هواوی میت 20 پرو چه تفاوت‌هایی با هواوی P20 پرو خواهد داشت؟

رسانه کلیک - در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های دو گوشی هواوی میت 20 پرو و هواوی P20 پرو می‌اندازیم و شما را با تفاوت‌های احتمالی موجود بین این دو مدل آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

هواوی میت 20 پرو چه تفاوت‌هایی با هواوی P20 پرو خواهد داشت؟

هواوی به زودی از جدیدترین پرچمداران سری میت رونمایی می‌کند. میت 20 و میت 20 پرو نام این پرچمداران جدید است که بر اساس شایعات و اطلاعات منتشر شده، هر دو از مشخصات سخت افزاری قدرتمندی بهره می‌برند. با معرفی و عرضه این دو گوشی، تصمیم گیری برای انتخاب بین این دو هندست و پرچمداران سری P دشوار خواهد بود؛ چرا که گوشی‌های هواوی P20 و P20 Pro هم از نظر قدرت و قابلیت‌ها در رده بالایی قرار می‌گیرند.

گوشی هواوی P20 Pro به محض ورود به بازار، به موفقیت بالایی دست یافت و توانست فروش خوبی را در بازارهای جهانی کسب کند. یکی از مواردی که در موفقیت این گوشی موثر بوده، موجود بودن رنگ خاص شفقی برای آن است. این رنگ که ظاهر زیبایی را به دستگاه هدیه کرده، میان کاربران بسیار محبوب است.

هواوی P20 Pro به نمایشگر 6.1 اینچی امولد، تراشه کایرین 970 و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و اکنون چندین ماه است که در بازار تلفن‌های هوشمند حضور دارد.

بهتر است بدانید، گوشی‌های سری P و میت هواوی در بخش‌هایی با هم متفاوت هستند و هر کدام از امکانات منحصر به‌فردی بهره می‌برند. همین تفاوت‌ها باعث سخت شدن تصمیم گیری برای انتخاب بین گوشی‌های این دو سری شده است. در این مطلب به ویژگی‌های هواوی میت 20 پرو و هواوی P20 پرو می‌پردازیم و شما را با تفاوت‌های موجود در این دو گوشی آشنا می‌کنیم.

ظاهر و نمایشگر

هواوی P20 پرو به نمایشگر 6.1 اینچی از نوع امولد مجهز شده است. این در حالی است که کارشناسان بر این عقیده‌اند که میت 20 پرو از نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به P20 پرو بهره می‌برد. بر اساس خبرها و شایعات منتشر شده، اندازه نمایشگر هواوی میت 20 پرو، 6.9 اینچ خواهد بود. همچنین گفته می‌شود در میت 20 پرو مانند پرچمداران جدید سری P، از ناچ در بخش نمایشگر استفاده شده است.

بر اساس تصاویر لو رفته، بریدگی نمایشگر در هواوی میت 20 پرو نسبت به آنچه در هواوی P20 پرو مشاهده کرده‌ایم، کم‌تر بوده و فضای کمتری از نمایشگر در میت 20 پرو توسط این محفظه اشغال خواهد شد. ناچ در P20 پرو از دوربین سلفی، اسپیکر و سنسور مجاورت میزبانی می‌کند ( رزولوشن نمایشگر هواوی میت 20 و میت 20 پرو لو رفت! )

همان طور که می‌دانید، هواوی نسل به نسل حاشیه‌های اطراف نمایشگر را کم می‌کند. بر همین اساس انتظار داریم هواوی میت 20 پرو نسبت به هواوی P20 و P20 پرو، بی‌حاشیه‌تر باشد و از نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری بهره ببرد ( تجهیز گوشی هواوی میت 20 پرو به نمایشگر 6.9 اینچی OLED ).

بنابر گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی، هواوی میت 20 پرو به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز می‌شود. این در حالی است که در هواوی P20 پرو شاهد قرار گیری سنسور اثر انگشت روی بدنه پشتی هستیم. استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مدت‌ها است که توسط کمپانی‌های مختلف از جمله هواوی مطرح می‌شود و اگر تصاویر لو رفته از میت 20 پرو درست باشند، برای اولین بار در گوشی تولید شده توسط این کمپانی چینی شاهد آن خواهیم بود ( گوشی میت 20 پرو به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می شود ).

دوربین

با لو رفتن تصاویر متعدد از پنل و قاب هواوی میت 20 پرو، انتظار داریم این پرچمدار جدید به دوربین سه‌ گانه مجهز شود. با توجه به این موضوع، هواوی میت 20 پرو و هواوی P20 پرو از نظر دوربین شباهت زیادی به هم خواهند داشت. با این وجود، گفته می‌شود عملکرد دوربین میت 20 پرو نسبت به P20 پرو با بهبود همراه بوده و عکس‌های با کیفت‌تری را توسط آن می‌توان به ثبت رساند ( مشخصات میت 20 و میت 20 پرو فاش شد؛ پردازنده Kirin 980 و دوربین دوگانه ).

تصاویر لو رفته در اینترنت نشان دهنده تغییر ایجاد شده در چینش لنزهای دوربین میت 20 پرو نسبت به P20 پرو هستند. در این گوشی سه لنز دوربین به همراه فلاش به صورت مربعی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

نتیجه استفاده از سه لنز برای میت 20 پرو، ثبت جزییات بالا، زوم اپتیکال سه برابری و عکاسی پرتره خواهد بود. این قابلیت‌ها در گوشی هواوی P20 پرو هم قرار گرفته است.

عملکرد

بر اساس اطلاعاتی که در توییتر این شرکت منتشر شده، میت 20 و میت 20 پرو به جدیدترین چیپست ساخته شده توسط هواوی مجهز خواهند شد. کایرین 980 نام این تراشه جدید است که هواوی از آن در نمایشگاه IFA 2018 رونمایی کرد.

طی بررسی‌های هواوی، تراشه جدید کایرین 980 نسبت به اسنپدراگون 845 قدرتمند‌تر بوده و سرعت پردازش در آن سریع‌تر است. با توجه به همین موضوع، می‌توان گفت دو گوشی هواوی میت 20 و میت 20 پرو از نظر قدرت بسیار عالی ظاهر می‌شوند و عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود خواهند داشت.

کایرین 980 نسبت به نسل قبل، پیشرفت زیادی دارد و مطمئنا این پیشرفت با مقایسه قدرت هواوی میت 20 پرو و هواوی P20 پرو کاملا مشهود خواهد بود. بر اساس خبرهای موجود، با مجهز شدن میت 20 پرو به 6 گیگابایت رم، این گوشی از نظر مولتی تسکینگ و مدیریت رم هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

باتری

هواوی P20 Pro به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. بر اساس آزمایشات و بررسی‌های انجام شده، این گوشی در زمینه شارژدهی بسیار عالی بوده و پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران در این زمینه خواهد بود. هواوی معمولا برای محصولات سری میت از باتری با ظرفیت بالا استفاده می‌کند. گفته می‌شود هواوی میت 20 پرو از باتری 4200 میلی آمپرساعتی بهره می‌برد که اگر چنین باشد، با یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند در زمینه شارژدهی طرف خواهیم بود ( پشتیبانی گوشی های سری میت 20 هواوی از شارژ سریع 40 واتی ).

سخن پایانی

دو گوشی میت 20 و میت 20 پرو روز سه شنبه 24 مهر در لندن معرفی می‌شوند ( تاریخ دقیق معرفی هواوی میت 20 و میت 20 پرو اعلام شد ). بر اساس آنچه تا کنون از این دو گوشی منتشر شده، هر دو دستگاه از نظر ظاهر، سخت افزار و نرم افزار بسیار عالی هستند و به محض عرضه رسمی، عملکرد موفقی در بازار تلفن‌های هوشمند خواهند داشت. با وجود اینکه این دو گوشی از نظر برخی ویژگی‌ها به جدیدترین پرچمداران سری P هواوی شبیه هستند، اما با بهبود در بخش‌های مختلف، نظر افراد با سلیقه‌های مختلف را به سمت خودشان جلب خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با دو گوشی هواوی میت 20 پرو و هواوی P20 پرو چیست؟

ارسال نظر