جدول فروش هفتگی بریتانیا: سرافرازی شخصیت‌های دیزنی و Kingdom Hearts 3

رسانه کلیک - وب‌سایت مشهور «چارت ترک» ساعاتی پیش فهرست پرفروش ترین بازی های هفته دوم بهمن 97 در بریتانیا را به اشتراک گذاشت که از عملکرد عالی و فروش بالای بازی Kingdom Hearts III در هفته اول انتشار خود حکایت دارد.

جدول فروش هفتگی بریتانیا: سرافرازی شخصیت‌های دیزنی و Kingdom Hearts 3

اعضای گروه تحلیل‌گر «چارت ترک» که وظیفه تهیه و انتشار فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی در کل منطقه بریتانیا را بر عهده دارند، چندی پیش با آغاز هفته جدید، فهرست اسامی بازی‌های پرفروش هفته منتهی به سیزدهم بهمن را منتشر کردند که بر اساس آن، بازی جدید و فانتزی شرکت دیزنی و شرکت اسکوئر انیکس یعنی Kingdom Hearts III به صدرنشینی عنوان پرطرفدار «رزیدنت اویل 2» خاتمه داد و جایگاه نخست جدول را تصاحب کرد.

بدین ترتیب، بازی مذکور تاثیر زیاد و صدالبته منفی در فروش سایر بازی‎ها گذاشت و در حالی که شاید برخی‌ها از ترکیب شخصیت‌های کارتونی دیزنی نگران بودند، اما این اثر با وجود رقبای سرسختی نظیر Red Dead Redemption 2، رزیدنت اویل 2، کالاف دیوتی بلک اپس 4 و غیره، هفته اول خود را با صدرنشینی در جدول پرفروش ترین بازی های هفته دوم بهمن 97 بریتانیا آغاز کرد.

در پی این موضوع، جدیدترین بازی بازسازی شده شرکت کپ‌کام یعنی Resident Evil 2 نیز در هفته دوم انتشار خود با کاهش فروش قابل توجهی رو به رو شد و به خاطر عرضه بازی Kingdom Hearts III، با یک پله سقوط در رده دوم جدول قرار گرفت. هرچند، این عنوان فراتر از انتظارات سازندگان و بازیکنان عمل کرده و میزان فروش آن در هفته اول انتشار از مرز 3 میلیون نسخه گذشته است.

جایگاه سوم این هفته جدول به بازی Red Dead Redemption 2 تعلق دارد. آن‌طور که پیدا است، ظاهرا این عنوان نیز مشابه شاهکار تکرارنشدنی شرکت راک‌استار گیمز یعنی Grand Theft Auto V همچنان قصد حضور در لیست 10 بازی پرفروش بریتانیا دارد و هر هفته شاهد فروش بالای آن در سراسر جهان هستیم.

بازی ورزشی و شبیه ساز فوتبال شرکت الکترونیک آرتز در این هفته شرایط بهتری به نسبت اثر تیراندازی شرکت اکتیویژن به نام Call of Duty: Black Ops 4 داشت، به طوری که فیفا 19 با وجود ورود رقیب جدیدی به جدول، با یک پله صعود در جایگاه چهارم جا گرفت. از این رو، بازی کالاف دیوتی بلک اپس 4 نیز رده پنجم جدول را به خود اختصاص داد.

با همه این‌ها، فهرست پرفروش ترین بازی های هفته دوم بهمن 97 در بریتانیا حاکی از آن است که نینتندو در این هفته عملکرد عالی و تحسین آمیزی به نسبت سایر رقبا داشته و از میان 10 بازی پرفروش، سه اثر ویدیویی مربوط به این شرکت ژاپنی است که رقم قابل توجهی است.

در ادامه می‌توانید فهرست پرفروش ترین بازی های هفته دوم بهمن 97 در بریتانیا را به همراه جایگاه قبلی و استودیوی سازنده مشاهده کنید. شایان ذکر است که جدول زیر مربوط به فروش عناوین ویدیویی روی تمامی پلتفرم‌ها است.

  • آغاز هفته: یک‌شنبه هفتم بهمن
  • پایان هفته: شنبه سیزدهم بهمن
جایگاه کنونی جایگاه قبلی نام بازی سازنده
1 - Kingdom Hearts III اسکوئر انیکس
2 اول Resident Evil 2 (بازسازی شده) کپ‌کام
3 دوم Red Dead Redemption 2 راک‌استار گیمز
4 پنجم FIFA 19 الکترونیک آرتز
5 سوم Call of Duty: Black Ops 4 تری‌آرک
6 چهارم New Super Mario Bros. U نینتندو
7 هشتم Mario Kart 8 Deluxe نینتندو
8 هفتم Super Smash Bros. Ultimate نینتندو
9 نهم Grand Theft Auto V راک‌استار گیمز
10 یازدهم Spyro Reignited Trilogy اکتیویژن

بازی جدید هفته:

Kingdom Hearts III

  • تاریخ انتشار: سه‌شنبه نهم بهمن ماه سال 97 (29 ماه ژانویه)
  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و ایکس‌باکس وان
  • استودیوی سازنده: اسکوئر انیکس
  • شرکت ناشر: اسکوئر انیکس
  • ژانر: اکشن نقش آفرینی
  • حالت‌های بازی: تک‌نفره

مجموعه Kingdom Hearts را می‌توان یکی از فرانچایزهای متفاوت صنعت بازی‌های ویدیویی نامید که با داشتن سبک منحصر به فرد فانتزی و همچنین قدمت طولانی، بیش از هفده سال بازیکنان را به خود سرگرم کرده است. حضور شخصیت‌های محبوب کارتونی دیزنی و ترکیب هوشمندانه آن‌ها از جمله نقاط قوت مجموعه Kingdom Hearts به شمار می‌رود که بازیکنان را هر بار با یک اثر ویدیویی مهیج و مفرحی رو به رو می‌کند.

با صرف نظر از نسخه‌های فرعی، پس از گذشت هفت سال از انتشار نسخه دوم این فرانچایز، سرانجام شرکت اسکوئر انیکس در جریان رویداد بزرگ E3 2012 از نسخه سوم بازی Kingdom Hearts رونمایی کرد. حال، انتظارات به پایان رسید و این عنوان پس از طی فرآیند ساخت و توسعه طولانی، در اختیار بازیکنان و هواداران قرار گرفت کهبه لطف گیم‌پلی جذاب و داستان ساده و در عین حال سرگرم کننده، تا حدودی انتظارات منتقدان و بازیکنان را برآورده کرده و در رده بازی‌های موفق امسال قرار گرفته است.

داستان بازی Kingdom Hearts III مشابه نسخه‌های پیشین، بار دیگر حول شخصیت اصلی یعنی «سورا» می‌چرخد، با این تفاوت که بازیکنان برای همیشه به نقشه‌های شوم Xehanort پایان خواهند داد. همچنین، وجود محیط‌های آشنا و جدید دیزنی از جمله مناطق فیلم انیمیشن Frozen در این بازی، تاثیر به سزایی در جذابیت آن گذاشته است.

حال، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی های هفته دوم بهمن 97 در بریتانیا چیست؟ با توجه به اینکه هفته آینده میزبان بازی جدیدی نخواهیم بود، به نظر شما کدام عنوان ویدیویی جایگاه نخست جدول را به خود اختصاص خواهد بود؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر