آیفون 5G سال 2021 از راه می رسد؟

رسانه کلیک - اطلاعات جدید به معرفی آیفون 5G در سال 2021 اشاره می کند. گزارش ها و شایعات گذشته خبر از معرفی این محصول در سال 2020 داده بودند.

آیفون 5G سال 2021 از راه می رسد؟

در حالی که بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند اندرویدی در سال جاری میلادی محصولات خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G را روانه بازار می کنند، اپل برنامه ای برای عرضه آیفون 5G در آینده نزدیک ندارد.

در گذشته گزارش ها و شایعات به عرضه آیفون 5G در سال 2020 اشاره کرده بودند؛ با این حال اطلاعات جدید خبر از عرضه این محصول در آینده دورتر می دهد ( اولین آیفون 5G اپل در سال 2020 معرفی می شود؛ استفاده از مودم اینتل 8161 ).

بر اساس اطلاعاتی که به تازگی توسط تحلیلگر UBS، آقای Timothy Arcuri در اختیار رسانه ها قرار گرفته، گوشی هوشمند اپل با قابلیت پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G در سال 2021 از راه می رسد.

به نظر می رسد علت تاخیر در عرضه این محصول، مشکلات مربوط به تامین تراشه های 5G باشد. در حال حاضر دعواهای حقوقی اپل با شرکت کوالکام باعث ایجاد مشکلاتی برای این غول فناوری شده است. اپل دیگر از قطعات تولیدی کوالکام در محصولات خود استفاده نمی کند.

فروش آیفون XS مکس

احتمال همکاری اپل برای تامین قطعات موردنیاز خود با شرکت های دیگر وجود دارد. بر اساس اطلاعات جدید، اینتل تا سال 2020 قادر به تولید انبوه مودم 5G خود نخواهد بود و همچنین اپل از تراشه های سامسونگ و یا مدیاتک در محصولات خود استفاده نمی کند.

برخی گزارش ها به توسعه تراشه انحصاری اپل اشاره کرده اند. با توجه به این موضوع، مودم های 5G اپل یکسال دیرتر و در سال 2021 از راه می رسند.

اپل در اکثر مواقع دیرتر از شرکت های رقیب از فناوری های جدید در محصولات خود استفاده می کند. در این میان می توان به مودم های LTE در آیفون های اپل اشاره کرد که دیرتر از دیگر محصولات بازار به این فناوری مجهز شدند.

ارسال نظر