بهترین برنامه های تبدیل فرمت فایل های ویدیویی برای ویندوز

رسانه کلیک - توسط برنامه های رایگانی که در این مطلب معرفی می کنیم، قادر به تبدیل فرمت فایل های ویدیویی خواهید بود. همراه ما باشید.

بهترین برنامه های تبدیل فرمت فایل های ویدیویی برای ویندوز

همان طور که می دانید برای فایل های ویدیویی فرمت های گوناگونی در نظر گرفته می شود که هر کدام ویژگی خاصی دارند. فرمت فایل های ویدیویی با توجه به کاربرد و سیستم پخش کننده هدف تغییر می کند؛ به همین دلیل هم اگر فایلی داشته باشید که با دستگاه شما همخوانی نداشته باشد، باید فرمت آن را تغییر دهید ( معرفی بهترین روش‌های تبدیل PDF به Word ).

از آن جایی که پلیرها معمولا قادر به پخش لیست محدودی از فرمت ها هستند، برنامه های تبدیل کننده به میدان می آیند تا شما را برای تبدیل فرمت فایل های ویدیویی کمک کنند. به عنوان مثال ممکن است فایل تصویری mkv که از اینترنت دانلود کرده اید، در تلویزیون قابل پخش نباشد، در این صورت باید از برنامه هایی برای تبدیل فرمت آن به یک نمونه قابل پشتیبانی اقدام کنید.

در ادامه این مطلب بهترین برنامه های رایگان به منظور تبدیل فرمت فایل های ویدیویی برای ویندوز را به شما معرفی خواهیم کرد ( آموزش کامل تبدیل عکس به متن با استفاده از گوگل درایو ).

Any Video Converter Free

وقتی صحبت از تعداد فرمت های قابل پشتیبانی می شود، بدون شک Any Video Converter حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در این برنامه شما می توانید با دو متد آفلاین و آنلاین برای تبدیل فرمت فایل های ویدیویی اقدام کنید. در روش آنلاین این امکان به کاربر داده می شود تا به طور مستقیم از یوتیوب، فیسبوک و سرویس های دیگر، فایل های ویدیویی موجود را تبدیل و دانلود کند.

در برنامه Any Video Converter علاوه بر پشتیبانی از انواع فرمت های ویدیویی، امکان ویرایش ویدیو پیش از گرفتن خروجی هم وجود دارد. توسط این بخش می توان برای کراپ، تریم، گذاشتن افکت، چرخاندن و تعدادی دیگر از این تغییرات اقدام کرد.

Freemake Video Converter

یکی دیگر از بهترین برنامه های رایگان برای تبدیل فرمت فایل های ویدیویی Freemake Video Converter است که با پشتیبانی از تعداد زیادی از فرمت ها، می تواند انتخاب خوبی برای نصب و امتحان باشد.

در Freemake Video Converter هم دو روش آنلاین و آفلاین برای استخراج فایل های ویدیویی دارد. روش آنلاین این برنامه به شما این امکان را می دهد تا فرمت ویدیوهای سرویس های مختلفی چون یوتیوب را تغییر دهید و آن ها را دانلود کنید.

امکانات ویژه ای رای ویرایش ویدیو در این برنامه یافت شده که شما می توانید از آن ها پیش از خروجی گرفتن استفاده کنید. دقت داشته باشید برخی قابلیت های Freemake Video Converter بعد از گذشت محدوده آزمایشی، از کار خواهد افتاد.

Free HD Video Converter Factory

این نرم افزار ظاهر کاربر پسندی دارد و تجربه آسانی را در اختیار افراد قرار می دهد. شما تنها کافی است فایل ویدیویی خود را به صفحه اصلی Free HD Video Converter Factory بکشید و سپس با کلیک روی Run، فرآیند تبدیل فرمت را آغاز کنید.

در این برنامه خبری از امکانات فراوان برای شخصی سازی فرمت های ویدیویی نبوده و بیشتر روی سادگی آن برای راحتی کاربر تمرکز شده است. با این وجود بخش خاصی برای ویرایش ویدیوها وجود داشته که به شما افکت ها و یکسری ابزارهای ابتدایی را ارایه می کند.

HandBrake

HandBrake با وجود اینکه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، اما از امکانات کاربردی فراوانی به منظور تبدیل فایل های ویدویی برخوردار شده است. تعداد قابل توجهی از فرمت های ویدیویی به همراه تنظیمات دستی در این برنامه پشتیبانی می شود.

به لطف حضور ابزار ویرایشی مخصوص، امکاناتی چون ایجاد افکت، کراپ کردن، چرخاندن، قرار دادن فریم و مواردی از این قبیل در اختیار کاربران قرار می گیرد. HandBrake علاوه بر ویندوز، برای سیستم عامل های مک و لینوکس هم به صورت رایگان منتشر شده است.

Free Video Converter

این برنامه شباهت زیادی به DVDVideoSoft دارد و از امکانات متنوعی به منظور تبدیل فرمت فایل های ویدیویی بهره می برد. خروجی فرمت های این برنامه محدود بوده و تنها شاهد تعدادی از پرکاربردترین موارد در آن هستیم.

در بخش تنظیمات برای خروجی ویدیو، امکانات کافی وجود داشته و شما می توانید از این بخش برای شخصی سازی کیفیت ویدیوهای خود اقدام کنید. همچنین قابلیت تلفیق چندین ویدیو و تبدیل آن ها به یک ویدیو هم در Free Video Converter یافت می شود.

یکی از اصلی ترین نقاط ضعف این برنامه، قرارگیری واترمارک روی ویدیوها است. واترمارک ایجاد شده با وجود اینکه ظاهر چندان بدی نداشته، اما این برنامه را به سطح پایین تری نسبت به موارد معرفی شده در بالا کشانده است.

ارسال نظر