کند

بی شک نام ناتی داگ حتی برای یک بار هم که شده به گوشتان خورده است! استودیوی مشهوری که اگرچه از لحاظ تعداد، بازی های زیادی راهی بازار نکرده، اما با قاطعیت تمام می توان ادعا کرد که کلیه آثار آن خارق العاده بوده است. سری «آخرین ما» یکی از بهترین ساخته های این استودیو به شمار می رود که روایت داستان جذاب و درگیرکننده در کنار شخصیت پردازی قابل تحسین، آن را به برترین بازی های تاریخ پلی استیشن تبدیل کرد.

حال، کمتر از شش ماه دیگر به عرضه دنباله این فرانچایز تحت عنوان The Last of Us Part 2 باقی مانده و در حال حاضر ناتی داگ روی توسعه آن مشغول به کار است. از آنجا که تمامی ساخته های این استودیو از حیث فنی و گرافیک بصری خیره کننده بودند و همواره شاهد جلوه های بی نظیری در بازی ها بودیم، بدیهی است که انتظار می رود نسخه دوم بازی نیز از این قاعده پیروی کرده و گرافیک چشم نوازی را تقدیم بازیکنان کند.

در همین راستا، چندی پیش آقای نیل دراکمن (Neil Druckmann)، کارگردان بازی آخرین ما: قسمت دو، در مصاحبه با وب سایت PlayStation Blog رسما اعلام کرد که این عنوان از تمام قدرت محاسباتی و پردازشی کنسول پلی استیشن 4 استفاده می کند و پیشرفت های صورت گرفته در بخش انیمیشن کاراکترها بسیار ملموس خواهد بود.

آقای نیل دراکمن در این باره توضیح می دهد:

دقیقا مشابه نسخه اول بازی The Last of Us، اثر The Last of Us Part 2 نیز از تمام قدرت پلی استیشن 4 استفاده خواهد کرد. افزون بر این، ما تعداد دشمنان، حجم عملیاتی آن ها و مراحل را به بیشترین حالت ممکن افزایش داده ایم. از این رو، در حال حاضر ما می توانیم محیط های گسترده تر و دشمنان بیشتری خلق کنیم که در یک جهان کاملا باز به دنبال شخصیت اصلی داستان یعنی الی هستند.

در کنار این موضوع، سیستم انیمیشن شخصیت الی که به Motion Mapping معروف است، کاملا جدید طراحی شده و به لطف آن، رفتارها و واکنش شخصیت ها روان تر و واقع گرایانه تر از همیشه به نظر می رسند. با توجه به این سیستم، بنده معتقد هستم که الی از لحاظ کنترل و ظاهر یکی از بهترین شخصیت های بازی های اکشن سوم شخص به شمار می رود.

در ادامه، نیل دراکمن کمی بیشتر از سیستم انیمیشن جدید طراحی شخصیت ها سخن گفت. به گفته او، تیم سازنده بازی هم اکنون قادر است که بجای استفاده از دیالوگ های معمولی، از پلک زدن و یا اشاره چشمی استفاده کند تا صحنه های سینماتیک زیباتر از همیشه به نمایش گذاشته شوند. دراکمن در این زمینه می گوید:

در حال حاضر ما بهتر از گذشته می توانیم از داده هایی که از چهره و موشن کپچر صداپیشگان به دست آورده ایم، در بازی استفاده کنیم. به دنبال این موضوع، برای مثال به جای استفاده از گفف و گو میان دو کاراکتر، از اشاره چشم و یا پلک زدن استفاده می کنیم. این مورد باعث می شود که داستان بازی ظریف تر و زیباتر از گذشته روایت شود.

گفتنی است؛ بازی مورد انتظار «آخرین ما: قسمت دو: در روز دوم اسفند ماه امسال (21 فوریه سال 2020 میلادی) به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود. همچنین، در حال حاضر نسخه استاندارد و دیجیتال دیلاکس این اثر به ترتیب با قیمت های 59.99 و 69.99 دلار در فروشگاه رسمی پلی استیشن به فروش می رسد.

در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با عملکرد بازی The Last of Us Part 2 روی پلی استیشن 4 چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان می تواند مرزهای قدرت این کنسول را در روزهای پایانی نسل هشتم جابه‌جا کند؟ نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر