سرویس پلی استیشن پلاس بیش از 36 میلیون کاربر دارد!

رسانه کلیک - بر اساس جدیدترین گزارش مالی چند ماه اخیر شرکت سونی، تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس از مرز 36 میلیون نفر عبور کرده است.

سرویس پلی استیشن پلاس بیش از 36 میلیون کاربر دارد!

پلی‌استیشن پلاس یکی از سرویس‌های شبکه بزرگ و پرمخاطب پلی‌استیشن نتورک به شمار می رود که قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی از جمله امکان دسترسی به بخش چندنفره آنلاین بازی‌های ویدیویی، دریافت رایگان تعداد محدودی از بازی‌ها به صورت ماهیانه و بهره مندی از تخفیف‌های بیشتر را برای دارندگان کنسول‌های پلی استیشن 4 فراهم می‌کند. با این حال، عضویت در این سرویس پولی است و بازیکنان به ازای پرداخت مبالغ مختلف، برای مدت‌های گوناگون می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

در همین راستا، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی چندی پیش جلسه‌ای با محوریت ارائه گزارش مالی سه ماهه دوم سال مالی خود با حضور مدیران و سرمایه گذاران برگزار کرد و در جریان آن، آمار و ارقام جدیدی از میزان فروش کنسول پلی‌استیشن 4 و تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس به اشتراک گذاشته شده است.

به گفته سونی، از زمان عرضه جهانی کنسول پلی‌استیشن 4 تا به امروز نزدیک به 94 میلیون واحد از این دستگاه به سراسر دنیا ارسال شده است. جدا از این گزارش، این شرکت ژاپنی مدعی است که هم‌اکنون تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس به بیشترین میزان خود در طول تاریخ تاسیس شبکه پلی‌استیشن نتورک رسیده و در حال حاضر این سرویس بیش از 36.3 میلیون کاربر دارد.

البته، فراموش نکنید که این رقم قابل توجه صرفا به کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 محدود نشده و افرادی که جزو دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا نیز بوده و در سرویس پلی‌استیشن پلاس نیز عضو هستند، در این گزارش در نظر گرفته شده‌اند. هرچند، از آنجا که پشتیبانی سرویس PS Plus از دو کنسول قدیمی PS3 و PS Vita در ماه آینده رسما به پایان می‌رسد و دیگر هیچ عنوان ویدیویی رایگانی برای این دو دستگاه منتشر نخواهد شد، انتظار می‌رود که تعدادی از این 36.3 میلیون نفر از تمدید اشتراک خود امتناع کنند و در نتیجه، شاهد کاهش کاربران سرویس مذکور باشیم.

ذکر این نکته مهم است که افزایش تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس از قبل نیز قابل پیش بینی بود چرا که همواره عناوین ویدیویی مختلف و بزرگی در پاییز هر سال روانه بازار می‌شوند و با توجه به اینکه اواخر سال گذشته میلادی نیز میزبان بازی‌های آنلاین زیادی از جمله کالاف دیوتی بلک اپس 4، بتلفیلد V و رد دد ردمپشن 2 بودیم، این موضوع چندان دور از انتظار نبود.

در انتهای این گزارش، سونی از درآمد حاصل از فروشگاه پلی‌استیشن و شبکه PSN نیز پرده برداشت. موضوعی که نشان می‌دهد درآمد این شبکه پرمخاطب در سال گذشته میلادی به تنهایی از درآمد کلی نینتندو بیشتر بوده است.

بد نیست بدانید که گزارش مالی اخیر شرکت مایکروسافت از رکوردشکنی جدید تعداد کاربران فعال شبکه Xbox Live حکایت دارد. به گفته ردموندی‌ها، در حال حاضر بالغ بر 64 میلیون نفر به صورت ماهیانه در شبکه ایکس‌باکس لایو فعالیت می‌کنند و این پلتفرم با وجود کاهش 19 درصدی فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان، همچنان به رشد و گسترش جامعه کاربری خود ادامه می‌هد.

در دیگر خبرهای مرتبط با پلی‌استیشن پلاس می‌توان به انتشار اسامی بازی‌های رایگان ماه فوریه سال جاری میلادی این سرویس اشاره کرد. بر این اساس، کاربران و دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 در این ماه می‌توانند از تجربه رایگان بازی For Honor و فصل اول عنوان Hitman لذت ببرند. در طرف دیگر، شرکت سونی دو بازی ویدیویی Divekick و Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots را نیز برای کاربران کنسول پلی‌استیشن 3 در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر، روی این لینک کلیک کنید.

حال، دیدگاه شما در رابطه با تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس و عملکرد سونی در این چند ماه اخیر چیست؟ به نظر شما، تعداد کاربران این سرویس تا پایان نسل هشتم کنسول‌ها به چه رقمی خواهد رسید؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر