شهرهای گمشده جهان که احتمالا نامشان را هم نشنیده اید!

رسانه کلیک - در این مطلب به معرفی 10 تا از جالب ترین شهرهای گمشده جهان که احتمالا نامشان را هم نشنیده اید، می پردازیم.

شهرهای گمشده جهان که احتمالا نامشان را هم نشنیده اید!

در تاریخچه طویل کره زمین تمدن های بی شماری رشد کرده و در نهایت از بین رفته اند و تنها با ساخت شهرهایی بی نظیر رد پای خود را بر کره زمین باقی گذاشته اند. در ادامه همراه کلیک باشید تا با 10 تا از جالب ترین شهرهای گمشده جهان که ممکن است نامشان را هم نشنیده باشید، آشنا شوید. (همچنین بخوانید: شهر باستانی و گمشده سرشار از طلا در قلب ایالات متحده آمریکا کشف شد! )

1- آنگاموکو (Angamuco)، شهری گمشده و ثبت نشده

آنگاموکو یکی از شهرهای گمشده جهان واقع در غرب مکزیک بوده که گفته می شود در آن به اندازه منهتن ساختمان وجود داشته است! این شهر که مساحتی حدود 25 کیلومتر مربع دارد با استفاده از تکنولوژی نقشه برداری لیزری کشف شده است.

2- ترمسوس (Termessos)، شهری باستانی که اسکندر موفق به فتح آن نشد!

ترمسوس یکی از جالب ترین شهرهای گمشده جهان است که اسکندر به شدت علاقه به فتح آن داشت ولی تنها موفق به محاصره آن شد. این شهر بر روی تپه ای طبیعی در بالای گولوک داغی (واقع در ترکیه) و در ارتفاع 1665 متری از سطح دریا قرار دارد. این شهر دارای تئاتری رومی است که در گذشته گنجایش 5 هزار نفر را داشته است.

بخش های مهم ترمسوس در سال 200 میلادی طی زلزله ای نابود شدند و این نابودی منجر به متروکه شدن کل شهر شد.

3- بایا (Baia)، لاس وگاس گمشده رم

بایا یکی از باستانی ترین شهرهای گمشده جهان است که باستان شناسان از آن تحت عنوان لاس وگاس امپراطوری روم یاد می کنند. این شهر پس از غارت و رها شدن، در نهایت تبدیل به بخشی از خلیجی در نزدیکی ناپل شد. این شهر امروزه گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

4- خرابه های گدی (Gedi)

گدی یکی دیگر از شهرهای گمشده جهان بوده که در نزدیکی اقیانوس هند و در شرق کنی ا واقع شده است. این شهر باستانی دارای دیواری عظیم است که در گذشته از شهر محافظت می کرد. خرابه های این شهر در ابتدا توسط استعمارگران در سال 1884 کشف شد.

گدی در گذشته یکی از پیشرفته ترین شهرها به شمار می رفته و جالب است بدانید که ساکنان این شهر صدها سال پیش از سیفون توالت استفاده می کردند!

5- شهر مشهور تروی (Troy)

اگرچه از نظر بسیاری از افراد شهر تروی افسانه ای بیش نیست؛ اما در حقیقت این شهر باستانی در زمان ترکیه مدرن کشف شد. با استناد به اشعار اسطوره ای ایلیاد اثر هومر ، تروی مکانی است که جنگ مشهور تروا در آن رخ داده است.

تروی گنجینه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده و از چندین لایه خرابه تشکیل شده است. موقعیت کنونی این شهر تحت عنوان هیسارلیک شناخته می شود.

6- تیمگاد (Timgad)، شهر گمشده امپراطوری روم

تیمگاد یکی از شهرهای نظامی امپراطوری روم بود که در سال 100 میلادی توسط امپراطور تراجان ساخته شد. این شهر در الجزایر امروزی قرار دارد. علت شهرت شهر باستانی تیمگاد حفظ شبکه شطرنجی آن بوده که در برنامه ریزی و ساخت شهرهای رومی کاربرد بسیاری داشته است.

7- چان چان (Chan Chan)، الماس ناشناخته پرو

پرو شهرهای باستانی بسیاری را در خود جای داده و یکی از این شهرها چان چان است. این شهر دارای تعدادی دژ دیوارکشی شده است که گفته می شود در گذشته مکان هایی برای برگزاری جشن، مراسم خاکسپاری و نیایش بوده اند. جالب است بدانید در گذشته در چان چان حدود 30 هزار نفر زندگی می کردند.

8- ویجایاناگارا (Vijayanagara) به معنای شهر پیروزی

ویجایاناگارا یکی از بزرگترین شهرهای گمشده جهان و محل زندگی بیش از 500 هزار نفر بوده است. این شهر بین قرون 14 و 16 میلادی رونق بسیاری یافت.

9- تیسفون (Ctesiphon)، یکی از مهم ترین شهرهای بین النهرین

شهر باستانی تیسفون یکی از بزرگترین شهرهای کره زمین و یکی از مهم ترین شهرهای بین النهرین به شمار می رفت. این شهر 5 بار به تسخیر امپراطوری روم درآمد!

تیسفون در ساحل شرقی رود دجله قرار دارد. مهم ترین بنای باقی مانده در این شهر طاق کسری بوده که تحت عنوان گذرگاه تیسفون نیز شناخته می شود.

10- سیوداد پردیدا (Ciudad Perdida)، شهر گمشده کلمبیا

سیوداد پریدا یکی از شهرهای گمشده جهان است که در سیرا نوادای کلمبیا قرار دارد. گفته می شود این شهر در سال 800 میلادی ساخته شده است.

ارسال نظر