ویروس کرونا باعث کاهش فروش آیفون های اپل می شود؟

رسانه کلیک - ویروس کرونا تبدیل به یک مشکل جهانی شده است. اپل تمام فروشگاه های فیزیکی و دفاتر خود را در این کشور تعطیل کرده و ظاهرا احتمال کاهش فروش آیفون نیز وجود دارد.

ویروس کرونا باعث کاهش فروش آیفون های اپل می شود؟

تحلیلگر معروف، مینگ چی کو به تازگی اعلام کرده ویروس کرونا باعث کاهش فروش گوشی های اپل می شود. علاوه بر اپل، انتظار می رود تولید گوشی های سایر برندها نیز با مشکل مواجه شود. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که خبر از تاخیر در تولید آیفون 9 و همچنین کاهش تولید آیفون 11 می داد. اگرچه این گزارش تکذیب شد، اما بر هیچ کس پوشیده نیست که بیماری کرونا تاثیر منفی روی عملکرد شرکت های چینی دارد ( ویروس کرونا چیست به همراه راه های مقابله با آن ).

امروز مینگ چی کو پیش بینی کرد که فروش آیفون در سه ماهه اول امسال با کاهش 10 درصدی مواجه می شود. انتظار می رود فروش گوشی های اپل در محدوده 36 تا 40 میلیون دستگاه قرار بگیرد. در حال حاضر نمی توان پیش بینی برای سه ماهه دوم امسال ارائه کرد، چرا که باید منتظر شیوع بیشتر و یا توقف گسترش این ویروس خطرناک باشیم.

فروش آیفون

هفته گذشته کو پیش بینی کرد اپل امسال از شارژر وایرلس، AirTag و یک هدفون جدید رونمایی می کند، البته ویروس کرونا باعث تاخیر در معرفی آن ها خواهد شد. اپل به تازگی تمام فروشگاه های فیزیکی و همچنین دفاتر خود را در چین تعطیل کرده است ( اپل از ترس ویروس کرونا تمام فروشگاه های خود در کشور چین را تعطیل کرد ). در حالی که این تعطیلی تا 9 فوریه ادامه دارد، شاید با شیوع بیشتر کرونا اپل این تاریخ را تمدید کند.

از دلایل دیگری که می توانند فروش جهانی گوشی های هوشمند را کاهش دهند، جنگ تجاری میان چین و آمریکا و همچنین انتظار کاربران برای ورود گوشی های 5G به بازار است.

ارسال نظر