کوجیما هم بازی Death Stranding را کامل درک نمی‌کند!

رسانه کلیک - به نظر می رسد پیچیدگی داستان بازی Death Stranding به قدری زیاد است که حتی سازندگان و هیدئو کوجیما نیز کاملا متوجه اتفاقات و حوادث آن نمی شوند!

کوجیما هم بازی Death Stranding را کامل درک نمی‌کند!

دث استرندینگ از جمله بازی های مورد انتظار و بزرگ چند سال اخیر به شمار می رود که کمتر از دو ماه دیگر شاهد عرضه آن روی کنسول پلی استیشن 4 خواهیم بود. این بازی هم اکنون فرآیند ساخت پایانی خود را در استودیوی «کوجیما پروداکشنز» طی می کند و تا حد زیادی بخش های مختلف آن تکمیل شده است. اما از آنجا که این عنوان مشابه آثار قبلی هیدئو کوجیما، داستان عمیق و اسرار آمیزی را روایت می کند، ممکن است که تا الان هم چندان متوجه کلیت داستان بازی نشده اید.

این ماجرا زمانی جالب می شود که حتی سازندگان بازی و خود هیدئو کوجیما نیز در حال حاضر به طور دقیق بازی Death Stranding را درک نمی کند. او در تازه ترین گفت و گوی خود با وب سایت معروف Financial Times ادعا کرده که دث استرندینگ یک اثر کاملا جدیدی است که از تمامی جوانب، با همه بازی های ویدیویی متفاوت است. به همین خاطر، کوجیما نیز اگرچه به نکات ریز و درشت طراحی بازی توجه کرده، اما در حال حاضر خیلی متوجه ساخته خود نمی شود.

هیدئو کوجیما در این باره می گوید:

Death Strandin...! در حال حاضر من هم به شخصه کامل متوجه این عنوان نشده و آن را درک نمی کنم. جهان بازی به قدری بزرگ و گیم پلی آن کاملا جدید است که البته تحقق این موضوع را مسئولیت اصلی خود می دانم. این وظیفه من است که ژانر و سبک جدیدی را خلق کنم تا زمانی که بازیکنان به تجربه بازی می پردازند، حیرت زده و متعجب شوند. هرچند، بدیهی است که این کار یک ریسک بزرگی است.

بازی Death Stranding

هیدئو کوجیما در ادامه توضیح می دهد:

با وجود اینکه من استودیوی بازی سازی مخصوص به خود را دارم، اما همچنان مایل هستم که کارها مشابه گذشته صورت بگیرند. طراحی این عنوان شامل روندهای کلی است که شامل فعالیت روی طرح ها، داستان، گرافیک، صداگذاری، گیم پلی و سایر مفاهیم اصلی و پایه می شود. به عبارتی، طراحی و خلق یک اثر به معنای واقعی کلمه، تمامی موارد گفته شده را شامل می شود. در این میان، مکن است زمانی که یک کاراکتر رفتار خاصی از خود نشان می دهد، در وهله اول شاید آن را جالب بدانیم، اما به مرور که مشغول فعالیت روی یک کار منحصر به فردی می شود، بی شک آن از ذهن ها محو خواهد شد؛ شبیه مشابه نواختن طبل و یا ویولن در کارتون های «تام و جری»!

از زمانی که در دانشگاه فارغ التحصیل و به صنعت بازی های ویدیویی ملحق شدم، همواره قانع کردن دیگران برای خلق آنچه در ذهن خود دارم، کار بسیار سخت و دشواری بود. در آن دوره، افراد عادی به دنبال ساخت بازی و استخدام در چنین شرکت هایی نبودند و من فکر می کردم که کار در این حوزه یک ریسک بزرگی است. با این حال، به دور از انتظارها، تکنولوژی با سرعت شگفت انگیزی پیشرفت کرد.

گفتنی است؛ بازی Death Stranding در تاریخ 17 آبان امسال (هشتم نوامبر) توسط شرکت سرگرمی های تعاملی سونی روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود. در رابطه با عرضه بازی روی پلتفرم رایانه شخصی، گمانه زنی های مختلفی به چشم می خورد که هنوز توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده اند. با این وجود، خروج این اثر از لیست آثار انحصاری پلی استیشن تا حدودی پی سی بازها را به انتشار بازی برای رایانه شخصی را امیدوار کرده است.

ارسال نظر