گردشگران از این پس باید پیش از سفر به ونیز ورودی پرداخت کنند!

رسانه کلیک - به نطر می رسد از این پس، گردشگرانی که قصد سفر به ونیز را دارند باید پیش از سفرشان مبلغی را تحت عنوان ورودی این شهر پرداخت کنند.

گردشگران از این پس باید پیش از سفر به ونیز ورودی پرداخت کنند!

گردشگران ممکن است به پرداخت ورودی برای بازدید از جاذبه های گردشگری و پارک های تفریحی عادت داشته باشند؛ اما پرداخت ورودی برای یک شهر ممکن است موضوع تازه ای باشد. شهر ونیز که سالانه حدود 25 میلیون گردشگر را به خود جذب می کند، اولین شهر ایتالیایی خواهد بود که از بازدیدکنندگان خود ورودی دریافت می کند.

این هفته، مسئولین مبلغی برابر با 3 یورو را برای سفر به ونیز در نظر گرفته اند که تمام آن صرف مکان های میراث جهانی خواهد شد. به استناد Reuters ، از 25 میلیون گردشگر سالانه ونیز، 14 میلیون نفر تنها یک روز را در این شهر سپری کرده و بسیاری نیز شب را در کشتی ها سپری می کنند.

این اقدامات می تواند موجب کسادی کسب و کارهای محلی گردد. طبق قانونی که 7 سال است وضع شده، گردشگرانی که شب را نیز در ونیز سپری می کنند، باید مالیات گردشگری بپردازند.

جمعیت محلی ونیز از جنگ جهانی دوم به بعد، از 175 هزار نفر به حدود 50 هزار نفر کاهش یافته است؛ این در حالی است که شمار گردشگران این شهر روز به روز افزایش یافته است. حتی شاید بتوان گفت ونیز به موزه ای رو باز تغییر کاربری داده است! یکی از قانون گذاران ونتو معتقد است:

ونیز نیاز به احترام زیادی دارد. گردشگران در سفر به ونیز از مقاصد بسیاری بازدید می کنند و تمام این بازدیدها باید برنامه ریزی شود؛ زیرا این اقدام به پایداری گردشگری و خود شهر کمک خواهد کرد.

جمع آوری ورودی از گردشگران حین سفر به ونیز ممکن است با دشواری هایی رو‌به‌رو شود؛ زیرا مسافران روزانه به شیوه های مختلفی از جمله با هواپیما، قطار، کشتی و خودرو به این شهر سفر می کنند. کمپانی های حمل و نقل ممکن است این هزینه را به قیمت بلیط های خود اضافه کنند. همچنین امکان دارد اخذ ورودی در میدان اصلی شهر قدیمی انجام شود.

سفر به ونیز می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگی هر فرد باشد؛ اما از این پس نباید پرداخت ورودی آن را فراموش کرد!

ارسال نظر